Hakutulokset

1. R

Tutkimuksissa vuoden tauko..Kysiläisiä?

Simppanäytteen viennistä tosiaan sovitaan etukäteen soittamalla sinne. Jos muistan oikein, niin näyte piti viedä ennen 11:sta. Ainakin sinä päivänä kun me vietiin näyte! Ja inssiin jos menee, niin näytteen käsittelyyn menee se pari tuntia. Aikaisintaan sen voi sinne viedä jo seiskalta aamulla...
  2. R

Joo, kyl meidän lääkäri on M.H. Meille ruvettiin heti eka käynnillä sillon helmikuussa puhumaan tuosta inssistä. Clomireseptin sain myös sillon sieltä käteen. Mulla tosi säntillinen kierto, lh-testitkin näyttää aina ajallaan plussaa. Mutta ei vaan tärppää. Mites teillä, säännöllinen kierto?
  3. R

Meille tulee syksyllä 2 vuotta lapsettomuutta. Mies on meillä kympillä mukana, hän se alkoikin ensimmäisenä meistä puhumaan tuosta tutkimuksiin menemisestä. Vuosi oltiin yritetty kun menin omalle lääkärille, joka sitten antoi lähetteen kysille.
  4. R

En osaa kyllä sanoa, asia varmasti varmistuu kun pirautat tonne kysille. Mekin ollaan kysiläisiä, ensimmäinen käynti meillä oli helmikuussa. Mitään vikaa ei ole löytyny kumpaisestakaan... Tässä kierrossa ois tarkoitus mennä inssiin, jos vain aikataulut natsaa. Itse olen aina omalla ajalla käyny...
  5. R

Onko tämä normaali käytäntö?

Meillä lapsettomuutta nyt takana 1v8kk. Tutkimuksissa kaikki on ok, eli miehen sperma, minun hormonit, ovulointi, kierto ja "putketkin" on normaalisti auki. Eli kaiken pitäis olla kunnossa, muttei vaan tärppää :'( Sain heti eka käynnillä clomi-reseptin mukaan, ja kerkesin yhden kuurin...
  6. R

Inssi

Voisiko joku ihana ihminen valaista vähän mulle tätä operaatiota? Lähinnä sitä, että kauanko toimenpide kestää ja miten simppojen kanssa toimitaan? Eli onko vientiajalla väliä, esim. jos ukko vie simpat aamulla ja ite menee operaatioon vaikka iltapäivällä?
  7. R

Tiedoksi Clomeista

Tuo apteekki jakaa niitä 5 tabletin pakkauksia isommasta, eli siitä 20 tabletin pakkauksesta. Isommissa apteekeissa missä lääkkeelle on kysyntää näin, tämä on mahdollista toteuttaa. Jos lääkkeelle ei olisi kysyntää, menisi jaetut paketit hukkaan (ts. apteekkiin piikkiin).
  8. R

Kuinka paljon clomit aikaistanut ovista?

Mullakin ovis myöhästyi reilun viikon!
  9. R

inseminaatio

Meilläkin inssi jossain vaiheessa, toivottavasti jo ens kierrossa... Mutta haluisin kans tietää pari asiaa. Kauanko operaati kestää? Ja viedäänkö simpat tosiaan aamusta, ja parin tunnin päästä inssi? Vai voiko ne viedä aamulla ja tulla operaatioon myöhemmin iltapäivällä?
  10. R

Kokemuksia?

Kyllä, "kiellon" syy oli se monikkoraskauden mahdollisuus... Mitähän kokoluokkaa rakkuloitten pitäis olla, jotta ovulaatio tapahtuisi?
  11. R

Kokemuksia?

Eli onko vielä mahdollista että ovuloin...? Tuli tuossa semmonenkin ajatuksen kukkanen mieleen, että entä jos muissakin kierroissa tuo itse ovis on ollut paljon myöhemmin mitä ovistesti näyttäis. Kuitennii ollaan pupuiltu aina vaan 2-3 päivää siitä kun ovistesti on plussaa. Ja yritystä takana...
  12. R

Kokemuksia?

Eli eka clomikierto menossa. Eka ultra kp 11, löytyi 3 rakkulaa kasvamassa. Sit nyt tänään ultra kp 15, löytyi vielä pari lisää. Kooltaan kaikki kuitenkin vielä niin pieniä, ettei irtoa. Tänä aamuna kuitenkin ovistesti näytti plussaa ja ovislimojakin jo näkyny. Lekuri kuitenkin antoi uuden...
  13. R

Kuinkas se nyt menikään- - -

Ikävä kyllä positiivinen ovistesti ei takaa sitä, että munasolu irtoaa. Sen voi varmistaa verikokeilla, taidetaan tehdä kp 21 kieppeillä. Progestiiniahan tuolloin mitataan.
  14. R

3 rakkulaa kasvamassa...

Eli kiertopäivä 11, kävin tänään ultrassa kun eka clomikierto meneillään. Vielä oli kyllä liian aikaista sanoa, että miten noitten rakkuloitten kaa käy. Kolme niitä oli, kokoluokkaa 11-12,5 mm. Tässä nyt pähkäilen, että mitäs jo en pääsekään käymään ultrassa enää tässä kierrossa... Gyne...
  15. R

clomistit

Mullakin on ollut nyt ekaa kertaa clomit mukana. Tänään kp 11, kävin ultrassa mutta oli liian aikaista vielä sanoa mitään... 3 rakkulaa siellä oli kasvamassa, koko luokka n. 11-12,5 mm. Eli liian aikaista vielä sanoa, että miten menee. Muilla ollut vastaavaa tilannetta ikinä? Perjantaina olen...
  16. R

progestiini

Kiitos vastanneille. Lisää kommentteja saa tulla...
  17. R

progestiini

Mitenkä myöhäinen ovulaatio pitäisi olla? LH-huipun tikutin kp 15.
  18. R

progestiini

Minkälaisilla viitearvoilla progestiini on kp 21 normaalisti, jos on ovuloinu? Sain juuri tietää oman arvoni 18,1. Osaako kukaan kommentoida? Vielä en päässy lääkärin puheille...
  19. R

Ovulaatio ei tapahdu joka kuukausi?

Voisko se tarkoittaa sitä, että munasolu ei irtoa? Itse kävin juuri viime torstaina verikokeissa, jossa katotaan et varmasti ovuloin. Tuolloin oli kp 21. Vielä en vaan oo uskaltanu soittaa tuloksista, menis loppukierron "jännitys" ja iskis vaan masis, jos en olekaan ovuloinu. Jännityksessä saa...
  20. R

kp 3 otettavat verikokeet, tietoa kaipaan!

Mulla oli sekava kierto meneillään, kun ekat kokeet otettiin. Kokeet otettiin aamulla, piti olla syömättä ja juomatta. Lisäksi, muistaakseni prolaktiinia varten, piti olla aamusta muutama tunti hereillä ennen näytteen ottoa (joku 3 h-4 h, en nyt muista...). Sitten tuo loppukierron koe oli...

Yhteistyössä