Hakutulokset

  1. J

    Marraskuun mussukat ♥ *Elokuusta marraskuuhun *

    Onnea vauvan saaneille sekä niille joilla vielä synnytys on edessä :). Meidän pieni poika tulla tupsahti reilu kolme viikkoa etuajassa aivan kuten esikoinen aikanaan. Tällä kertaa en ehtinyt saamaan odotusaikana kortisonipiikkejä keuhkoja kypsyttämään ja poitsu vietiinkin salista teholle, jossa...
  2. J

    Marraskuun mussukat ♥ *Elokuusta marraskuuhun *

    Vihdoin ehdin lukea aiemmat keskustelut ja laittaa viestiä. Mentiin kuukausi sitten naimisiin ja oli kesälomareissua joten kiirettä on pidellyt. Häiden jälkeen väsähdin aivan totaalisesti ja uskoinkun sen johtuvan häistä mutta viime viikolla sitten neuvolassa huomattiin pudonnut hemoglobiini...
  3. J

    Marraskuun Mussukat ♡ *Heinäkuussa

    Noista harjoitussupistuksista ja kivuliaista supistuksista tuli mieleen et kannattaa kuunnella itseään ja omia tuntemuksia eikä uskoa neuvolatädin sanaan et mitä ne on. Mulla supistukset olivat selkäkipua kun odotin esikoista ja ne alkoivat viikolla 16. Neuvolassa sanoivat olevan si-nivelen...
  4. J

    Marraskuun Mussukat ♡ *Kesäkuussa

    Käytiin maanantaina Brunolla 4d ultrassa ja sukupuolta ei haluttu tietää mutta koska pikkuinen ei pitänyt sitä salassa niin on se meillä tiedossa. Aiotaan kuitenkin pitää se sukulaisilta salassa sanomalla ettei tiedetä sitä, jotenkin sitä on kiva pitää jotain ihan omanakin tietona . Reilu viikon...
  5. J

    Marraskuun Mussukat ♡ *Kesäkuussa

    Täälläkin halut vähentyneet mutta suurin syy niihin on kyllä väsymys. Teen töitä kotona 9-15 maanantaista-perjantaihin ja esikoinen (2v) on päivät kotona kanssani, kotiakin pitää ehtiä laittaa ja supistusten takia levätä. Joten elämä on tällä hetkellä melko hektistä. Jos sitä aamulla herää...
  6. J

    Marraskuun Mussukat ♡ *Kesäkuussa

    Eepos : kyllä joo esikoisesta alkoi supistukset myös näihin aikoihin mutten silloin levännyt koska supistukset tuntuivat pelkästään selkäkipuna ja neuvolassa aina sanoivat että iskias tai si-nivel vaivaa ja liikunta helpottaa. No liikkumalla ja normaalisti elämällä provosoin supistuksia ja...
  7. J

    Marraskuun Mussukat ♡ *Kesäkuussa

    Moikka jos sopii niin hyppään tuolta joulukuun vauvoista tänne, kun laskettu aikakin siirtyi ja on nyt 21.11. Toisen kohdalla neuvola-aikoja ilmeisesti on harvemmin etenkin jos esikoisen aikana kaikki on mennyt niin kuin pitää. Oma esikoiseni syntyi viikolla 35 ja loppuraskauden jouduin...
  8. J

    Joulukuun muruset 2016 *kesä - heinä*

    Itse olen syntynyt kaksi kuukautta etuajassa ja esikoinen syntyi lopulta viikolla 35. Pyrki kyllä kovasti maailmaan kymmenen viikkoa aiemmin. Mulla syyksi todettiin lyhyt kohdunkaula ja supistusherkkä kohtu. Äidilläni todettiin aikoinaan myös supistusherkkä kohtu, veljeni syntyi kuitenkin...
  9. J

    Joulukuun muruset 2016 *toukokuussa*

    Voimia kaikille menetyksen kohdanneille ❤ Viikkoja on 14+4, masu on iltaisin turvonnut ja omat housut vähän puristaa, tänään tuli sopivasti viesti että parit mammapöksyt olisi postista haettavissa. Aamuisin mahaa ei näy eikä painokaan ole vielä noussut. Väsymys alkaa helpottaa samoin...
  10. J

    Joulukuun muruset 2016 *toukokuussa*

    Aamulla oli ensimmäinen kunnallinen ultra, mun la piti alunperin olla 1.12, no varhaisultrassa se siirtyi 26.11 ja tänään se siirtyi 21.11. Ultrassa oli kaikki hyvin, kovin rauhallinen vauva siellä köllötteli. Jos sopii niin jäisin kuitenkin la:sta huolimatta mielelläni tänne joulukuisten sekaan
  11. J

    Vauvan bilirubiiniarvot apua!

    Meillä esikoinen syntyi 2014 rv 35+3, 2.5kg ja 46cm, käynnistyi itsestään. Sairaalassa oltiin viikko ja valossa lähes koko se aika. Söi kyllä rinnalla kun herätteli tarpeeksi usein. Kysyin sairaalassa että voiko maito ni aiheuttaa keltaisuutta, nauroivat asialle että se on harvinaista että kyllä...
  12. J

    Joulukuun 2016 muruset <3

    Voimia menetyksen kokeneille Ja tsemppiä niille joilla on kova väsymys ja pahoinvointi. Itse pystyin nyt ensimmäistä kertaa kuukauteen menemään ruokakauppaan ilman että tulisi siellä äärimmäisen huono ja oksettava olo. Pahoinvointilääkkeet auttavat hetken aikaa mutta otan niitä pääosin yötä...
  13. J

    Joulukuun 2016 muruset <3

    Mies oli esikoisen aikaan mukana ensimmäisessä kunnallisessa ultrassa ja 3d:ssä yksityisellä mutta ei muissa. Tässä raskaudessa lähtee varmasti mukaan 4d ultraan mutta ensimmäiseen kunnalliseen ei kun ei olla vielä kerrottu kellekään ja esikoisen kanssa jonkun on kuitenkin sen aikaa oltava :)...
  14. J

    Joulukuun 2016 muruset <3

    Meillä ensimmäisessä neuvolassa tehtiin pissanäyte ja testi neuvolan laitteell, ensi viikolla käyn verikokeissa ja vien pissanäytteen labraan. Ja äitienpäivän jälkeisellä viikolla on ensimmäinen kunnallinen ultra. Esikoisen kohdalla ensimmäisen kerran äänet kuunneltiin viikolla 16 ja nyt mulla...
  15. J

    Joulukuun 2016 muruset <3

    Meillä ennestään yksi lapsi, esikoinen on kohta 1v 10kk eli ikäeroa tulee riippuen millon vauva syntyy niin vajaa 2v 5kk. Esikoista odottaessa olin sairaalassa levossa ja supistusten estolääkityksellä rv 25-27 tienoilla ja sitten sairaslomalla lepäili kotona aina rv 35 saakka. Synnytys...
  16. J

    Joulukuun 2016 muruset <3

    Nannamariah: kiva että täällä on joku muukin jonka pitäisi kesällä mahtua hääpukuun. Raskausviikkoja on kasassa hääpäivänä 20 ja jos masu pysyy yhtä maltillisen kokoisena kuin esikoisesta niin uskon ja toivon mahtuvani pukuun. Sen lisäksi kyllä jännittää oma jaksaminen hääpäivänä. Pitää yrittää...
  17. J

    Joulukuun 2016 muruset <3

    Voimia Jösse, toivottavasti kaikki kääntyy parhain päin. Omaa napaa: Kävin perjantaina ensimmäistä kertaa tässä raskaudessa neuvolassa ja en muista kuka tuolla aiemmin kyseli että mitä neuvolassa tehtiin niin tässä vähän mitä meillä oli, mulla siis toinen raskaus ja esikoisen vielä suht...
  18. J

    Joulukuun 2016 muruset <3

    Meillä päin kuunnellaan neuvolassa viikolla 16 ja ultraa ei neuvolassa käytetä muuten kuin jossakin tapauksissa lääkärin käynnillä. Ja ihan onneton on meidän neuvolan ultralaite. Mulla maksoi eilen varhaisultra Terveystalolla 225€. Olen käynyt myös esikoisesta ja kyllä se käynti vaan kummasti...
  19. J

    Joulukuun 2016 muruset <3

    Kävin tänään terveystalolla varhaisultrassa ja alkio olikin jo sikiö ja koon perusteella la on marraskuun puolella, en usko kuitenkaan neuvolan sitä muuttavan joten mennään tuolla 1.12. Sain sieltä myös reseptin pahoinvointilääkkeisiin kun olo on oikein sietämätön niin voi niitä ottaa. Mulla...
  20. J

    Joulukuun 2016 muruset <3

    Viime raskauden aikana söin ainakin c:tä, b:tä, d:tä, maitohappobakteeria, foolihappoa, sinkkiä ja jotain muuta oli vielä mutten muista mitä :). Nyt en ole vielä foolihappoa ottanut käyttöön mutta nuo muut on jokapäiväisessä käytössä

Yhteistyössä