Hakutulokset

  1. P

    Luetelkaapa niitä palstan hörhömammoja.

    Täyshörhö täällä moi! :D Meillä täyskestoillaan ja nukutaan perhepedissä. Kantoliinat ovat ahkerassa käytössä myös. Tyttö on viikkoa vaille puolivuotias ja -herranjestas- täysimetyksellä! Pian aloitetaan kiinteät sormiruuilla. Pukinkonttiin lähtee tänä jouluna mm. kestohedelmäpusseja ja...
  2. P

    Paras rintareppu

    Vauvatuki käyttöön, jos ei onnistu vielä normaaliasento!
  3. P

    Paras rintareppu

    Luppis: Tämänkin takia kantoreppu on parempi. Rintarepulla ei jaksa kantaa edes vauvaa kuin hetken. Minä olen kantanut Manducalla kolmivuotiastakin menestyksekkäästi eikä rasita selkää. Ja kyllä se lapsi sieltä selästä näkee ympärilleen oikein hyvin.
  4. P

    Kiinteiden aloitus ja rytmitys

    Täällä jotain kiinteiden aloituksesta: http://imetystukilista.net/sivut/index.php?option=com_content&task=category&sectionid=9&id=31&Itemid=133
  5. P

    Kiinteiden aloitus ja rytmitys

    Snoopy: No ei niitä nyt ihan huvikseen muuteta niitä suosituksia. Ihan tiukkaan tutkimustietoon perustuvat. Jokainenhan tietenkin syöttää omalle vauvalleen ihan mitä tykkää, siihen minä en voi vaikuttaa.
  6. P

    Kiinteiden aloitus ja rytmitys

    Mielenkiinnosta, miksi te aloitatte kiinteitä niin aikaisin?
  7. P

    Imetysasiaa, 4kk

    Teillä tilanne on varmaan helpottanut jo, mutta vauvalla taisi olla tiheän imun kausi. Eli tilaili itselleen lisää maitoa. Menee yleensä ohi viikossa (tai parissa). Lapsentahtinen imetys toimii tässä(kin) asiassa. Kiinteitä ei tarvi aikaistaa tiheän imun kauden takia.
  8. P

    Yösyöttämisen ja samalla imetyksen lopettaminen?

    Ei ole tunteista kiinni, vaan siitä, että suomessa imetystä suositellaan jatkettavaksi vähintään vuoden ikäiseksi, WHO suosittelee kahta vuotta. Sinähän sen kuitenkin loppujen lopuksi päätät.
  9. P

    Paras rintareppu

    Rintareppua en suosittele missään nimessä: Se on epäergonominen kantajalle ja vauvalle. Siinä vauvan jalat roikkuvat, jolloin selkä on suorana. Pikkuvauvan selälle se ei ole hyväksi. Vauvan selkä kestää tuota asentoa vasta, kun hän on oppinut kävelemään. Rintareppu voi siten vaurioittaa vauvan...
  10. P

    Nuorena (alle 25 v.) äideiksi tulleet: Kertokaapa miksi dissaatte yli 30v. ensisynnyttäjiä?

    Ihan sama mulle, minkä ikäisenä kukin lapsensa saa. Myönnän, että monien kolmikymppisten ensisynnyttäjien ajatusmaailma on mulle vieras, mutta en kyllä käy ketään arvostelemaan. Odotan samaa muiltakin. Eli mulle ei tarvi tulla avautumaan siitä, jos olen jonkun mielestä liian nuori äiti.
  11. P

    Te, joilla yksi pieni lapsi, olisi kysymys

    Mun pieni on vasta 7 viikkoa, mutta eikö noihin aikoihin yleensä ole äiti-kausi. Anna lapselle läheisyyttä niin paljon kuin pystyt. Ei se siitä rikki mene, päinvastoin. Tutkimusten mukaan paljon läheisyyttä pienenä saanut lapsi on itsevarmempi ja itsenäisempi, kuin vähemmän läheisyyttä saanut.
  12. P

    oletteko te koskaan vaivautuneet

    Siivosin kerran anoppilassa vessan salaa, kun se niin yökötti mua. Siis oikein rappasin puhtaaksi. Toivottavasti ei huomannut.
  13. P

    Paljonko vauvanne (5kk) syövät

    Tiedätte kai, että jos vauva on rintamaidolla, suositellaan täysimetyksen jatkuvan 6kk. Korvikkeella kiinteät aikaisintaan 4-6 kk.
  14. P

    G: Miten naiset olette kaunistutuneet tänä aamuna?

    öö.. vaatteet päälle, vauva kantoliinaan ja kahvia! :laugh: Ajattelin myös käydä suihkussa ja pestä hampaat, kunhan mies kotiutuu..
  15. P

    Vauvan oireet = allergia?

    Meidän tyttö alkoi noin kolmen viikon iässä selittämättömät huudot. On nyt siis 6 viikkoa vanha. Itku johtuu selkeästi kivusta ja tyttö vetää samalla itseään kaarelle. Huudot tulevat kohtauksittain useamman kerran päivässä (aamupäivällä ja illalla ). Aluksi ajateltiin, että on ihan koliikkia...
  16. P

    Voi vittu!!!Tytöl ollu kamuja tääl joka pvä..heitin sit pesuun niiden likasii vaatteit...

    mun mielestä on kivasti ajateltu pestä niitä vaatteita. vahingoista ei saa suuttua, opetettiin meillä kotona..
  17. P

    NYT apuja mulle, tuli äsken itku

    Myötätuntoni, itsellä vähän sama olo synnytyksen jälkeen. 20 kiloa on mahdollista pudottaa, mutta se ottaa aikansa. Oisko sulle apua jostain nettijutusta kuten keventäjät, kiloklubi tms.?
  18. P

    Voi vittu kun sattuu

    Otan osaa :hug:
  19. P

    Palstalaiset joista PIDÄT?

    Rukoilijasirkka, ruusa, turkilmas.. ääh, niin monta nimimerkkiä ilahduttaa mua toisinaan, että en millään muistaisi kaikkia. Joku on tosi empaattinen, joku toinen taas kärkevä ja hauska, toinen älykäs...

Yhteistyössä