Hakutulokset

1. O

Sikiöseulan tuloksenne?

Sen verran tuosta niskaturvotuksesta omakohtaista kokemusta että se on todella pienestä mittavirheestä myös kiinni. Eli jos vauva liikahtaa hankalampaan asentoon, voi tulla jo pieni mittavirhe. Meillä ensin mitattiin tyyliin 0,6 ja sitten toisesta kuvasta 1,6. Jos ei olis sattumalta otettu...
  2. O

Toukokuiset 2023

Hurjasti onnea!!
  3. O

Toukokuiset 2023

Tsemppiä hurjasti! Se on aivan hirvittävän jännä hetki kun kätilö ottaa ultratikun käteen. Me lähetämme täältä kovasti positiivista energiaa ja pidetään peukut pystyssä varpaita myöden että uutiset ovat hyviä.
  4. O

Toukokuiset 2023

Täällä oli täysin samat fiilikset. Vieläkin vaikea uskoa todeksi että kyllä siellä kyytiläinen on.. Pahaolo alkaa helpottamaan ja ei enää välttämättä ole edes päivittäistä. Oikeastaan keskittyy ainoastaan niille päiville kun syömisten kanssa venyy liian pitkiksi tauoiksi.. Toisaalta nt ultra...
  5. O

Toukokuiset 2023

Pakko tulla kertomaan tänne iloisia uutisia; Tänään nt ultra takana ja myös ensimmäinen ultra! Siellä se pieni veti hirveetä rallia. Ei meinannut ultraaja saada kunnon kuvia otettua kun kaveri pyöri menemään... Laskettu aikakin täsmentyi aika paljon eli aikaistui n.4pv ja aiempiin kiertoihin...
  6. O

Toukokuiset 2023

Saako tässä mennä asioiden edelle?? Itse olen sellainen hätähousu ja stressaaja.. Yritän kaikkeen valmistautua aina ennakkoon ja hyvissä ajoin. Noh, tässä jo mietin tulevaa toukokuuta ja synnytystä, jos vain sinne asti päästään. Oletteko HUS alueen tulevat äidit ehtineet jo miettiä, missä...
  7. O

Toukokuiset 2023

Tuo NT-ultra täälläkin jännittää. Se on vasta ensi viikolla ja silloin jo rv12+2. Vielä ei olla hiiskuttu kenellekkään raskaudesta, kun on jotenkin niin epävarma olo. Jäätävä pahoinvointi alkaa pikku hiljaa vähenemään mutta sen rinnalle onkin tullut sitten järkky mahan turvotus ja tissit on...
  8. O

Toukokuiset 2023

Täällä vähän sama fiilis, mutta en ole halunnut töissä vielä kertoa ja siksi yritän kovasti sinnitellä kaiken keskellä. Pahoinvointi kun hellittää hetkeksi niin totaalinen väsymys alkaa. Tuntuu että korkeintaan puolilla tehoilla mennään, mutta yritettävä on.. Mun mielestä sun ei tartte tuntea...
  9. O

Toukokuiset 2023

Mä kävin viime raskaudesssa neljä päivää ennen laskettua aikaa esittämässä seminaarissa AMK:n opparin. Tavoite oli että saan opinnot päätettyä ennen lapsen syntymää. Tiukille meni mutta tavoitteessa pysyttiin
  10. O

Toukokuiset 2023

Millä viikolla olet?? Mulla on vasta eka neuvolakäynti viikon päästä ja toivottavasti sit pääsisin pian sinne nt-ultraan.
  11. O

Toukokuiset 2023

Täällä alkoi rv5+jtn ja paheni vaan viikko viikolta. rv8+3 lähtien ollut vähemmän. Mulla on ollut sellainen melko jatkuva kuvotus etenkin jos syömisten välissä on pitkiä taukoja, mutta vielä ei ole kertaakaan ylös asti tullut. Rv8+3 huomasin rintojen jo turvonneen ja aavistuksen aratkin ovat...
  12. O

Toukokuiset 2023

Eipä ole tullut mieleen että tuollainenkin tietopalvelu on olemassa!! Kiitos tiedosta! Taidankin soittaa sinne heti tänään. Itsellä tuo luotto lääketieteen opiskelijoihin ei ole ihan sitä tasoa että uskaltaisin heidän varaan jättää kehittyvän lapsen terveyden, joten ihanaa että tietoa pääsee...
  13. O

Toukokuiset 2023

Kiitos vastauksestasi! Saanko kysyä paljonko sulla normisti on lääkeannokset? Eli siis kuinka paljon lääkärit niitä laskivat raskautta varten? Itseäni tää aihe ahdistaa, sillä sain ajan neurolle vasta kuun loppupuolelle ja silloin ollaan jo rv10 menossa. Mulla myös tuo 1mg foolihappolisä...
  14. O

Toukokuiset 2023

Onko täällä ketään joka sairastaisi epilepsiaa?? Itsellä sellainen "arvaus" diagnoosi eli tutkimuksissa ei epilepsiaa löytynyt mutta olen saanut kolme melko rajua tajuttomuuskohtausta ja sen vuoksi myös lääkitys. Lääkäreiden mielestä lääkitys ns. varmuuden vuoksi on pienempi paha kuin kohtaus...
  15. O

Toukokuiset 2023

Ehdottomasti halutaan seulontoihin. Voiko sen ajan ultraan varata suoraan itse vai täytyykö odotella että neuvola kirjaa raskauden alkaneeksi ja laittaa esim. lähetteen mistä tulee aika valmiina?? Ekaan neuvolaan on niin pitkä aika, että hirvee kiire tietää nämä jo varhain etukäteen..
  16. O

Toukokuiset 2023

Heippa kaikille, Täältä varovaisesti hyppään mukaan. Vielä ollaan varsin epävarmoja asian suhteen mutta sikäli kun on useampaa testitikkua uskominen niin meillekin toukokuista pukkaisi. Omien laskujeni mukaan la olis 22.5. ja nyt 6+6 mutta neuvola laskee ilmeisesti 28pv kierron mukaan ja...

Yhteistyössä