Hakutulokset

  1. H

    IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

    Heipähei! Täällä on aktiivinen palsta jota nyt kevääatä asti olen seurannut. Tarvitsisin tietoa ivf hoidon jälkeisestä keltarauhastukihoidosta. Nyt dpo11ja huomasin aamulla että illan terolutit 2kpl on ottamatta :( aamun lääkkeen otin nyt normaalisti. Mutta onko nyt niin että myös oma elimistö...
  2. H

    IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

    Love-; teillähän on siittiöiden suhteen ihan kohtuu tilanne. Piti ihan kaivaa nuo meidän paperit ja tarkistaa. Viimesimmässä näytteessä vähän kaikki pielessä. Normaaleita ei ollenkaan. Viskoosia myös. Ja joskus piti jättää kaksi näytettä peräkkäin kun ekassa ei näkynyt kun yksi siittiö mut kyllä...
  3. H

    IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

    Heipähei! Täällä kirjoittelee Havina, 24v ekan lapsen icsi- hoidoilla saanut 12/15. Kirjoittelin tähän ketjuun aivan ketjun alkuaikoina ja kun nyt taas ajatus hoidoista syttyi, piti ensimmäisenä tulla tarkastamaan vieläkö tämä ketju on aktiivinen. Onko täällä myös toisen lapsen yrittäjät...
  4. H

    IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

    Hcg tänään 439 et vahvasti raskaana ollaan :) ultra sit polilla parin viikon päästä. Mut tsemppiä kaikille hoitoihin! Mun on nyt aika jäädä taustoille seuraamaan teidän matkaa :)
  5. H

    IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

    Aamulla plussa testattu apteekin omalla. Oli myös clearbluen ovistestejä ja sekin hymyili :) silti koko ajan jänskättää et vuoto alkaa tai et hcg liian matala. Torstaina veritesti.... ja melkein unohdin taas testin kun ihan unessa menin vessaan :D
  6. H

    IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

    En tiiä miten noitten kanssa on eri käytäntöjä, mutta meille sanottiin, että viis kertaa on maksuttomia. Varmasti niitä voi jatkaa niin kauan kun haluaa, mut maksaa sit jotain. Luulisin :)Itse olen hyvin päässyt käymään, ajat on aina sovittu sellaiseen aikaan, että pääsen tulemaan. Mulla...
  7. H

    IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

    Fibbis ja Henrietta, hurjan pajon onnea! Hannuliini, voin suositella tuota tukikeskustelua! :) Mulla oli ihana psykologi, eikä ollenkaan kyllä tullut mitenkään vaivautunut ja hankala olo sen luona. Eka kävin kerran itse ja kerran ollaan käyty miehen kanssa kahdestaan. Ja kahdestaan ollaan...
  8. H

    IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

    Nennalii: ivf ja icsi eroavat vain siinä miten munasolut hedelmöitetään. Ivf:ssä siittiöt laitetaan samalle maljalle munasolujen kanssa ja hedelmöittyminen tapahtuu spontaanisti. ICSIssä taas labratäti vie yhden siittiön munasolun sisään. ICSIä käytetään esim silloin kun siittiöitä vähän ym...
  9. H

    IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

    Veritesti on ja tais olla sama päivä kun sulla? Mä oon taas aika kylmähermonen tossa testailussa ja viimeks testasin vasta kun vuoto alkoi jolloin omin päin lopetin luget ennen veritestiä. Nyt muuten tarkistin ton lugeasian kun oon miettinyt et onko ne tarpeelliset ja pilaanko kaiken...
  10. H

    IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

    Minut voisi lisätä piinailijoihin ja päivitää testipäiväksi 26.3. Tänään haettiin mukaan yksi täydellinen kasisoluinen top-alkio. Meidän kolmesta alkiosta kaksi muuta ei jakautunut kunnolla ja pakkanen siis tyhjä. Limakalvokin oli muhkea, kuten lääkäri sitä kuvaili: 13mm. Itse mietin vaan et...
  11. H

    IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

    Liljeby, kannattaa tarkistaa oman alan työehtosopimus. Osalla aloista saa lähteä poliklinikkakäynneille kesken työpäivän ja vielä palkkakin juoksee :) toki siitä pitää ilmottaa aina sillonki pomolle mut syytä ei oo välttämätöntä kertoa.
  12. H

    IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

    Jos sulla on 200iu x 5 eli yhteensä 1000iu? Kyllä siinä puregonissa se 100 ylimäärästä varmasti on :) mut apteekista varmaan tietävät varmaksi, ehkä kuitenki kannattaa tarkistaa jos ei varastossa oo lähiapteekissa... ei sit tuu paniikki jos ei riitäkään.
  13. H

    IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

    Jennica, en kyllä ymmärrä et miks pitäis lääkärin mukaan ostaa vaan yks kynä kerrallaan? Vai onko stimulaation onnistuminen epävarmaa? Mulla aina puregon mennyt 10päivää joten joka tapauksessa tarttee kaks lääkeampullia. Ja ne loput menee aina hukkaan kun se lääke säilyy vaan 28vrk ekan piston...
  14. H

    IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

    Kiela, onko sinulla tietoa siitä kuinka tarpeellinen tuo tukilääkitys on hoidoissa? Tai siis itse olen miettinyt, kun minulla hyvä oma kierto lyhyen IVF-kaavan pohjalla, että tuottaakohan oma kroppa sitä keltarauhashormonia ollenkaan? En nimittin tykkää noista lugeista ollenkaan, mut se nyt...
  15. H

    IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

    Joo, täälläkin punktio maanantaina. Mutta: soluissa ei kehumista, niitä yhteensä vaan kahdeksan ja niissäkin yksi 11mm ja useempi liian iso, yksi jopa 27mm! Stimulaatio epäonnistu mut punktio siitä huolimatta maanantaina...
  16. H

    IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

    [B]Henrietta[/B, piti ihan käydä lukemassa noita sun taustoja, eli teilläkin siis vika siittiöissä? Me saatiin viime hoidosta muistaakseni12 solua, joista yhdeksän kypsää. Niistä hedelmöitty kuusi, joista yhdessä kolme tumaa ja yksi muuten huono. Yksi top-alkio siirrettiin ja kolme pakkaseen...
  17. H

    IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

    Henrietta, joko sulla on tietoa punktiosta? Mulla näillä näkymin olis maanantaina ja mielenkiinnolla ootan perjantain ultraa et mitä siellä näkyy. Kiitos kaikille ihanasta tsempistä :) joku tuolla lohdutteli munisten määrästä, itse olin vaan niin järkyttynyt kun mussa ei oo mitään vikaa...
  18. H

    IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

    Minä en ole oikein jaksanut aktivoitua täällä, ehkä mut vois poistaa listoiltakin? Piikit täällä menee, tänään jarru kaveriks ja maanantaina sit punktioon. Muniksia kasvaa ennätysvähän, isompia vaan 1+3 et suunniteltua pitkää viljelyä tuskin tehdään. Oon yrittänyt olla ajattelematta koko hommaa...
  19. H

    IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

    Neiti kysyit lääkkeiden muuttamisesta. Mulla siis tismalleen samat lääkkeet ja varmaan samoilla annoksillakin kun eka hoidossa. Meillähän "vika" on miehen siittiöissä ja minä olen kuulemma IVF-hoidossa sellanen oppikirjatapaus eli pienillä annoksilla saadaan noin 10 follikkelia, josta max 1-2...
  20. H

    IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

    flow, Ei ole mulla tuollaisesta ovisongelmasta kokemusta. Mulla kyllä ne limat on ihan selvät oviksen aikaan, muuttuu sellaseks tosi venyväks ja kirkkaaksi kun testi näyttää plussaa. Joskus kyllä niitä limoja jatkuu pidempäänkin, esimerkiksi kolme päivää. Sitä en tiedä mistä johtuu (sori...

Yhteistyössä