Hakutulokset

  1. J

    Onko olemassa puheen kehitystä tukevia piirrettyjä tms?

    Heippa ap! En varsinaiseen kysymyksees oosaa vastata mutta haluan tsempata muuten. Meillä kesäkuussa 2007 keskosena syntynyt poika jonka puheen kehitys ollu toooodella verkkaista. Ensimmäinen sana (anna) tuli aikalailla tasan 2-vuotiaana ja sen jälkeen tuli sana "ei". Sitten jumittikin taas...
  2. J

    kaksi pientä lasta- miten pärjäätte?

    Jaksuja :hug: Meillä poika oli 1v4kk kun tyttö syntyi. Nyt ovat 2v1kk ja 9kk ikäiset. Alku oli kaoottista kun vauvalla ei ollut rytmiä ja itkeskeli kanssa kovin. Mies teki pitkää päivää töissä ja esikoinen oli oikea sylikissa, tällä tavoin ilmaisi mustasukkaisuuttaan. Pikku hiljaa...
  3. J

    lapselle turvaistuin pyörään vai peräkärry perään?

    Viuvauvou, saanko kysyä minkä merkkinen/mallinen kärry teillä on? Itse olen harkinnut kärryn ostoa, lapset 2v ja 8kk ikäiset. Onko polkeminen mielestäsi kovin raskasta? Itse en ole mikään urheilija, peruskuntoa pidän yllä lähinnä vaunulenkeillä, sillä mietinkin jaksanko kärryä vetää... Tosin...
  4. J

    Nukahtaminen ilman tuttia

    Heippa! Meillä on ihana 1v11kk poika. Nukahtanut pitkän työn tuloksena itsekseen omaan sänkyyn sekä päivällä, että illalla. Nyt, kun tutti jätettiin 10päivää sitten pois, on nukahtaminesta tullut tuntien huutokonsertti. Ei asetu, ei sitten millään, itkee vaan kovasti... Unikaverina ollut...
  5. J

    **Pikkukakkosen saaneet 2009**

    Emppu788 Cerazette on ainoa minipilleri merkki... Mäkin niitä kokeilin mut aloin vuotamaan ku seula ja koko kaks viikkoa jonka niitä jaksoin syödä vuosin joten lopetin ja niin loppu vuotokin. Yhdistelmäpillereitä saa sit tosiaan syödä vasta imetyksen jälkeen eli vaihtoehdot on tosi vähissä...
  6. J

    **Pikkukakkosen saaneet 2009**

    Heissan! Kiva kun uusi ketju avattu niin muistaa taas kirjoitella! Edellinen tais kuivua kasaan. Täällä arki rullaa enemmän ja vähemmän mukavasti. Esikoisella on uhmaikä päällänsä ja välillä on päiviä jolloin mikään ei suju ja toisinaan menee taas ihan kuin ajatuksen voimalla. On se omasta...
  7. J

    11/08 masunkasvattajien murut *helmikuussa*

    Heippa! Tulin kuokkimaan ketjuunne, toivottavasti ette pane pahaksenne! Luminka me ollaankin vanhoja tuttuja pikkukakkosista ja oli pakko tulla kommentoimaan kun sunkin miehes näköjään tekee vuorotyötä. Meillä kanssa miehen iltavuorot on aikamoisen kuluttuavia mulle. Iltapäivällä ulkoilun...
  8. J

    ***PIKKUKAKKOSET***

    Hyvää alkanutta vuotta! Luminka meillä on sama juttu et vauva ei asetu yöunille useinkaan ennen puoltayötä vaikka nukahteleekin niin aina herää sit vielä kattelemaan jne. Mua ahdistaa välillä tää rytmittömyys kun siitä seuraa se, et niitä omia hetkiä ei aina oo päivässä/illassa...
  9. J

    ***PIKKUKAKKOSET***

    ILOISTA JOULUNAIKAA KAIKILLE!! Kirjoittelu vähän jäänyt kun tuntuu että on koko ajan jotain hommaa. Eikä lapset ikein tahdo nukkua samaan aikaan päivisin, meilläkin tuo vauva ottaa vaan pikku tirsoja päivän aikaan Täytynee koittaa jättää ulkoilun jälkeen se vaunuihin josko siellä uni maistuis...
  10. J

    ***PIKKUKAKKOSET***

    Kiitos vastauksista. Mies on esikon kanssa ollu tosi hyvin alusta asti yksin ja nytki sano että ihan sama kumman kanssa on eli ei "vieroksu" kummankaan hoitamista mut sit molemmat yhtaikaa on joku ihme klikki nyt. En sit eilen jatkanu aiheesta koska molempien hermot oli jo kireellä, täytynee...
  11. J

    ***PIKKUKAKKOSET***

    DD kivat nimet teiän pojilla, ja ihana kuva! Poni kiva kun teillä oli parisuhteen laatuaikaa, tekee ihan hyvää välillä. RouvaSumppisuu toi on tässä kaksilapsisen poppoon arjessa musta raskainta, että jos vauva valvotaa öisin ni päivisin ei pysty ottaan univelkoja takasin kun esikoisen...
  12. J

    ***PIKKUKAKKOSET***

    Kiitokset osanotoista. Tänään käytiin mun vanhemmilla ja oman äidin suru on kyllä raskasta katseltavaa. Onneks sanoi että käyntimme piristi, meidä lapsosten kanssa touhutessa tuli sellainen elämä jatkuu-fiilis ja pääsi hetkeksi irti niistä omista ajatuksista. Oltiin myös Isossa Omenassa...
  13. J

    ***PIKKUKAKKOSET***

    Kukkuu! Lisäätkö listalle Jonskis, poika 06/07 ja tyttö 10/08. Täällä lapsoset päiväunilla, ite en saa unta koska aamulla sain suru-uutisen; mun äidin äiti oli nukkunut pois klo 06. Niin se vaan elämä heittelee, että kun uusia polvia syntyy niin vanhemmasta päästä siirrytään taivaankotiin...
  14. J

    ***PIKKUKAKKOSTA ODOTTAVAT vol2***Uudet tervetuloa mukaan!

    Luminka Kiitos, olis kiva jos viitsit pinon perustaa! :heart: Täällä kanss nukkuu kaikki joten enköhän minäkin painu petin pohjalle. Ellei tuo meidän neiti toisin päätä, syöntivälit ollu nyt ari päivää 30min, max 2h. Voikos tiheän imun kausi olla jo kolmiviikkoisella?? Esikoisella vaan...
  15. J

    ***PIKKUKAKKOSTA ODOTTAVAT vol2***Uudet tervetuloa mukaan!

    Just noinhan mun pitikin tummennella joo... :ashamed:
  16. J

    ***PIKKUKAKKOSTA ODOTTAVAT vol2***Uudet tervetuloa mukaan!

    Heippa! Sama juttu täällä kuin [/b]Luminkalla[b], että käyn kyllä lukemassa mutta kirjoitettua tulee harvemmin. Mäki kyselin onko meille pikkukakkosen sneille avattuna jo ketjua mut ei taida olla. Ite en taida osata, vapaaehtosia?? Täällä arki sujuu ihan kivasti, välillä on vähä...
  17. J

    ¨¨¨PIKKUKAKKOSTA ODOTTAVAT¨¨¨

    Heipsan pitkästä aikaa! Uusille tervetuloa mukaan! Ootte niin ahkeraan kirjotellu, että vaikka just luin tekstinne niin enhän mä enää muista mitä kaikkea piti kommentoida! Hienoja ultrakuulumisia oli ainakin muutamalla, onnea niistä! Onkos joku jo perustanu meille pikkukakkosen jo...
  18. J

    ¨¨¨PIKKUKAKKOSTA ODOTTAVAT¨¨¨

    Tervehdys! Pitkä sairaalareissu takana ja nyt vieressä tässä kotisohvalla tuhisee pikkuinen prinsessa! Eli viime ma menin polille kun neuvolassa rr kohonnu huimaksi ja virtsassa proteiinit 3plussalla ja päätä särki. Ottivat osastolle seurantaan. Pikku hiljaa verenpaineet vaan kohosi lääkiyksestä...
  19. J

    ¨¨¨PIKKUKAKKOSTA ODOTTAVAT¨¨¨

    Pilkkis toivottavasti sulla oli kivaa! Bad virgin en osaa noista veriseulavastauksista sanoa mitään kun meillä täälä tehdään vaan se nt-ultra ja sen mitan saa siinä samalla tietää, eriseuloja ei oteta kuin jos nt yli 2mm. Mutta naapurikunnassa asuvalle kaverille oli sanottu, että iloiset...
  20. J

    ¨¨¨PIKKUKAKKOSTA ODOTTAVAT¨¨¨

    (.) Ei taida enteillä synnytystä tää tyhjennys, vatsaepidemiaa epäilen ennemmin. Polilla nimittäin kaulakanavaa jäljellä ja paikat visusti kiinni, pehmenny, mutta kiinni. 3100g painoarvio... Pelästyin, musta aika iso jos vielä montaki viikkoa kyydissä viihtyy... Kahden viikon päähän uusi aika...

Yhteistyössä