Hakutulokset

  1. A

    **Kesäkuun kullanmurut 2014** Kesäkuussa - vihdoin meidän kuu!

    Sabsu77, vauva ei liikkunut enää kovin paljon, maha ei juuri kasvanut viimeiseen kuukauteen ja mahassa oli ns. tyhjiä kohtia, kun olin makuulla, epäilivät neuvolassa, ettei lapsivettä enää muodostu kunnolla. Vauva tuntui myös käteen tosi pieneltä viikkoja ajatellen. Kaksi lasta meille on...
  2. A

    **Kesäkuun kullanmurut 2014** Kesäkuussa - vihdoin meidän kuu!

    Isosti onnea kaikille vauvan jo saaneille! Meille syntyi poika 2.6., 50cm ja 3505g. Loppuviikosta kävin äitiyspolilla, koska neuvolassa epäiltiin istukan toiminnan huononemista. (Kahdella lapsella käynyt näin loppuraskaudessa.) Nyt olikin kaikki kunnossa ja lapsivettä riitti, vauvakin oli...
  3. A

    **Kesäkuun kullanmurut 2014** Toukokuussa

    Toivottavasti tämä näkyy, tuolta siis löytyy lievän ja vaikean raskausmyrkytyksen proteiinimäärien rajat. Eli lievä oli 0,3-5 grammaa vuorokaudessa ja vaikea yli 5 g...
  4. A

    **Kesäkuun kullanmurut 2014** Toukokuussa

    Onnittelut kaikille vauvautuneille, mä alan olla vähän kateellinen... Tsempit myös vaivojen kanssa kaikille niistä kärsiville, tää loppuraskaus osaa olla aika rasittavaa aikaa. Ristiäiset pidetään, ei kirkossa eikä kotona, mutta jossain kivassa paikassa. Viimeksi juhlittiin vanhassa talossa...
  5. A

    **Kesäkuun kullanmurut 2014** Toukokuussa

    Hei kaikille! Heti alkuun vauvaonnittelut Suzalle! Taitaa alkaa vauvoja tähänkin ketjuun putkahtelemaan tasaiseen tahtiin. Rintapumpuista, mä en voi suositella mitään manuaalista pumppua. Oon testannut useampia ja mitään en oikeastaan niillä ole saanut irti ( vaikka olen ihan oikeasti...
  6. A

    **Kesäkuun kullanmurut 2014** Toukokuussa

    Hauskaa vappua kaikille! Täällä tänään 36+0 ja fiilis aika kurja. Maha on iso, isoin mitä mulla on ollut, mutta jätkä on kuitenkin tosi pieni. Neuvolatäti kuvaili harvinaisen siroksi tapaukseksi, ultrassa oli siellä -2 ja -1 käyrien välillä. Painoa on tullut viime aikoina jopa kilo per viikko...
  7. A

    **Kesäkuun kullanmurut 2014** Huhtikuussa

    Ihan ensin onnittelut Odottavalle, kuulumisia olisi tosiaan kiva kuulla. Lettu, mulla ainakin lepopulssi on jonkin verran korkeampi raskaana ollessa. Lääkäri sanoi joskus aikoinaan, että se kuuluu asiaan. Lisääntyyhän verimääräkin ja sydämellä on enemmän tekemistä. Itselläni kyllä on kunto...
  8. A

    **Kesäkuun kullanmurut 2014** Huhtikuussa

    Huomenia vaan tännekkin! Vyöhyketerapiasta, kävin viimeksi lasketun ajan aikoihin 3-5 kertaa siellä paineltavana ja hierottavana. En oikein usko tuohon touhuun, mutta päätin mennä uuden käynnistyksen pelossa. Täti kovasti lupaili, ettei kukaan ole koko hoitosarjaa käynyt loppuun...
  9. A

    **Kesäkuun kullanmurut 2014** Huhtikuussa

    Hyvää huhtikuuta! Raskausarpia ei ole mulle tässä raskaudessa tullut, mutta niitä on jo entuudestaan vaakasuoraan ja poikkisuoraan. Koko maha on raidoitettu, kylkiluihin asti. Ekalla kerralla rasvailin hysteerisenä ja olin jo tyytyväinen, että niitä ei tullutkaan. Pari viikkoa ennen lapsen...
  10. A

    **Kesäkuun kullanmurut 2014** Maaliskuussa

    Iltaa leidit! Tosi kamala juttu Lyde. Mä oon vähän sellainen, että en uskalla kovasti suunnitella enkä edes miettiä vauvaa, kun esikoinen tosiaan oli aika huonossa kunnossa synnytyksen jälkeen ja oli pitkään sairaalahoidossa, tokassa raskaudessa vauva kuoli vähän ennen rakenneultraa ja...
  11. A

    **Kesäkuun kullanmurut 2014** Maaliskuussa

    Lettu, mä urheilin nuorempana hyvinkin aktiivisesti ja tosissani ja kärsin niska-hartia-alueen jumeista ja tulehduksista. Kaikkein paras apu mulle oli akupunktioneulat, joihin johdettiin sähköä, ne helpotti kipua ja laukaisivat jumin parhaiten. Aina hoidon jälkeen piti mennä nukkumaan, kun oli...
  12. A

    **Kesäkuun kullanmurut 2014** Maaliskuussa

    Hyvää päivää naisille ja maha-asukeille! Yritin viime yönä viiden aikaan tänne kirjoitella, muttei kännykkä sitä sallinut. No, nyt uusi yritys tabletilla, jos nyt saisin jotain aikaiseksi. Streptokokista on omakohtaista kokemusta ikävä kyllä. Esikoista odotellessa mua supisteli kovasti ja...
  13. A

    **Kesäkuun kullanmurut 2014** Maaliskuussa

    Iltaa! Sympatiat teille kaikille neuvolaketutuksesta kärsiville. Tuntuu, että huono neuvolakäynti/lääkärikäynti on nykyään enemmän sääntö kuin poikkeus. Esikoisen odotusaikana kävin neuvolalääkärissä melkein 10 kertaa, kiusana oli erilaisia tulehduksia. Nyt oon käynyt kerran, saa nähdä...
  14. A

    **Kesäkuun kullanmurut 2014** Helmikuussa

    Moikka! Minäkin tänne pari kertaa olen pitkät pätkät kirjoitellut, mutta teksti on johonkin kadonnut. Käytän yleensä kännykkää tai tablettia, joten kirjoittaminen niillä on muutenkin epämiellyttävää, ja kun teksti on kerran kadonnut, niin uudemman kerran en ole jaksanut alkaa näpytelemään...
  15. A

    **Kesäkuun kullanmurut 2014** Helmikuussa

    Pikainen omanapainen valitus. Palailen muihin juttuihin myöhemmin. Mulla oli eka ( ja luultavasti vika) neuvolalääkäri tässä raskaudessa. Käynti meni jokseenkin näin. Lääkäri: Kuule, tätä pissaa on nyt liian vähän tässä näytteessä. Ei tässä mitään kyllä näytä olevan. Nopeasti nyt housut...
  16. A

    **Kesäkuun kullanmurut 2014** Helmikuussa

    Heippa kaikille ja onnea hyvistä ultrakuulumisista! Lettu, meillä on lapsilla myös hyvin vaikea elämä tällä hetkellä. Se vaikeus alkoi siitä, kun saivat pari viikkoa sitten kuulla tulevasta pikkuveljestä. Melkein 5-vee on ihan mahdoton, itkee ja kirkuu, hakkaa ja kiusaa pikkuveljeä. Tuntuu...
  17. A

    Toukomurut 2014 ~ Helmikuussa

    Nuutti79, minä sain aikoinaan tällaisen ohjeen äitiyspolilta, että ihan kunnon side housuihin ja vessapaperia siihen päälle. Pari tuntia pitäisi seurailla tilannetta. Jos paperin pintaan jää jotain, niin vuoto on todennäköisesti valkovuotoa, jos kaikki imeytyy paperiin, niin vuoto voi olla...
  18. A

    **Kesäkuun kullanmurut 2014** Helmikuussa

    Tarvikkeista vielä, musta kannattaa muistaa se, että vauva ei tosiaankaan ihan heti tarvitse niitä kaikkia kamoja. Esim. osaa sittereistä ei suositella ihan vastasyntyneille. Rintapumppua ei ihan kaikkien tarvitse ostaa ja tuttipullot ei tule joka perheessä käyttöön. Sinne kauppaan pääsee myös...
  19. A

    **Kesäkuun kullanmurut 2014** Helmikuussa

    Onnittelut hienoista ultrauutisista! Hoitolaukuista on ollut juttua, mulla sellaista ei ole koskaan ollut, enkä kyllä sitä hankikaan. Jos ollaan oltu pidempi aika jossain, niin oon johonkin kangaskassiin heittänyt mukana tarvittavat romppeet. Mulla on muuten arkikäytössä Marimekon...
  20. A

    **Kesäkuun kullanmurut 2014** Tammikuussa

    ÄKN, mä olen myös todella pahantuulinen koko ajan. Ekan raskauden olin kuin joku äiti Teresa, todella pitkäpinnainen ja lempeä ja ymmärtäväinen. Seuraavan raskauden olin vähän teiniangsteissa, kuopusta odottaessani olin kuin uhmis ja nyt mennää ihan pirumeiningillä. Tiedän olevani ihan kamala...

Yhteistyössä