Hakutulokset

  1. A

    toisia ns. sikiöseuloista kiinni jääneitä?

    Hei vaan, huomasin että olit kysellyt meidän ketjun alkupäässä kirjoitelleiden kuulumisia. Minulla on nyt menossa rv 33+3. Eli joka viikko ollaan lähempänä synnytystä :D Raskaus on sujunut tähän saakka hyvin, sen rakenneultran jälkeen on uskaltanut oikeasti iloita tästä pienokaisesta. Tosin...
  2. A

    Sisäänvetäytymä rinnassa raskauden aikana

    Onko kellekään muulle tullut sisäänvetäytymiä rintoihin raskauden aikana? Miten muuten rintanne ovat yleensäkin odotuksen aikana muuttuneet? Minulle on ilmaantunut sisäänvetäytymä oikeaan rintaan, sisäpinnalle. Sen huomaa vain silloin, kun nostaa käden ylös, mutta on tosi selkeästi erottuva...
  3. A

    toisia ns. sikiöseuloista kiinni jääneitä?

    Hei taas pitkästä aikaa! Rakenneultra on nyt sitten takana päin. Siellä todettiin kaiken olevan edelleen erittäin kunnossa. Tästä eteenpäin raskautta seurataan "normaalina" eli seuraava ultra on vasta sitten vkolla 37. Olen kadottanut täällä(kin) DW:sta kirjoittaneiden säpo-osoitteita...
  4. A

    toisia ns. sikiöseuloista kiinni jääneitä?

    Kiitos vaan, kyllä tämä tosi ihanalta tuntuu :heart: Sad Mam, olen kyllä täysin varma ettei teilläkään ole pelkoa uusiutumisesta! On tämä sen verran harvinainen ja luulenpa, että pelkkää sattumaa. Meidän vauvalle tehtiin silloin heti ruumiinavaus, missä tutkittiin oliko muita...
  5. A

    toisia ns. sikiöseuloista kiinni jääneitä?

    Heipä hei vaan kaikille ketjussa jo pidempään kirjoittaneille ja uusillekin! Pidempään ketjua seuranneet ovatkin varmaan jo törmänneet kirjoituksiini, mutta tässä uusille hieman taustatietoa. Meidän vauvalla löydettiin rakenneultrassa rv 21 Dandy Walker- tyyppinen poikkeavuus pikkuaivoista...
  6. A

    toisia ns. sikiöseuloista kiinni jääneitä?

    Meillä oli eilen np- ultra ja siellä näytti kaikki olevan ok. Mutta lääkäri sanoi, että pikkuaivojen tarkempi kuvaus on sitten viikolla 16, kun vielä kaikkein pienimpiä juttuja ei saa näkyviin. Eli piinaa kestää vielä ainakin sen kuukauden :/ Muuten raskaus on mennyt ok, mitä nyt "pientä"...
  7. A

    Verenvuodosta huolimatta kaikki hyvin

    Mulla oli kans vuotoa sillon ihan raskauden alussa. Eli sillon kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa. Tähän mennessä kaikki kuitenkin ok, viikkoja nyt 11+6.
  8. A

    toisia ns. sikiöseuloista kiinni jääneitä?

    Hmph, ärsyttäviä tuollaiset osaamattomat lääkärit ja neuvolan tädit :/ Multakin viime viikon neuvolassa kysyttiin, että oliko se keskeytys päätös sinulle vaikea? Teki mieli huutaa, että mitäs v ittua luulet? Muuten kyllä ollaan saatu ihan kiitettävää hoitoa edellisen raskauden kohdalla...
  9. A

    toisia ns. sikiöseuloista kiinni jääneitä?

    Kiitos kirjoituksestasi. Tiedät varmasti mistä puhut. Itse olen oppinut tämän meidän vauvalla olleen rakennepoikkeavuuden vuoksi sen, että jokainen tapaus, äiti ja vauva ovat todellakin yksilöitä. Vaikka se niin kliseiseltä kuulostaakin. Kukaan ei voi todellakaan sanoa, mikä on oikein tai väärin...
  10. A

    toisia ns. sikiöseuloista kiinni jääneitä?

    Kyllä minäkin sanon, että meillä on yksi lapsi ja usein selvitän tilanteen. Joskus kuitenkin pysyy mieluummin hiljaa, koska asia on vielä niin raskas ja surullinen... Ehkä tästä joskus pystyy puhumaan kaikkien kanssa. Mulla oli keskiviikkona eka neuvola. Tänään viikkoja 9+6. Olen miettinyt...
  11. A

    toisia ns. sikiöseuloista kiinni jääneitä?

    SadMam ja Kultsu: Tuo aika on kaikkein pahin ja musertavin. Elämä on vaan pelkkää tuskaa, en edes tajua miten itse selvisin hengissä siitä. Meillä on kohta kulunut keskeytyksestä puoli vuotta, mutta viimeksi eilen illalla itkin asiaa. Paljon halauksia teille molemmille :hug: Itse mietin...
  12. A

    toisia ns. sikiöseuloista kiinni jääneitä?

    SadMam: Kiitoksia onnitteluista! Vielähän tässä paljon on jännättävää, mutta sitähän se elämä on. Mulla se suru on nyt "vasta" alkanut helpottamaan, kun on ollut muuta mietittävää tämän uuden raskauden kanssa. Mutta se on kyllä niin, että aina se on silti mielessä ja itku tulee liiankin...
  13. A

    toisia ns. sikiöseuloista kiinni jääneitä?

    Kiitos vaan ja onnellista odotusta sinullekin :wave: Itsekin ajattelin ensin, että haluan mennä yksityiselle ultriin, mutta nyt olen tullut toisiin ajatuksiin. Täällä kun tuntuu tuolla äitiyspolilla olevan niin asiantuntevat lääkärit ja hyvä palvelu, että luotan kyllä täysillä heidän...
  14. A

    toisia ns. sikiöseuloista kiinni jääneitä?

    Meille np- ultran teki kätilö kunnan tarjoamassa ultrassa / seulonnassa. Kaikki näytti silloin olevan ok. Ehkä "kysta" oli vielä silloin niin pieni, ettei löytynyt, koska sitä ei osattu etsiä? Ainakin niin luulen asian olleen... Sama kätilö teki meille myös rakenneultran ja siellä hän huomasi...
  15. A

    toisia ns. sikiöseuloista kiinni jääneitä?

    Kirjoitan nyt taas lisää näitä omia kuulumisiani ja samalla nostan vähän ylös tätä ketjua :wave: Mulla oli taas tänään se kontrolliultra vuotelun takia ja suureksi onneksi siellä pieni 8 viikkoinen sikiö näkyi :heart: Varasin tänään neuvolankin, se on viikolla 10. Mutta tässä sitä taas...
  16. A

    toisia ns. sikiöseuloista kiinni jääneitä?

    Kultsux3: Omasta kokemuksestani synnytys oli melko "helppo", siis fyysiseltä puolelta. Itse ponnistusvaihe meni nopeasti ohi, sikiö kun ei ole kovin iso verrattuna täysiaikaiseen (meidän poika oli 31 cm ja 560 g). Tämän sanon ihan vain siksi, koska pelkäsin itse tulevaa synnytystä / keskeytystä...
  17. A

    toisia ns. sikiöseuloista kiinni jääneitä?

    SadMam; olen todella pahoillani teidänkin puolestanne. Meidän pojalla todettiin myös DW, mutta jäätiin kiinni vasta rakenneultrassa. Np- ultra oli täysin normaali. Minulle keskeytys tehtiin helmikuussa ja nyt olen raskaana rv 7+4. Tätä raskautta syynätään sitten tarkemmin, esim. ensi perjantaina...
  18. A

    toisia ns. sikiöseuloista kiinni jääneitä?

    Hyvä Lemission oikeista sanoista Merihelmelle! Inhottavaa kun tuollaiset ihmiset, jotka eivät todellakaan mistään mitään tiedä, tulevat arvostelemaan tänne! Vammaisuus voi sattua jokaisen kohdalle. Täytyy myös muistaa, että kaikista meistä tulee esim. vanhoja joskus ja eikös sekin ole...
  19. A

    toisia ns. sikiöseuloista kiinni jääneitä?

    Hei Kultsux3, olen todella pahoillani, että tekin joudutte tällaisten asioiden eteen. Mikään ei ole niin kamalaa, kuin se että joutuu miettimään tällaisia asioita! Omasta puolestani voin sanoa sen, että tuska lapsen menetyksestä ei katoa koskaan, mutta itse en kanna syyllisyyttä asiasta. Näin...
  20. A

    toisia ns. sikiöseuloista kiinni jääneitä?

    Btw, mulla ei ole ollut ollenkaan pahoinvointia tämän raskauden aikana |O Viime raskaudessa oksensin 24 / 7.. voiskohan se olla niin, et miun kroppa on tottunut jo siihen hormoonimäärään, vai miksköhän ei okseta...

Yhteistyössä