Hakutulokset

  1. M

    Marraskuun murut

    Mäkin liityn mukaan! Tänään sitten tuli se plussa testiin. LA on kuukautisista laskien 28.11. Nyt on siis rv 3+6, mutta 24/7 etova olo, nännikipu, röyhtäily ja alavatsa- ja selkäkivut alkoivat jo 3+2. Ehdin kaksi negatiivista testiäkin jo tehdä, kun olin niin varma, että oon raskaana, koska...
  2. M

    Toiveena vauva 2017-2018

    Kaksi viivaa tikussa! Täällä napsahti Pregcheckin liuskatestiin haalea viiva päiväpissasta kahden tunnin pidätyksellä! Sunnuntaina aamulla tein negatiivisen testin rfsu:n herkällä testillä ja ajattelin, että nää kaikki oireet (etova olo, röyhtäily, kipeät nännit ja alavatsa- ja selkäsärky)...
  3. M

    Toiveena vauva 2017-2018

    Onnea plussanneille! Ja tsemppiä ja sympatiaa niille, joilla alkoi uusi kierto :(. Meillä on esikoinen syntynyt viikkoa ennen joulua, enkä pitänyt sitä mitenkään huonona asiana. Meille se oli itseasiassa ihan loistava ajoitus, koska mies oli silloin opiskelija ja pystyi olemaan kuukauden kotona...
  4. M

    Toiveena vauva 2017-2018

    Huhhuh, en muistanutkaan miten piinallisia nää piinapäivät on. Tänään kp 17/28-29 ja dpo 3. En oo koskaan tikuttanut ovulaatiota, mutta seuraan limoja ja omia tuntemuksia. Yleensä oviskipu on sen verran voimakas, että sen kyllä huomaa, ja monesti pystyy paikallistamaan puolenkin. En kyllä aio...
  5. M

    Toiveena vauva 2017-2018

    Mä voisin hypätä varsinaiselle listalle. Taustalla oon hetken jo ollutkin. Maybelle | kp 11/29 | 2.lapsi | yk 1
  6. M

    Toiveena vauva 2017-2018

    Mä voisin hiipiä varovaisesti taustalle odottelemaan yrittämisen aloittamista. Oon 33-vuotias ja meillä on 12/2015 syntynyt poika, jolle toivottaisiin sisarusta suunnilleen parin vuoden ikäerolla. Oon juuri palannut takaisin töihin, ja ajatuksissa on ehtiä olla töissä suunnilleen vuosi tässä...
  7. M

    3-kymppiset ensimmäistä odottavat

    Rockwell, ihana kuulla, että tärppäsi niin nopeasti uudelleen, ja että olet jo noin hyvillä viikoilla! NeitiPelargonia, miten siellä menee? Toivottavasti on pikkuiset vielä mahassa. Ja kaikille mammalomalaisille tsemppiä viimeisiin viikkoihin! Mä jäin virallisesti äitiyslomalle 11.11., mutta...
  8. M

    3-kymppiset ensimmäistä odottavat

    Emmy-77, mulla on tämä tukivyö: https://www.mamidea.com/webshop/carriwell-adjustable-overbelly-support-belt-p-646.html Vaatekoko on normaalisti 48-52 (tai oli ainakin ennen raskautta, nyt en enää tiedä, kun paino on pudonnut melkein 10kg), mutta tässä riitti säätövara koossa L/XL. Siirsin...
  9. M

    3-kymppiset ensimmäistä odottavat

    Pitkästä aikaa täälläkin. Kiva kuulla, että Fidialla menee vauva-arki hyvin. Imetysliivejä olen itsekin miettinyt (ja tuskaillut), kun mistään normikaupasta ei löydy kokoja edes tavallisista liiveistä. Yhdet hyvät (Cake lingerien Lavender sorbetit) tilasin jo kesällä Bebesin alennusmyynnistä. Ne...
  10. M

    Ylipainoisten odottajien ketju

    Aika kuluu hirveää vauhtia. Täällä nyt jo rv 27+1! Ajattelin tulla vähän kertomaan kuulumisia. Oon voinut tosi hyvin koko raskausajan. Tai no, ensimmäiset 18 viikkoa oli etova olo koko ajan, mutta söin silti ohjeiden mukaan. Paino on nyt pudonnut ensimmäisestä neuvolasta n. 9 kg, mitä on...
  11. M

    Rv 19+2 enkä tunne liikkeitä

    Mä tunsin (tai tunnistin) ensimmäiset liikeet vasta joskus rv22, ja mulla on istukka takaseinässä. Rakenneultrassa rv20+5 kätilö sanoi, että nyrkkisääntö on se, että lähes kaikki ovat tunteneet liikkeitä puoliväliin mennessä, mutta ei kannata huolestua, jos ei tunnu. Luultavasti vauva on vain...
  12. M

    3-kymppiset ensimmäistä odottavat

    Pelkää omaa napaa tulossa, on aika paljon aiempia kirjoituksia lukematta, mutta palaan niihin kyllä. Flunssaa pukkaa, mutta töissä on oltava. Ei kyllä nyt oo mikään hirveä olo, kun otin pari tuntia sitten panadol hotin. Eilen oli neuvola, ja kaikki oli taas tosi hyvin. Edellisestä neuvolasta...
  13. M

    Etinen istukka - ketju

    Mulla todettiin rakenneultrassa rv 20+5 kohdun takaseinässä oleva täydellinen etinen istukka. Sain ajan ylimääräiseen ultraan rv 29, jolloin tarkistetaan istukan tilanne. Sain ohjeet jatkaa ihan normaalia elämää, ja mennä heti päivystykseen, jos alkaa verenvuoto. Tähän mennessä ei oo ollut...
  14. M

    3-kymppiset ensimmäistä odottavat

    Hironea, ihan vihaksi pistää sun puolesta. Siis ei kai kukaan neuvolatäti voi oikeasti olla sitä mieltä, että raskaanolevan äidin pitäisi syödä vain kolme kertaa päivässä!!!! Nyt kun on itse syönyt useamman kuukauden 3-4 tunnin välein, oon oikeastaan sitä mieltä, että tämä on varmaan kaikille...
  15. M

    3-kymppiset ensimmäistä odottavat

    Lili85, ikävä kuulla teidän vaikeasta tilanteesta. Toivottavasti syy oli siinä lääkityksessä, ja pääsette kohta purkamaan solmuja. Tsemppiä ja voimia! tamariini, tosi ikävää joutua muuttamaan lyhyellä varoitusajalla uuteen väliaikaiseen kämppään. Toivottavasti löytyy jotain riittävän sopivaa...
  16. M

    Joulukuun tontut -15 *heinäkuussa*

    Mulla oli ensimmäinen sokerirasitus kolmisen viikkoa sitten, ja käryhän siellä kävi (paastoarvo koholla). Labrat oli ollut reilua viikkoa aiemmin, eikä pissassa ollut sokeria. Luulen, että verensokerin pitää olla aika korkealla, että näkyy pissassa asti. Itse kyllä menisin rasitukseen, jos...
  17. M

    3-kymppiset ensimmäistä odottavat

    Meilläkin on miehen isän tekemä puinen kehto, jossa mies on aikoinaan nukkunut. Ajateltiin ottaa se olohuoneeseen päiväuni- ja köllimispaikaksi. Myös miehen edesmenneen mummon hankkima kastemekko on tallessa. Se päällä on kastettu miehen kaikki serkut (ja siis myös mies) ja suurin osa serkkujen...
  18. M

    3-kymppiset ensimmäistä odottavat

    Onnea, Ricardina, pienestä tytöstä! Ja onnea, Kippu, plussasta!!! Unohdin viime kerralla sanoa. Kiva kun pääsit tänne odottavien puolelle. Tänään oli aamulla sokerit 5,6, eli ei tuo mustikkakeittosuunnitelma mennyt ihan putkeen. Tämä oli nyt toinen ylitys viikon sisällä, eli pitää ottaa...
  19. M

    3-kymppiset ensimmäistä odottavat

    NeitiPelargonia, ihanaa!!!! Onnea tuplapalleroista! Fidia, kiitos tsemppailusta radin suhteen. Viime yönä kävin juomassa lasillisen vähäsokerista mustikkakeittoa (hiilaria yhteensä n. 20g), ja kun aamulla neljän tunnin päästä mittasin paastoarvon, se oli 5,2! Ajattelin kokeilla samaa...
  20. M

    Joulukuun tontut -15 *kesäkuussa*

    HooKoo, joo en sitä epäillytkään, että sen takia olisit käynyt ultrassa :). Jälkeenpäin luettuna tuon kirjoitukseni saattaa kyllä tulkita niin. Tää mun ultrasepustus meinasi lähinnä sitä, että meille ei oo niin tärkeetä tietää etukäteen kumpi sieltä on tulossa. Ymmärrän toki niitäkin, jotka...

Yhteistyössä