Hakutulokset

  1. seljankukkia

    Syyskuiset 2020

    Niin se mahatauti kaatoi lopulta meidän koko perheen petiin ja NT-ultraan selvisin tänään yksin. Kuvissa liikkui tosi eläväinen kaveri, jolta oli vaikea saada nt-mittaa. Sekin kuitenkin saatiin mitattua ja kaikki näytti olevan vauvelilla hyvin. Sen verran oli pituutta viikkoihin nähden, ettei...
  2. seljankukkia

    Syyskuiset 2020

    Niin varmaan pitää tehdä. Olen vain ollut näiden tartunta-varoaikojen kanssa tarkkana, päivähoidossakin suosittelevat olemaan mahataudin jälkeen yhden oireettoman päivän kotona. Meillä työskentelee muuten yksi sukulainen autonkorjaus-alalla, ja me nauretaan aina näille hänen...
  3. seljankukkia

    Syyskuiset 2020

    En kestä! Meidän perheeseen iski vatsatauti! Ultra olisi parin päivän päästä ja nyt jännätään, saadaanko huomiseen mennessä kaikki terveeksi, jotta ollaan keskiviikkona miehen kanssa ultraus-kunnossa. Mitenköhän käy, jos ei päästä tuohon ultraan? Tuo keskiviikko on neuvolan laskujen mukaan 12+6...
  4. seljankukkia

    Syyskuiset 2020

    Mulla ei oo jotenkin yhtään hankintahaluja kun eka pitäis saada näkyvä todiste, että siellä edes joku on... Noh, enää ei olis kun 4 päivää ultraan. Sit toisekseen haluisin kuulla myös sukupuolen: meillä on sekä tytön että pojan jäljiltä säilötty vauvatavaraa ja -vaatetta, joten ihan hirveästi ei...
  5. seljankukkia

    Syyskuiset 2020

    Kyllä minäkin tänään ekaa kertaa kunnolla aamulla oksentaessani mietin, kenenköhän keksintö on ollut se illuusio, että raskauspahoinvointi olisi a) pääosin aamupahoinvointia b) helpottuisi rv 12? Mulla näyttää vasta alkavan oksentelut ja tätä ennen ollut krapulaan verrattavaa, koko päivän...
  6. seljankukkia

    Syyskuiset 2020

    Tänään 12+0 ja voi tätä väsymystä! Alkaa oikeasti vaikuttaa jo mielialaan, kun toimintakyky on kuin jollakin satavuotiaalla. Töistä selviän, mutta kotona olen ihan poikki. Tuntuu, etten saa mieheltäkään samalla tavalla armoa ja ymmärrystä, kun 2. raskaudessa. Mulla oli tällä viikolla yksi...
  7. seljankukkia

    Syyskuiset 2020

    Nyt olis viikko nt-ultraan. Aika usein on ollut sellainen olo, ettei olisi enää edes raskaana, vaikka oireita on. Alavatsalla ei tunnu koventunutta kumpua, entä teillä muilla? Huomaatteko vatsanne kasvaneen? Muutenkin tosi ”hehkeä” olo. Mulla näköjään tulee tässä raskaudessa 1. raskaudesta...
  8. seljankukkia

    Syyskuiset 2020

    Onnea hyvistä NT-ultrakuulumisista! Minua on tässä muutamana päivänä mietityttänyt, entä jos raskaus onkin pitemmällä, kuin luulen. Minusta on nimittäin näinä muutamana päivänä tuntunut siltä, kuin tuntisin liikkeitä! Mitään sattumanvaraisia tilanteita nämä eivät ole olleet, vaan elohiirimäistä...
  9. seljankukkia

    Syyskuiset 2020

    ...Ja Seljankukkia se täällä näköjään vierailijana kommentoi...^
  10. seljankukkia

    Syyskuiset 2020

    Ihan samoja mietteitä täällä: töissä jaksan hyvin, mutta kotona on veto pois ja puran kestokrapulaani ja väsymystäni mieheen, mutta valitettavasti myös lapsiin :/ On tosi vaikea selittää tätä oloa miehelle, kun ei varsinaisesti oksentele. Huono olo iskee pahiten silloin, jos on syömättä. Mulla...
  11. seljankukkia

    Syyskuiset 2020

    Joo, totta. Tätä en muistanutkaan. Itse aion lasketuttaa määrän uudelleen, vaikka nuorimmainen on olla 3. Tulot ovat sen verran (opiskeluajoista) nousseet, mutta toki toivon, ettei nyt tulisi sairasteluja tms., jotka laskisivat uutta tukea.
  12. seljankukkia

    Syyskuiset 2020

    Tarkoitan Kelan tekemää muutosta, jonka mukaan äitiyspäiväraha määräytyy kuluneen vuoden tulojen mukaan. Jos on paljon pitkään poissa ja joutuu sairapäivärahalle, laskee se myös äitiyspäivärahan määrää.
  13. seljankukkia

    Syyskuiset 2020

    @Ellinoora38 Mulla myös tuntunut nyt voimakkaampina vatsan ja selän alueella kivut. Etenkin kipua on iltaisin nukkumaan käydessä. Kun ei ole oikein enää muita oireita kuin tarkentunut hajuaisti, sitä vaan ajattelee koko ajan, että nyt tää oli varmaan tässä. :( Noista sairaslomista vielä...
  14. seljankukkia

    Syyskuiset 2020

    Mulla on pahoinvoinnin puolesta ollut nyt helpompia päiviä, kunhan vain muistaa syödä säännöllisesti. Mutta tilalle on tullut paheneva palelu! En muista, että muissa raskauksissa olisi enää näillä viikoilla (tänään 10+0) ollut näin kovaa palelua. Olen siirtynyt käyttämään mammahousuja, vaikka...
  15. seljankukkia

    Syyskuiset 2020

    @Ellinoora38 taisim ilmaista epäselvästi: mulla on tulossa ultra 12+6. Ja ihmettelen, miksi muka viikkoa aiemmin (11+6) olisi liian aikaisin?
  16. seljankukkia

    Syyskuiset 2020

    Meillä myös tehtiin ekalla neuvolakäynnillä lähete ja aika tuli postissa. Työvuorojen takia esitin jo terkkarille päivät ja kellonajat, jotka itselleni sopisi, ja hyvin olivat pyyntööni toteuttaneet. Mutta ai että kaihertaa tuo aamuinen puhelu ultran siirrosta! Sitä perusteltiin siis niin, että...
  17. seljankukkia

    Syyskuiset 2020

    Kysymys: mille viikoille teille on laitettu nt-ultria? Yritin vaihtaa omaamme aikaisemmaksi, jolloin olisi 11+ -viikko. Ei käynyt, kuulema liian aikaisin. Seuraavaakaan viikko ei käynyt, koska olisi ollut kuulema liian myöhään (12+4-). Onko tää ollut muka aina näin tarkkaa, itse en ainakaan...
  18. seljankukkia

    Syyskuiset 2020

    Sama! Joudun töissäni aika usein tilanteisiin, jotka herkistää nyt enemmän, kuin normaalisti. Tosi noloa alkaa vuodattaa kyyneliä jonkun kissanpentu-videon takia, kun teinit kattoo suu pyöreenä, mikä tolle nyt tuli o_O
  19. seljankukkia

    Syyskuiset 2020

    Kumpikaan ei ole mahdollista, palkatonkin pitäisi anoa hyvissä ajoin sijaisjärjestelyjen vuoksi. Vähän meni eilen itkeskellessä, kun katsoin, että nt-ultrakin oli laitettu vasta rv 12+6. Jaksan kyllä odottaa, eihän siihen ole kuin kolme (?) viikkoa, mutta kun pessimistinä maalailen kaikkea, mikä...
  20. seljankukkia

    Syyskuiset 2020

    En kestä! Olin varannut varhaisultraan ajan huomioimatta muuttunutta työvuoroani! Täällä meilläpäin on vain yksi yksityinen klinikka, joka tarjoaa varhaisultria ja ajat menee aina kahden viikon päähän. No, eipä sitten mennä. Nyt tuntuu maailmanlopulta, mutta ehkä tästä vielä selviän. :cry: On...

Yhteistyössä