Hakutulokset

  1. H

    Maaliskuiset 2018 *syyskuussa*

    Voimia @Cumina! <3
  2. H

    Maaliskuiset 2018 *syyskuussa*

    Ilmeisesti on myös niin että tuota pappaa on tutkittu enemmän kuin hcg betaa ja sen merkityksestä tiedetään enemmän. Lisäksi se vaikuttaa onko raskaus luomu vai hoitoalkuinen.
  3. H

    Maaliskuiset 2018 *syyskuussa*

    Ja vielä lisäys että nuo arvot on erit kuin ne korjatut MoM-arvot eli niitä ei pidä sekoittaa keskenään. Mut mulla omakannassa näkyy ne silleen et hcg b esim 78 pappa 1100.
  4. H

    Maaliskuiset 2018 *syyskuussa*

    @anni00 Mä tiedän niistä sen verran et karkeasti normaalit tulokset on niin et hcg beta on noin 70 ja pappa 700 jos verikoe on otettu oikeaan aikaan..mutta tää on tosi karkea jaottelu ja esim. Pappalla ei ole ylärajaa. Eli se voi olla paljon korkeampi ka silti normaali. Sen sijaan hyvin matala...
  5. H

    Maaliskuiset 2018 *syyskuussa*

    @Uuna edellisessä raskaudessa oli kromosomipoikkeama ja vauva menehtyi. Tällä kertaa ei ainakaan vielä tietoa sellaisesta. Minäkin päädyin tänään ylimääräiseen ultraan, koska olen niin huolissani noista harjoitussupistuksista, jotka tulee aina levossa. Noh, kaikki hyvin! Tosin itseäni jäi...
  6. H

    Maaliskuiset 2018 *syyskuussa*

    @Cumina Tiedän mitä käytte läpi! Rankkoja aikoja. Ota itselle ja ajatuksille aikaa. Itse yritin tuon kriisin keskellä sinnitellä välillä töissä vaikka eihän siitä mitään tullut. Meillä tuli ne pcr-näytteet nopsaan eli vähä niinkuin niptiä vastaavat tulokset, mutta sitten loppukromosomiston...
  7. H

    Maaliskuiset 2018 *syyskuussa*

    Mites teillä samoilla viikoilla olevilla on mahan tuntemukset? Mä oon ollut vähän huolissani ku jotenkin jo nyt tuntuu et masua kiristää ja painon tunnetta on. En oikein erota milloin turvottaa vai onko tämä kohdun kasvua. Lisäksi ilmavaivat aiheuttaa sellaisia harjoitussuppareitten tuntuisia...
  8. H

    Maaliskuiset 2018 *elokuussa*

    @Cumina näet verikoetulokset varmaankin omakannasta. Toki ne eivät sellaisenaan ole yksiselitteisiä, mutta antavat vähän suuntaa oliko hcg-beta korkea vai matala ja mikä oli pappa-arvo. Mutta uskoisin, että jatkotutkimuksissa sinulle avataan asiaa tarkemmin.
  9. H

    Maaliskuiset 2018 *elokuussa*

    @Tiuva multa on aiemmin otettu istukkanäyte. Itse näytteen otto ei vienyt kauaa aikaa mutta käyntiin liittyi ensin keskustelu kätilön kanssa ja lääkärin ultra, joten ohje oli varata pari tuntia aikaa. Olin kyllä sen jälkeen aika kipeä, joten töihin en enää mennyt. @Cumina tiedätkö oliko siis...
  10. H

    Maaliskuiset 2018 *elokuussa*

    @anni00 kuuluiko dopplerilla istukan viuh viuh-äänet? Mun th sanoi, että niiden kuuleminenkin on hyvä asia ja tarkoittaa, että vauvalla on kaikki hyvin. Syke, joka sitä kautta kuuluu on kuitenkin omasi. Varmasti aiheuttaa hämmennystä ja ainakin mulle on aina sanottu jos ei vielä ekalla kerralla...
  11. H

    Maaliskuiset 2018 *elokuussa*

    @rosmarin huojentaa kuulla, että teidänkin vauveli on hytkynyt! Meillä sama juttu ja ultraaja sanoi vauvalla olevan hikka. Kysyin asiaa myöhemmin tutulta lääkäriltä, jonka mukaan näin pienillä ei vielä olisi hikkaa. Epäili johtuvan hermoston kypsymättömyydestä, mikä on normaalia. Täällä ollaan...
  12. H

    Maaliskuiset 2018 *elokuussa*

    Hei pitkästä aikaa, Onnellisia uutisia saimme eli tänään np-ultrassa kaikki hienosti! Niskaturvotus pientä, riskit trisomioille matalat ja hyvän kokoinen vauveli. Viimein aurinko paistaa risukasaan! Laskettu aikaa pysyy samana. Helpottunut Hilda18 11+5
  13. H

    Maaliskuiset 2018 *elokuussa*

    Heipsis! Kellä täällä olikaan kotidoppler? Sorruin nyt kuitenkin sellaiseen, koska keskeytyneiden keskenmenojen jälkeen on suoraan sanottuna aivan helvetillistä vain odottaa ja vaikka oireet jatkuvat, se ei takaa mitään, koska aiemminkin sikiö on ollut jo menehtynyt minun voidessa huonosti...
  14. H

    Maaliskuiset 2018 *elokuussa*

    @rosmarin Miksi saatkaan suoraan NIPTn? Kuulin vastikään, että yksityisellä on nykyään NIPT plus, jolla saisi enemmän tietoa. En tiedä saanko itse Niptiä, jälkitarkastuksessa sitä lupailtiin, mutta luulen, että jos seulat eivät hälytä niin niptiä tuskin saan julkiselta..tokihan sen antama tieto...
  15. H

    Maaliskuiset 2018 *elokuussa*

    @antsukka Niinhän se on, että taitaa olla tavallista, että näillä viikoilla ei mahassa juuri mitään tunnu. Huolettaa vaan kun kaikissa, myös keskenmenneessä, on näillä viikoilla selvää nippailua ja lepatusta tuntunut. Viimeksi epäilen keltarauhasen jomotelleen selvästi vasemmalla puolella...
  16. H

    Maaliskuiset 2018 *elokuussa*

    Mikä tuo raskauskirja on @rosmarin? Mulla on tässä raskaudessa myös outoa se, että lämpötila vaihtelee siten, että välillä on sellainen tuskanhiki. Aiemmissa raskauksissa olen palellut koko ajan. Silti mitatessa lämmöt ne ovat 37 pinnassa. Ottaisin mieluusti pöntön halailun oireettomuuden...
  17. H

    Maaliskuiset 2018 *elokuussa*

    Miten teillä muilla tuntemukset mahan alueella? Tuntuu, että itsellä ei tunnu oikein mitään tällä hetkellä. Aivastaessa repäisykipuja, mutta muuten hiljaista. Muutoinkin pahoinvointi on hellittänyt..rintojen turvotus ja vessassa ravaaminen jatkuu. Keskenmenojen vuoksi on todella kuluttavaa...
  18. H

    Maaliskuiset 2018 *elokuussa*

    Olen uusi tässä ryhmässä, mutta koska aika kuluu niin hitaasti niin toivon, että vertaistuen avulla se kuluisi hieman nopeammin. La pitäisi olla 7.3 ja olen 31 v yhden lapsen äiti. Synnytyssairaala on TAYS. Raskaus on jo neljäs, kaksi keskenmenoa varjostaa tätä odotusta. Edellinen päättyi...

Yhteistyössä