Hakutulokset

  1. T

    Helmikuiset 2024

    Mä kuulun sinne face-ryhmään, mut mikäli päätetään järjestää joku WhatsApp-ryhmä tai vastaava nii liityn mielelläni myös sinne! Mulla ei oo oikein vertaistukea täällä missä asun ja kova tarve päästä juttelee arjesta!
  2. T

    Tammikuiset 2024

    Hypin tuolta Helmikuisten puolelta vinkkaamaan, että mikäli on mahdollista niin kannattaa skannata kuvat koneelle talteen. Sieltä saa katsella ja tulostella tarpeen mukaan jaettavaksikin. Jostain äitiyskirjasta luin (enkä todellakaan muista oliko suomalainen, ruotsalainen vai amerikkalainen...
  3. T

    Helmikuiset 2024

    Meikäpoika olisi kanssa kiinnostunut FB-ryhmästä! Käytän itse facea todella vähän eli en todellakaan tiedä mitkä tiedot siellä näkyvät julkisina ja mitkä eivät, joten itse olisin liittymässä mukaan keskusteluun siellä JOS anoppi ei pääse vahingossa vihille uutisista ennenkuin ollaan keretty...
  4. T

    Helmikuiset 2024

    Mummi oli todella iloinen uutisista! Tää tuleva lapsi tulee olemaan sekä mun että miehen vanhemmille eka lapsenlapsi ja mun molemmille isovanhemmille ja miehen elossa oleville isovanhemmille ensimmäinen lapsenlapsenlapsi. Pitääkin vielä selvitellä noita yksityisiä lääkäreitä, "nopea googletus"...
  5. T

    Helmikuiset 2024

    Meidän kunnalla ei saa julkiselle puolelle varhaisultraan aikaa ellei epäillä jotain olevan vialla. Ja yksityisellä maksaa helposti 200-300e mitä nopeasti neljästä paikkaa vilkaisin. En kyllä malttaisi odottaa vielä vajaata kahta kuukautta että pääsen lähisukulaisille kertomaan... Mummi on oman...
  6. T

    Helmikuiset 2024

    Kiitos selvennyksestä! Jotenkin vielä tuntuu että kaikki neuvola-ajat, seulonnat ja varhaisultrat menee ihan sekasin ja ristiin. Tänää taisin missata nyt oman neuvolan soittoajan, mutta huomenna sitten uudestaan.
  7. T

    Helmikuiset 2024

    (Eikai täällä ole noloa pistää kaksi viestiä peräkkäin???) Hei te jotka olette saaneet varhaisultran ennen rv11! Miten helposti ajan on saanut varattua? Neuvola-aikaa soittaessa neuvolatäti ohjeisti tutustumaan seuloihin ja Terveyskylän sivuilla lukee, että VU tehdään viikoilla 11-14...
  8. T

    Helmikuiset 2024

    Täällä tosiaan kevyillä oireilla mennään, mutta jo pari päivää ennen kuukautisten poisjäämistä alkoi runsas väsymys, heikotuksen tunne, "iltaviiden kuume", pahoinvointi ja hajuaistin herkistyminen. MUTTA noi kaikki on mulla "normaaleja" juttuja ollut jo ennen raskautta niin en tiiä kiinnitänkö...
  9. T

    Helmikuiset 2024

    Sain vihdoin soitettua neuvolaan ja sieltä antoivat ensimmäisen tapaamisen 29.6. (En soittanut vielä viime viikolla kun en meinannut itsekään uskoa ja halusin miehelle kertoa ensin kasvotusten kun hän saapui loppuviikosta kotiin työreissulta.) Miten sinne asti pitäisi oikein jaksaa? 😄
  10. T

    Vertaistukea alkuraskauden ahdistaviin aikoihin

    Täällä kanssa kärsitään hurjasta stressistä! Me ei olla miehen kanssa käytetty ehkäisyä muutakuin ovulaation ympärillä nyt pari vuotta asenteella jos jotain käy niin käy. Helmikuussa ja nyt toukokuussa "annettiin mahdollisuus" eli ei yrittämällä yritetty vaan katsotaan käykö tuuri. Plussahan...
  11. T

    Helmikuiset 2024

    Taas yksi uusi naama mukaan keskusteluun. Meillä raskaustesti näytti plussaa 29.5. ekan kerran ja edellisten kuukautisten mukaan LA olisi 6.2. Vielä on helpolla selvinnyt, mutta todella yllättäviä oireita oli voimakas väsymys ja alavatsakivut, kumpaakaan en osannut odottaa kun aiemmin en ollut...

Yhteistyössä