Hakutulokset

  1. L

    Huhtikuun hurmurit 2014 ~Toukokuussa 2014~

    Ralliruutu, oletko varma että oli kuukautiset? Jälkivuotohan voi loppua ja alkaa uudelleen. Itselläni oli juuri pari vuodotonta päivää ja nyt taas vuotelee hieman. Toisilla kyllä alkaa hyvinkin aikasin synnytyksen jälkeen täysimetyksestä huolimatta.. Itselläni on alkanut joka kerta 6-7 kk...
  2. L

    Huhtikuun hurmurit 2014 ~Toukokuussa 2014~

    Yönenkelin pienelle pikaista paranemista! Ikävä juttu, kun pienet sairastaa :( Meillä pojalle tuli eilen ikää 3 vkoa ja kyllä nämä viikot menee aivan liian hurjaa vauhtia <3 Meillä täysimetys sujuu hyvin alun imuote-ongelmien jäätyä taakse. Vasta tällä viikolla imetys ei ole enää...
  3. L

    Huhtikuun Hurmurit ~Huhtikuussa meidän kuu <3 <3 ~

    Pikainen päivitys. Meille syntyi tänään rv 41+2 ihana poika mitoin 51cm ja 3724g <3 Synnytys piti käynnistää oksitosiinitipalla, kun lapsivesien tihkuttelun alusta oli kulunut jo 30 tuntia ja olin vain sormelle auki siinä vaiheessa. Kaikki meni kuitenkin hyvin ja melko nopeasti lopulta...
  4. L

    Huhtikuun Hurmurit ~Huhtikuussa meidän kuu <3 <3 ~

    Onnittelut kaikille synnyttäneille! :) Täällä tänään rv 41+1 ja joku aika sitten heräsin siihen, että luulin pissanneeni housuun vähäsen. Hipsin siitä sitten vessaan ja vessan lattialle lorahti myöskin jotain.. jonkin verran tuli sitten sellaista kellertävää limaa ja jotain todella vetistä...
  5. L

    Huhtikuun Hurmurit ~Huhtikuussa meidän kuu <3 <3 ~

    Onnittelut ralliruudulle! :) Itselläni olikin eilinen sitten väärä hälytys! Supistukset (2-3min. välein) lopahtivat sitten 7 tunnin jälkeen, ja kyllä harmitti! Nyt olen jo päässyt mielipahan yli, mutta kyllä otti yöllä päähän. Menin aamulla kasilta neuvolaan alle neljän tunnin unilla ja...
  6. L

    Huhtikuun Hurmurit ~Huhtikuussa meidän kuu <3 <3 ~

    Täällä supistelee edelleen, 2-3min. välein. Äsken käytiin miehen kanssa kävelyllä, että saa vähän lisää vauhtia näihin supistuksiin ja kyllä se auttoikin. Nyt ei vaan passaa jäädä makoilemaan tai istuskelemaan ettei supistukset vaan lopahda. Soittelin jo aiemmin synnärille, että kun supistuksia...
  7. L

    Huhtikuun Hurmurit ~Huhtikuussa meidän kuu <3 <3 ~

    Onnittelut kaikille jo synnyttäneille! :flower: Täällä on tänään supistellut laimeasti aamusta asti, mutta nyt parin tunnin ajan on ollut jo tuntuvampia supistuksia alle 10 min. väleillä. Tuntuu, että joka toinen supistus olisi kovempi ja sitten seuraava taas laimeampi. Pikkasen alkaa jo...
  8. L

    Huhtikuun Hurmurit ~Huhtikuussa meidän kuu <3 <3 ~

    Meidän kuukausi :heart: Kiitokset Yönenkelille! Yönenkeli: Sulla näyttää olleen sama synnäri kuin itselläni. Oliko ruuhkaa kun itse olit synnyttämässä/osastolla? Neuvolassa kuulin, että paljon on nyt synnyttäjiä tässä huhtikuun kieppeillä. Liitoskivut on ainakin itselläni lisääntyneet ja...
  9. L

    Huhtikuun Hurmurit 2014 ~ Helmi- ja Maaliskuussa ~

    Onnea Yönenkelille pikkuisesta :heart: Synnytysjakkara oli mun mielestä aivan loistava asento synnyttää, jos vaan mies/tukihenkilö pystyy siinä takana tukemaan. Puristin tosin miehen reisiä aika kovasti :whistle: Toivoin jakkaraa jo toisessa synnytyksessä, mutta kätilö oli tosi nihkeä ja...
  10. L

    Huhtikuun Hurmurit 2014 ~ Helmi- ja Maaliskuussa ~

    Suonevetoja/kramppeja tuli itsellänikin jokunen viikko sitten aina aamuisin ja siitä asti olen ottanut aina illalla Magnesan magnesium + B-vitamiini tabletin (myydään ihan Prismassakin), eikä ole enää kertaakaan tullut :) Ja käytän myös raskausvitamiinia (Multi-tabs), mutta varmastikaan sen...
  11. L

    Huhtikuun Hurmurit 2014 ~ Helmi- ja Maaliskuussa ~

    Dorian ja ässä+pikkuinen, miten usein teidän täytyy mitata sokerit? Mulla nyt alkuun kaksi viikkoa 3pv/vko ja 4 krt/pv. Jos tänä aikana arvot pysyy normaaleina, niin sitten jatkossa riittää kerta viikkoon. Toisaalta on kyllä ihan mielenkiintoista nähdä, miten eri ruoat vaikuttaa..
  12. L

    Huhtikuun Hurmurit 2014 ~ Helmi- ja Maaliskuussa ~

    Liikkeistä myöskin, että itselläni ainakin välillä on selvästi rauhallisempia päiviä ja sitten toisena päivänä saattaa liikkua todella paljon. Muutaman kerran olen havahtunut, että en ole tuntenut moneen tuntiin mitään liikkeitä. Mutta sitten kun käy makuulle ja hetken siinä makoilee ja...
  13. L

    Huhtikuun Hurmurit 2014 ~ Helmi- ja Maaliskuussa ~

    Täällä myös hermot kireällä etenkin uhmaikäisen 2v. kanssa. Tänäänkin lähti yhtäkkiä juoksemaan ulkona, niin hyvä kun edes sain kiinni : / Pelkäsin liukastuvani itse. Ja kyllä muuten tuntui sen juoksupyrähdyksen jälkeen häpyluussa ikävältä. Muutenkin nuo liitoskivut ovat nyt vaivanneet ikävästi...
  14. L

    Huhtikuun Hurmurit 2014 ~Tammikuussa 2014~

    Kultapupulle siitä imetyksestä vielä.. Meillä esikoinen oli nähnyt muita lapsia/vauvoja paljon perhekerhossa, mutta kai se oli vaan niin suuri muutos niin pienelle, kun vauva syntyi. Kesti ehkä pari kuukautta, että esikoinen hyväksyi vauvan kunnolla. Ja täytyy sanoa, että imetys lähti kyllä...
  15. L

    Huhtikuun Hurmurit 2014 ~Tammikuussa 2014~

    Pitkästä aikaa saan aikaiseksi kirjoitella tänne. Nykyään käyn joka päivä lukemassa muiden kuulumisia, mutta inhoan kirjoittaa tabletilla, niin siksi en koskaan jaksa itse kirjoittaa. Yönenkeli: La:n voisi mulle päivittää 15.4. kun sen mukaan on nyt neuvolassa menty. Ja meille on poika...
  16. L

    Huhtikuun hurmurit 2014 ~Lokakuun lorut~

    Tervetuloa uusille :) Meillä on tyttö 6v., poika 4v. ja tyttö 2v. Ollaan päätetty, että tällä kerralla ei kysytä, kumpi on tulossa. Kahdesta nuorimmasta olemme tienneet etukäteen ja nyt halutaan jännätä synnytykseen asti asiaa. Esikoisen synnytyksessä oli ihan kivaa, kun ei tiennyt :) Tosin...
  17. L

    Huhtikuun hurmurit 2014 ~Lokakuun lorut~

    Niin ja piti vielä lisätä, että jotkut oli miettineet Manducaa. Meillä oli kolmannella manduca ja tykkäsin kovasti ja luulen, että tätä nelosta tulee kannettua paljon siinä, kun kesää vasten syntyy :) Olen koittanut myös trikooliinaa, mutta kesällä se oli epämukava, kun 4,5m kangasta ja...
  18. L

    Huhtikuun hurmurit 2014 ~Lokakuun lorut~

    Niistä tuplarattaista piti kertoa mielipiteitä. Meillä oli esikoisen ja keskimmäisen aikaan (ikäeroa 1v. 5kk) Carena double swingit ja toimi ihan hyvin, kun oli noin vähän ikäeroa. Tietenkin se leveys voi aiheuttaa päänvaivaa pienissä tiloissa ja vaikka bussissa. Parasta niissä oli erilliset...
  19. L

    Huhtikuun hurmurit 2014 ~Lokakuun lorut~

    Pikaisesti yritin lueskella ketjua läpi, kun en ole pariin viikkoon ehtinyt täällä käymään muuton ja lasten kerho/eskari kiireiden takia. Sisarusrattaista voisin myöhemmin laittaa omia kokemuksia, kun nyt en oikein ehdi. Mulla on vasta huomenna eka ultra ja jännittää ihan hirveästi! Jotenkin...
  20. L

    Huhtikuun hurmurit 2014 ~Syyskuussa~

    Pahoittelut ja voimia Tiukuliina89 :( Me ollaan kerrottu raskaudesta muille lapsille, koska etenkin esikoinen 6v., ihmetteli mun huonovointisuutta ja väsymystä. Nyt jännittää pikkasen ultra, että onkohan kaikki ok. Olisi kamalaa kertoa lapsille ikäviä uutisia :| Mutta toisaalta, voihan jotain...

Yhteistyössä