Hakutulokset

1. P

Marraskuiset 2024

Joo se on se vastaus, eli hyvä homma 😊 Mullakin luki vain lisätiedoissa toi "matala riski", soitin ja kysyin, eikö niitä tarkempia vastauksia merkata sinne niin ei kuulemma 🤷🏻‍♀️ vastaus joko matala tai korkea riski
  2. P

Marraskuiset 2024

En oo täällä ikuisuuksiin kirjotellut. Meillä kävi niin, että vajaa viikko nt-ultran (jossa kaikki normaalisti) jälkeen alko yhtäkkiä ihan kirkas verinen vuoto. Tuli ihan kunnolla ja oikein loristen pyttyyn puoli vuorokautta. Vuodon syyksi osoittautui hematooma ja kaikki on vauvalla kunnossa...
  3. P

Marraskuiset 2024

Mä oon käyny, tuli tulokset viikon päästä, mutta ne tuli ainoostaan sähköselle äitiyskortille eikä omakantaan ainakin mulla!
  4. P

Lapsettomuushoidoissa olevat

Hei, minulla oli luteaalivaiheeni suunnilleen saman pituinen. Kävin yksityisellä lääkärillä, joka määräsi minulle alkuun terolutit loppukiertoon. Ne eivät pitäneet aikaisia vuotoja pois, joten vaihdoimme Cyclogest-nimisiin emätinpuikkoihin, jotka tepsivät. Ja nämä molemmat siis aloitettiin...
  5. P

Hei, Olen aikaisemmin tänne kirjoitellut pari kertaa omasta tilanteestani. Aktiivista yritystä 12/2022 alkaen, säännölliset ovuloimiset joka kierto ja muutenkin kaikki suht ok. Itsestäni ei löytynyt ikinä mitään ongelmaa ja miehelläni muuten hyvä tilanne, mutta siittiövasta-aineita. Miehellä...
  6. P

Marraskuiset 2024

Suuret suuret osanotot 😔💔 en pysty edes kuvittelemaan, miten pahalta täytyy tuntua
  7. P

Marraskuiset 2024

Heipä hei kaikille 👋🏻 täältä liittyisi yksi marraskuista odottava mukaan. Laskettu aika ultran perusteella 11.11, eli huomenna olisi viikkoja kasassa 10+0. Kyseessä oma esikoinen ja miehelle toinen lapsi. Yritys alkoi 12/22 ja tässä välissä ehdittiin käydä yksityisellä neljässä tuloksettomassa...
  8. P

??Piinailijoiden oireet ovulaation jälkeen ja tulos??

Tässä pari aikaisempaa tuloksetonta kiertoa. Helmikuussa oli ensikäynti lapsettomuushoitoihin liittyen, mutta onneksemme ja ihmeeksi helmikuussa päättikin tärpätä täysin luomusti. Eka plussa ikinä ♥️ Yritys oli aloitettu 12/22. Nyt mennään rv 10 ja jo parissa varhaisultrassakin oon käynyt. Suuri...
  9. P

Lapsettomuushoidot ja uusi työpaikka

Niin se on varmaan tehtävä.. Mutta mitäpä ei tulevan lapsensa eteen tekisi!
  10. P

IVF ja ICSI -hoitojen kulku

Hei, Kiitos kaikille vastauksesta! :) Todennäköisesti täytyy sitten keskustella töissä ja sopia näistä käynneistä, mutta toivottavasti meillä nyt kävisi niin hyvä tuuri, että tärppäisi viimeisestä inseminaatiosta emmekä joutuisi rankempiin hoitoihin ollenkaan.
  11. P

IVF ja ICSI -hoitojen kulku

Hei, Meillä todennäköisesti häämöttää lähitulevaisuudessa siirtyminen IVF tai ICSI -hoitoihin, mikäli viimeinenkään inseminaatio ei tuota tulosta. Töideni vuoksi inseminaatioissa käyminen tuottaa päänvaivaa, sillä minun on vaikea nopealla aikataululla olla pois kesken työpäivän. Miten noissa...
  12. P

Lapsettomuushoidot ja uusi työpaikka

Hei! Aloitan pian uudessa työssä. Työ on vakituinen ja tapahtuu arkena 8-16 välillä. Työnkuva tarkentuu pikkuhiljaa töiden alettua, jotakin liukumaa ja mahdollisuutta etätyöskentelyyn on, mutta myös paljon palavereja ja muuta, johon pitäisi kyetä osallistumaan. Meillä on lapsettomuushoidot...
  13. P

Tänään oli toinen inssi. Perjantaina kp 9 oli aukiolotutkimus, jonka yhteydessä ultrassa näkyi oikealla puolen 14mm ja vajaa 17mm follit. Ovulaatioplussa näkyi eilen kp 12 kuuden aikaan aamulla tehdyssä testissä (käytössä digitaalinen testi). Halusin tässä kierrossa testata mennä vasta...
  14. P

Inseminaatio: ovulaatioplussapäivänä vai vasta seuraavana?

Kiitos kaikille vastauksista! :) Mulla on siis takana nyt 1 inssi, josta ei tullut tulosta. Digitaalinen ovulaatiotesti hymyili kp 12, jolloin mulla oli myös sattumoisin varattuna aamuksi ultra. Ultrassa 22mm folli silloin. Inssi tehtiin samana päivänä iltapäivällä eikä munarakkula ollut vielä...
  15. P

Inseminaatio: ovulaatioplussapäivänä vai vasta seuraavana?

Kysyisin mielipiteitänne (perustuivatpa sitten kokemuksiin, kuulopuheisiin tai vain mututuntumaan): onko inseminaatio parempi suorittaa päivänä, jolloin ovulaatiotesti hymyilee vai vasta seuraavana päivänä? Ajatellaan siis tapausta, jossa Pregnyliä ei pistetä.
  16. P

Ei tuottanut toivottua tulosta täällä 1. inssi :( Tuntuu vielä pahemmalta kuin epäonnonnistuneen luomukierron jälkeen.
  17. P

Hei, olen pahoillani puolestasi. Ei varmaankaan ole olemassa oikeanlaisia sanoja sanoa tässä tilanteessa toiselle. Uskon, että saat sairaslomaa tässä tilanteessa. Ota rohkeasti yhteyttä esimerkiksi työterveyspsykologiin, mikäli teillä on tarjolla sellainen. Kerro rehellisesti tuntemuksistasi...
  18. P

Moi! Mulla on aina niin pitkät menkat, että muutenkin tiputtaa vielä viimeisiään tuolloin kp 7 aikaan, joten en itse omassa letro-kierrossani ainakaan tuollaista erottanut normaalitilanteestani, ja lääkkeet vaikuttavat toki eri ihmisiin eri tavoin. Mutta siis kuten sanoit niin luultavasti...
  19. P

Cyclogestit ovat siis estämässä loppukierron tiputtelua ennen varsinaisten kuukautisten alkua ja myös pidetämässä melko lyhyttä luteaalivaihettani. Ilman lääkkeitä tiputtelu alkanut yleensä jo dpo 8 tai 9 ja varsinaiset menkat siitä parin päivän päästä, jolloin mahdollisesti hedelmöittynyt...
  20. P

??Piinailijoiden oireet ovulaation jälkeen ja tulos??

Vaikka keskustelu ei ole enää kovinkaan aktiivinen, niin tulenpa minäkin nyt ainakin omaksi ilokseni ja ajankuluksi tänne kirjailemaan sen, mitä kuluvasta kierrosta muistan ja olen bongannut. :) Eli yk 12(?): Kp 3-7 Letrozol Kp 10/dpo -3: Pupuilua x2 Kp 11/dpo -2: Pupuilua Kp 12/dpo -1...

Yhteistyössä