Hakutulokset

  1. J

    Toukomurut 2014 ~ Tammikuussa

    Hei mammat! Täälläkin oli tänään rakenneultra. Kaikki oli kunnossa ja POIKA tulossa. Ei epäilystäkään! ;) On tässä vähän sulattelemista. Yhtäkään nimeä ei olla vielä pojalle keksitty. Tytölle olisi ollut jo nimi valmiina. :whistle: On kova poika liikkumaan. Hirveä myllerrys päivittäin...
  2. J

    Toukomurut 2014 ~ Joulukuussa

    Ihanaa kun nyt on alkanut liikkeet tuntumaa selkeämmin. Pari sellaista potkua tai iskua on jo tullut että ihan olen säpsähtänyt. =) Jännä juttu kun liikehdintä alkaa aina iltaisin klo 20 maissa. Kahtena päivänä katsoin tarkan kellonajan, 20.15. Ihmeellistä tai sattumaa! ;) Onko sikiölle voinut...
  3. J

    Toukomurut 2014 ~ Joulukuussa

    Nyt liikkuu vauveli ja kunnolla, ei epäilystä! Taisi lopulta hermostua toden teolla mun mahan tökkimisestä. :laugh: :heart: huhhuh, kyllä helpotti.
  4. J

    Toukomurut 2014 ~ Joulukuussa

    Kiitos vastauksesta Hiulu! Soitin Kättärille ja sieltä sanottiin, ettei tarvitse heti mennä päivystykseen. Jos ei viikonlopun aikana tunnu liikkeitä niin sitten maanantaina neuvolaan kuuntelemaan sydänääniä. Kuulemma näillä viikoilla vauva tosiaan on niin hyvin suojattu, ettei ihan pienistä...
  5. J

    Toukomurut 2014 ~ Joulukuussa

    Nyt huolestuttaa! Eilen istuin lattialla kun puhuin puhelimessa. Sitten päätin kääntyä makaamaan vatsalleni. Jostain ihmeen syystä unohdin koko vauvamasun ja sai aika kovan iskun kun lysähdin siihen lattialle koko painollani. Vatsa oli sen jälkeen ihan hetken verran hellänä. Nyt en saa vauvan...
  6. J

    Toukomurut 2014 ~ Joulukuussa

    aoko - Mulle sanottiin, että jatkossa pitää ennen neuvolavastaanottoa ottaa virtsanäyte neuvolan wc:ssä. Sain siihen ohjeet tänään. Meillä ainakin siellä katsotaan sitten itse liuskasta minkä väriseksi muuttuu ja kerrotaan tulos neuvolatädille. :) Nyt en voinut antaa näytettä kun en tiennyt...
  7. J

    Toukomurut 2014 ~ Joulukuussa

    Täältäkin tämän päiväisiä neuvolakuulumisia: Sain vihdoin kuulla hemoglobiini-arvon, joka oli 129. Verenpaine oli neuvolassa mitattuna koholla, kotona mitattuna normaali (109/77). Painoa on tullut n.4kg. Neuvolatädin mielestä ihan ok, mutta omasta mielestä liikaa. :D Sydänäänet kuului...
  8. J

    Toukomurut 2014 ~ Joulukuussa

    Voi ei, nyt mä olen mennyt varmaan aktivoimaan tissit maidon tuotantoon... Taas piti mennä puristelemaan ja en ehtinyt kun ottaa rintsikoista esille niin maitoa alkoi valua. :headwall: Me stupid. :whistle: Mutta kun se on niin jännää! :D
  9. J

    Toukomurut 2014 ~ Joulukuussa

    Ensimmäistä kertaa masun kasvu haittasi elämää. En päässytkään enää kurkottamaan sohvalta lattialle. =) Pikku juttu, mutta jotenkin tuntui merkittävältä asialta kun tajusi todella masun kasvaneen ja että siellä se vauva on. Ensimmäistä kertaa tirahti kyyneleet kun mies vähän korotti ääntään...
  10. J

    Toukomurut 2014 ~ Joulukuussa

    Meilläkin Helsingissä on harvakseltaan neuvolakäyntejä. Ensimmäinen käynti oli muistaakseni rv 7 ja toinen rv 17+5 ja ensimmäinen lapsi tulossa. Lääkärikäyntiä ei ole vielä ollut. Luin netistä, että nt-ultra korvaa nykyään ensimmäisen lääkärikäynnin... Tällä hetkellä neuvolassa mitattu...
  11. J

    Toukomurut 2014 ~ Marraskuussa

    Hei mammat! En ole pitkään aikaan ehtinyt tänne kirjoitella, olen kuitenkin käynyt lukemassa kaikkien kuulumisia. Hyvin on kaikki sujunut. Masukin pullahtanut kivasti esiin ja nyt näkyy jo ilman turvotustakin. ;) Mitään ikäviä oireita ei ole ollut. Välillä on kohdun kasvukipuja, mutta...
  12. J

    Toukomurut 2014 ~ Marraskuussa

    Tänään oli nt-ultra. Kaikki oli hyvin ja niskaturvotus 0,7, eli hyvä sekin. :) Voi ihanaa mikä helpotus! Tässä meidän pienokainen: :heart: :heart: :heart:
  13. J

    Toukomurut 2014 ~ Marraskuussa

    Poca - Pahoinvointi tulee ja menee. Joka päivä enemmän tai vähemmän huono olo. Pari päivää oli tossa välissä etten oksentanut, mutta tänään taas laatta lensi. :x Muuten ei ole oloissa valittamista. Väsymyskin on helpottanut ettei tarvitse joka päivä nukkua päikkäreitä. Nyt vaan kasvatetaan...
  14. J

    Toukomurut 2014 ~ Marraskuussa

    Jee jee poks poks 12+0 =) :heart:
  15. J

    Masukuvia alkupuoliskolta eli raskausviikkoon 20+ asti

    rv 9, 10, 12 =) :heart: Notkoselkä ja kohtu edessä, siksi masu näkyy jo noinkin selvästi, luulisin... :)
  16. J

    Toukomurut 2014 ~ Marraskuussa

    Raskauden ensimmäinen laatta lensi toissapäivänä ja tänään toinen, vaikka nyt menossa jo rv 11+2 ! :O Lievää heikotusta on kyllä ollut, mutta se on mennyt aina ohi kun syö tasaisesti jotain pientä. Outoa... :popcorn:
  17. J

    Toukomurut 2014 ~ Lokakuussa

    Jee, 11 viikkoa tuli täyteen! :) Nopeasti menee aika. Tuntuu hullulta, että kohta on jo 1/3 raskaudesta saavutettu. :O Hyvin on sujunut raskaus tähän asti. Oireita ei ole juuri muuta kun kova jano ja väsymys, joka sekin tuntuu pikku hiljaa helpottavan. Onneksi kuultiin vähän aikaa sitten...
  18. J

    Toukomurut 2014 ~ Lokakuussa

    Eilen käytiin neuvolassa kuuntelemassa vauveliinin sydänääniä ensimmäistä kertaa. :heart: Kovaa pumputti sydän kun syke oli 170-180. Eikö tuo ole aika hurja vauhti? Mistäköhän moinen nopeus voi johtua? Minustako? :rolleyes: Jessica ja Toukka 10+2

Yhteistyössä