Hakutulokset

  1. J

    Syyskuiset 2022 🍁🧡

    Mulla joinakin iltoina masu pömpöttää. Aamuisin ja päivän aikaan se on vielä visusti piilossa. Painoa on kyllä tullut myös jo vajaa pari kiloa. Olen normaalipainossa. Ekassa raskaudessa painoa tuli 10,5kg ja ne kertyi kaikki ekan ja tokan kolmanneksen aikana. Vikalla kolmanneksella paino putosi...
  2. J

    Syyskuiset 2022 🍁🧡

    Voimia Enniina, tosi surullinen uutinen 💔 Olen kanssa sitä mieltä, että asiasta puhuminen helpottaa. Onneksi olet ainakin löytänyt tämän kanavan, missä voi tuntoja purkaa myös.
  3. J

    Syyskuiset 2022 🍁🧡

    Nyt löysinkin tiedon kun jaksoin kaivella :D Eli isä saa olla äidin kanssa samaan aikaan kotona 1-18 arkipäivää
  4. J

    Syyskuiset 2022 🍁🧡

    Mä oon pyöritellyt kanssa tuota uudistusta. Mä ehdottomasti haluaisin olla mahdollisimman pitkään kotona ja onneksi mies oli samaa mieltä. Eli me tehdään niin, että mies luovuttaa niistä omista vanhempainvapaa päivistään sen sallitun määrän päiviä mulle ja hän pitää sitten ne jäljelle jäävät...
  5. J

    Syyskuiset 2022 🍁🧡

    Mulla on ens viikon tiistaina verikokeet. Keskiviikkona on lääkäri, jossa on se sisätutkimus ja ultraus. Olin tosi levollisin mielin sen 2,5 viikkoa varhaisultran jälkeen, mutta nyt on alkanut jännittää taas kovasti, että löytyykö sieltä vielä sykettä. Pahoinvointi on alkanut helpottaa, mutta...
  6. J

    Syyskuiset 2022 🍁🧡

    Oho, nojoo on tuon tiedon perusteella outo vastaus Fazerilta! Käsitin että sama resepti kaikissa. Esitin kysymyksen näin: Sisältävätkö Salta Katten makeiset sikiölle haitallista glykyrritsiiniä ja vastaukseksi tosiaan sain tuon tänne kopioimani viestin. Vastauksesta tulkitsisin, että kaikissa...
  7. J

    Syyskuiset 2022 🍁🧡

    Aa nyt löytyikin tuosta ammoniumkloridista tietoa. Se lisää elimistön happamuutta ja aiheuttaa kalsiumin erittymistä luustosta. Tästä syystä ei esim Tanskassa suositella salmiakkia lapsille. Ammoniumkloridi ei kai ole kiellettyjen listalla, mutta joidenkin asiantuntijoiden mukaan ei olisi hyvä...
  8. J

    Syyskuiset 2022 🍁🧡

    Sainkin tiedon selville tosi nopeasti, kun otin yhteyttä Fazerin asiakaspalveluchattiin :D Tässä suoraan kopioituna Fazerin viesti. Eli Salta Katten makeiset ei sisällä glykkyrritsiiniä. Ei ne isotkaan pussit. Resepti kaikissa sama. Edit: Onko kellään tietoa sitten tuosta ammoniumkloridista...
  9. J

    Syyskuiset 2022 🍁🧡

    Apua, onkohan fazer sitten muuttanut saman reseptin niihin kaikkiin?? Pitäisi varmaan kysellä asiaa suoraan Fazerilta, että miten päin on, onko ne kaikki sitä raskausturvallista, vai ei.. Onneksi ehdin pussista viikonloppuna nappaamaan vaan neljä salmiakkia, en usko että maailmaa kaataa, vaikka...
  10. J

    Syyskuiset 2022 🍁🧡

    Mä löysin isosta cittarista, oli niitä isompia pusseja mut sit myös noita 70g. Mut se oli ainoa kauppa täällä missä niitä myytiin. En tiedä onnistuisko fazerilta tilata?
  11. J

    Syyskuiset 2022 🍁🧡

    Oho, en tajunnutkaan että raskaana oleville määrätään sitten noita verenohennuslääkkeitä. Sen tukosriskin pitää varmaan olla aika merkittävä.. Meillä neuvolassa th sanoi, että ilmoitat heti jos teet positiivisen koronatestin, niin katsotaan sitten miten edetään. En tiedä onko täällä sitten sama...
  12. J

    Syyskuiset 2022 🍁🧡

    Niin ja tuohon äskeiseen vielä tarkennuksena, että nimenomaan se 70g pussi ei sisällä sitä haitallista ainesosaa. Niissä isommissa pusseissa on tehty eri reseptillä.
  13. J

    Syyskuiset 2022 🍁🧡

    Mä kävin eilen ostamassa sitä fazerin Salta Katten salmiakkia, mitä ainakin mainostettiin turvalliseksi raskaana oleville. Maistui hyvältä :)
  14. J

    Syyskuiset 2022 🍁🧡

    Ihanaa että ultrissa on näkynyt pikku tyyppejä! <3 Ilmeisesti monissa sairaanhoitopiireissä tosiaan on neuvolakortti poistunut ja on nyt sähköisenä. Tosi tylsää. Meillä vielä toistaiseksi kortti muodossa, mutta kuulemma muutos tulee pian tännekin. Musta tuntuu, että päivät alkoi kulua nopeasti...
  15. J

    Syyskuiset 2022 🍁🧡

    Joo oon kanssa kuullut että käytännöt vaihtelevat alueittain aika suuresti. Meillä oli myös ekassa raskaudessa 2019 sama kaava, että oli kaksi lääkärineuvolaa. Ensimmäinen rv 9-10 tienoilla ja toinen joskus 20+ viikoilla. Laskeskelin, että lääkärineuvolaan on 2,5 vkoa ja sen jälkeen 2 vkoa...
  16. J

    Syyskuiset 2022 🍁🧡

    Mä en vielä uskalla sinne fb-ryhmään. Sitten kun eka kolmannes on takanapäin. Facessa on kyllä helpompi kommunikoida, esikoisen fb ryhmästä oli paljon iloa. Meillä oli eilen eka neuvola ja samalla ultra. Olin laskenut piirun verran väärin viikot. Luulin että eilen oli rv 8+0 mutta olikin 7+6...
  17. J

    Syyskuiset 2022 🍁🧡

    Tamariatara, onpa ikävä kuulla alkaneesta vuodosta. :( Toivottavasti olisi asiaan kuuluvaa ja kaikki olisi edelleen hyvin! <3 Minua jännittää huominen neuvola ihan hirveästi. Tai siis se ultraus siinä. Tällä kertaa ultran tekee terveydenhoitaja. Neuvolassa on siis sellainen kannettava...
  18. J

    Syyskuiset 2022 🍁🧡

    Heippa kaikille :) Ihanaa kun jostain löytyi tällainen ryhmä. Mietin, että onko kukaan uskaltanut tällaista vielä perustaa. En tiedä miten saisin itseni tuohon osallistujalistaan lisättyä, mutta tässä minun "tietoni" : Meillä on mieheni kanssa ennestään esikoinen 2v 3kk. Tästä toisesta rv 7+5...

Yhteistyössä