Hakutulokset

1. M

Yliaikaisen raskauden käynnistäminen.

Mulla on käynnistetty molemmat. Mulla ollut kans pehmeää kanavaa jonkin verran ja sormelle, parille auki. Ekassa laitettiin niitä murusia kohdunkaulalle (cytotecejä). Pari päivää käynnisteltiin (eka oli perjaintai sit maanantai ja lopuks taas perjantai). Päästivät siis kotiin välillä kun mitään...
  2. M

Puolivuotiaan päiväunet - missä?

Meillä on puolivuotias alkanut temppuilemaan unien kanssa. Yöllä nukkuu ihan hyvin mut päivällä ei. Meidän sängyssä kunnon tyynypinon keskellä suostuu nukkumaan pari tunita, muuten ei nuku (eikä muuallakaan). Muistelen että esikoisen kanssa oli sama juttu. Kyllä se siitä rauhoittuu ja alkaa...
  3. M

Mitä kaksvuotislahjaksi tytölle?

Meidän tytöllä (syksyllä täyttää kaksi) on kova juttu oma hellehattu! Kesällä täytyy kumminkin pitää jotain hattua päässä niin mieluinen hattu on hyvä (ei lähde kesken kaiken pois päästä). Ja oma käsilaukku on kans kiva. Eli siis prinsessa (tai tyttö) juttuja.
  4. M

Kiinteiden aloitus

Olen monilta kuullut että maissia kannattaa välttää! Bataatti on lempeää, banaani myös. Rauhassa kannattaa aloittaa, meillä alkaa vasta nyt syömään paremmin, ikää 5kk.
  5. M

Synnytyksen kesto/ponnistusvaihe/Koska mennyt vedet

Esikoinen: Viisi tuntia kesti, 12 minuuttia ponnistin ja tuntia ennen syntymää kätilö puhkaisi kalvot. Kuopus: Kolme tuntia meni, 14 minuuttia ponnistin ja lääkäri puhkaisi kalvot käynnistääkseen synnytyksen (mistä se sit lähtikin rytinällä).
  6. M

Jos eka käynnistetty, mites sit toka?

Mulla käynnistetty molemmat. Eka 41+5 ja toinen 42+0 (syntyi vasta 42+1).
  7. M

Kokoarvion paikkansapitävyydestä

Esikoinen ultran mukaan 4 kiloa syntyi 12 tuntia myöhemmin 4,5kiloisena. Kuopuksesta sanottiin 4 kiloa kans ja vuorokauden päästä syntyi 4,85kiloinen tyttö. Lisäyksenä ensimmäinen syntyi rv 41+5 ja toinen rv 42+1
  8. M

Synnytyskertomuksia?

Tässä kuopukseni synnytys: Rv42+0. Käynnitykseen synnärille. Kohdunkaula pehmeä ja kahdelle sormelle auki. Cytotecejä pitkin päivää laiteltiin, supistuksia tuli muttei kipeitä. Kun koko päivänä ei kipeitä supistuksia tullut mulle annettiin unilääkettä ja supituksia lopettava lääke että sain...
  9. M

Verenpaineen lasku ja alhainen..

Mä söin rautaa koko raskausajan, niin pysyi hemoglobiini tarpeeksi ylhäällä (silti alle 110). Verenpaine ollut aina matalalla, kahvi ja lakritsi auttoivat. En onneksi tarvinnut lääkitystä siihen. Sektiosta ei ole kokemusta...
  10. M

Ensimmäinen ja toinen synnytys!

Meidän tytöillä on ikäeroa 14kk. Eka oli kamala. Viisi tuntia kesti vaan mut siinäkin ehti tapahtua. Eppari mulle tehtiin ja menetin verta 1,2 litraa. Olin todella huonossa kunnossa. Toipuminen kesti kaua. Tämä siis puolitoista vuotta sitten ja tytön mitat oli 4505g ja 52cm. Toinen tytö syntyi...
  11. M

Miten saatte lapaset pysymään käsissä?

Meillä lähtee lapaset käsistä pois jos oli liian kuuma. Vaihdettiin ohuempiin hanskoihin niin jo pysyy =) . Tyttö tällä hetkellä 1v6kk. Eihän lapaset purista tai oo muuten epämukavat?
  12. M

Kysymys....

Meillä on 1v2kk tyttö, eikä kävele itsekseen vielä. Tukea pitkin kyllä ja kun aikuinen pitää kädestä kiinni. Hän arvioi matkan ja jos ei kädet ylety niin istahtaa ja konttaa matkan. Ei siis edes halua kävellä ilman tukea vaikka muuten siihen kykenisi. Mä oon onnellinen tilanteesta, odotan...
  13. M

mitä teil on siel sairaalakassissa

Meillä noiden edellisten lisäksi on ollut -kännyn laturi (on inhottavaa jos loppuu kesken kaiken) ja -ukolle energiaa (myslipatukoita ja juotavaa).
  14. M

Kokemuksia vyöhyketerapiasta synnytyksen käynnistämiseen?

Lahdessa kyseinen tunnin käsittely on 38?. Muualla en tiedä.
  15. M

Kokemuksia vyöhyketerapiasta synnytyksen käynnistämiseen?

Olen vasta menossa vyöhyketerapiaan tämän toisen raskauden tiimoilta ja kysyisin että mitä siellä tehdään? mp75 sanoi sen tehneen kipeää? Olisi kiva tietää ennen kun menee ekaa kertaa...
  16. M

Mitä vastasyntynyt tarvitsee? -lista

Tää on tosi hyvä! Mulle tuli mieleen että särkylääke on tarpeellista (parasetamolia) JOS äidille on eppari tehty tai jälkisupistukset tuntuu ikäviltä. Ja isoja siteitä paljon!!! Jälkivuoto voi olla todella runsasta.
  17. M

PHKS

Yhdyn saralian kertomukseen. Synnytyksessä mukana olleet kätilöt ja lääkärit (mulla oli pitkä synnytys) olivat aivan ihania! Osasivat kannustaa ja kuuntelivat tarkkaan mitä mulla oli sanottavaa. Ja ottivat kaikki puheet huomioon. :flower: heille! Synnyttäneiden osastolla olikin vähän...
  18. M

10kk yöt

Meillä myös ongelmia. Nelikuisesta lähtien (kun alkoi saamaan velliä iltaisin) on neiti nukkunut yöt heräämättä, mut nyt on alkanu heräileen. Nukkuu kiltisti pari tuntia illasta ja sit herää 22-23 aikoihin, just kun on itse nukahtanut :headwall: . Sen jälkeen tyttö jaksaa leikkiä (on siis ihan...

Yhteistyössä