Hakutulokset

  1. P

    Naurusta ei tuu loppua, kun aamulla tajusin mitä olin tiistai-iltana tehnyt =)

    Isäni on pessyt autovahalla hiuksensa. Tapahtui viime kesänä, kun mä pesin ja vahasin auton mökillä ja unohdin sitten autovahan saunalle. :ashamed:
  2. P

    Elovauvat 2007 vol2.

    Vastaanpa vain pikaiseen Tikille unikoulusta. Me pidettiin esikoiselle unikoulu n. 7 kuukauden iässä, kun hän heräsi 1-1,5 tunnin välein vaatimaan tissiä. Ensin lopetettiin yötissittelyt kokonaan, kun poika söi kuitenkin jo mukavasti kiinteitä ja iltapuuroakin reippaasti. Tähän projektiin...
  3. P

    Onko normaalia että 5 kk ei vielä käänny?

    Meidän poju siis ei käänny vielä kumpaankaan suuntaan ja ikää on jo 5 kk. Muistelen vaan että isoveli kääntyili jo 3 kuukauden iässä... Oon kyllä pitäny paljon lattialla, mutta köllöttelee vaan selällään tai mahallaan eikä yritä edes kääntyillä. Ei myöskään tartu vielä esineisiin. Neuvolasta...
  4. P

    Elovauvat 2007

    Minäkin ihmettelen, kuinka niin monet ovat jo aloittaneet kiinteät tai vellin antamisen. Meillä mennään vielä täysimetyksellä ja Antti on siis nyt 3,5 kk. Olis tarkotus aloitella kiinteät aikaisintaan 4 kk iässä niin kuin tietääkseni suositellaankin? Ei ole tarkoitus kritisoida kenenkään...
  5. P

    Elovauvat 2007

    PItkästä aikaa tervehdys täältäkin! Kirjoittelin enemmän tuolla odotuspuolella. Nyt on kädet niin täynnä töitä, että en ole oikein ehtinyt kirjoitella. Lukemassa olen kyllä käynyt kuulumisianne. Meidän Antti Juhani on nyt siis 11 vkoa vanha iloinen pieni mies! :heart: Alun vatsanväänteet ja...
  6. P

    Elovauvat 2007

    Tervehdys! Täällä yksi todella väsynyt äippä... Vauvalla on rytmit täysin päin p:tä; pisin valveillaoloaika on nimittäin keskellä yötä noin klo 1-4. Päivät nukkuu tyytyväisenä vaikka kuinka yritettäisiin metelöidä/herätellä pikkuista. Alkaa pikkuhiljaa todellisuudentaju hämärtymään, kun unta...
  7. P

    Elovauvat 2007

    Täälläkin nautitaan kirjaimellisesti täysin rinnoin vauva-arjesta! :D Tosi mukavalta tuntuu ainakin nyt kun mieskin on isyyslomalla... Vähän tosin pelottaa, kuinka pärjään kahden pienen kanssa sitten kun hän palailee töihin, mutta eiköhän sekin selviä sitten. Poika on onneksi ainakin...
  8. P

    ELOMASSUJEN Elokuu 2007

    Täällä oli aikaisemmin puhetta siitä, että ei aloitettaisi elovauvoille omaa listaa "vauvat"-puolella ennen kuin kaikki elokuiset ovat saaneety nyyttinsä. Minusta olisi kuitenkin kiva jos saisi jo vaihdella kuulumisia niiden kanssa joilla on jo vauvat... Näihin alkuaikoihin liittyy niin paljon...
  9. P

    Kokemuksia suunnitellusta sektiosta...

    Minulla takana vähän huonompi kokemus suunnitellusta sektiosta reilu viikko sitten. Syynä suunniteltuun sektioon oli edellisessä alatiesynnytyksessä tullut sulkijalihaksen repeämä. Sektio tehtiin rv 39+1. Kokemus ei siis ollut mitenkään kovin miellyttävä. Ensinnäkin puudutus meni vähän pieleen...
  10. P

    ELOMASSUJEN Elokuu 2007

    Meidän pikkumies toipuikin sitten lopulta yllättävän nopeasti ja pääsi jo eilen kotiin! Reilu vuorokausi ollaan nyt harjoiteltu elämää nelihenkisenä perheenä ja hyvin on toistaiseksi mennyt. :) Poika nukkuu vain koko ajan ja syö 2-3 tunnin välein. Minäkin menin tiistaina yhdeksi yöksi vauvan...
  11. P

    ELOMASSUJEN Elokuu 2007

    Kiitos kaikille tuesta. Tämä on kyllä aika rankkaa, kun on hormoonien vuoksi muutenkin herkkänä eikä saa hoitaa omaa vauvaa... No, pitää vain ajatella, että huonomminkin voisi asiat olla. Meidän pikkuisen ongelmat johtuvat ilmeisesti osittain juuri siitä, että hänen keuhkot eivät olleet vielä...
  12. P

    ELOMASSUJEN Elokuu 2007

    Tulin vaan pikaiseen ilmoittamaan, että meille syntyi suunnitellulla sektiolla poika 31.7. jonka mitat 3380 g 50 cm. :heart: Itse pääsin tänään kotiin mutta poika on valitettavasti vielä tehohoidossa hengitysvaikeuksien vuoksi. Hän meni muutaman tunnin kuluttua syntymästä elottomaksi ja...
  13. P

    Elokuisten 2007 Heinähöpinät ;)

    Mullahan on sektio sovittu tiistaille, mutta sairaalaan pitää mennä jo huomenna. En oikein tiedä miksi... Ilmeisesti tapaan ainakin leikkaavan lääkärin ja kätilön. Maanantain ja tiistain väliseksi yöksi pääsen sitten vielä kotiin, mutta voi olla, että nukkumisesta ei tule mitään... Mua on...
  14. P

    Elokuisten 2007 Heinähöpinät ;)

    Viimeinen neuvolakäynti takana! Yes! Ihan kiva neuvolantäti mulla kyllä on, mutta jotenkin on tuntunu turhilta nuo käynnit välillä. Siis hyvähän se on, että ovat olleet turhia, mutta you know... Käskettiin nyt vaan ottaa rauhallisesti tämä viikonloppu. Mulla kun on tullut myös sitä...
  15. P

    Elokuisten 2007 Heinähöpinät ;)

    Neuvolassa tuli käytyä aamulla. Painoa oli tullu 600 g viikossa, sf-mitta oli 33. Käsikopelolla arvioiden kuulemma nyt sellainen 3-kiloinen mötikkä. :) Loppuajan tekemisistä: Mulla riittää kyllä ajanvietettä tuon esikoisen kanssa. Joskus muistelen kaiholla esikoisen odotusaikaa, kun sai...
  16. P

    Elokuisten 2007 Heinähöpinät ;)

    Jännittää kyllä aina tulla lukemaan viestejä, kun täällä jo aletaan poksumaan! =) Itsellä ei ole vielä yhtään sellainen olo, että synnytys lähestyisi. Tämäkin menisi varmasti yliaikaiseksi kuten esikoinenkin, jos ei leikattaisi ennen sitä. Sektioon on enää vajaat kaksi viikkoa! Inom kyseli...
  17. P

    Elokuisten 2007 Heinähöpinät ;)

    Paljon onnea myös minun puolesta pikkupeikko85:lle! Täällä sadepäivää pidellään esikoisen kanssa. Tosi vaikea keksiä sille mielekästä tekemistä, kun ei voi mennä ulos! DVD:itä katsellessa sitten mennyt... miten niin huono äiti! :ashamed: Epiduraalista: Mulle laitettiin ekassa...
  18. P

    Eloveenojen 2007 isot kesäkuumassut:)

    Minä täällä pesen vauvan vaatteita ja olen laittanut jo pinnasängynkin valmiiksi. Onko muut puuhailleet jo vastaavaa vai olenko ihan hätähousu? Eihän sitä tiedä, milloin se lähtö tulee ja toisaalta jaksaako sitä enää lopussa touhuta. Hankintoja on kyllä vielä tekemättä. Pitäisi ostaa ainakin...
  19. P

    Eloveenojen 2007 isot kesäkuumassut:)

    Oon varmaan joskus täällä kertonutkin, mutta kyse on siis siitä, että ensimmäisessä synnytyksessä (imukuppisynnytys) sulkijalihakseni repesi ja kirurgi sitten ompeli sen nukutuksessa. Toipuminen oli tosi hidasta ja vaikeaa. En saanut kuukauteen istua taikka nostella vauvaa... Aluksi kärsin myös...
  20. P

    Eloveenojen 2007 isot kesäkuumassut:)

    Kivi putosi sydämeltä! Tulin juuri synnytystapa-arviosta ja sain kun sainkin sektion, eikä tarvinnut edes asiasta "vääntää". Lääkäri oli ihan samaa mieltä ja suositteli sektiota. Olen todella helpottunut, sillä olen koko raskauden ajan pelännyt, että minut pakotetaan synnyttämään alakautta...

Yhteistyössä