Hakutulokset

1. J

40+ odottajat vol 4 (päiv. yksärillä)

Hei, pitkästä aikaa. Meille syntyi täydellinen pieni poika rv30, kaikki on hienosti vaikka yllätys oli melkoinen. Nyt poika kasvaa ja vahvistuu ja joskus keväämmällä pääsee kotiin asti. Mukavaa odotusta ja voimia kaikille!
  2. J

Sirppuliini, näinhän se on, päät pystyyn ja mahat myös! Kuten sanoinkin, hävettää että hävettää. Tämä on oikeasti etuoikeus ja onni. On vaan jotain vikaa perusitseluottamuksessa, kun ylipäätään häpeän tunteita nousee omaan itseensä ja olemukseensa liittyen. Kasvua, kasvua..
  3. J

Asiaa Alexa! Minä olen vielä hippusen alle 40 mutta ehdin hyvin täyttää sen vielä ennen laskettua aikaa. Halusinkin vähän avata tätä.. hävettääkö olla näin vanha -keskustelua?! Minua hävettää, että hävettää. Taidan vältellä siksi asiasta kertomista ja mahan piilottelu tuntuu hyvältä ajatukselta...
  4. J

Jännittäviä aikoja siis tiedossa monella. Pitäisi keskittyä töihinkin mutta jostain syystä menee netissä aikaa tuntitolkulla.. erilaisilla sivustoilla.. mielikuvashoppailemassa. Nyt ryhtiliike, vielä on päivää jäljellä :)
  5. J

Ihanaa kuulla vauvauutisia, onnittelut Ä&O! Hurjalta kuulostaa. Minua ei vielä ole pahemmin mietityttänyt synnytysasiat mutta pikkuhiljaa.. Ensin kuitenkin käyn ylimääräisessä omakustanteisessa ultrassa. Jännittää enemmän kuin varhaisultra. Nyt siellä pitäisi näkyä jo kaikenlaista, sormia ja...
  6. J

Pelkoja täälläkin.. alkuraskauden vuodot mielessä joka päivä monta kertaa. Edelleenkin pimittelen raskaudesta kertomista, vaikka ei kai se koskaan ole varmaa, mikään. On niin avuton olo olla hippusen alle 40-v ja ensimmäistä kertaa tässä tilassa. Ei tiedä yhtään mitkä nipistelyt ja pakottelut...
  7. J

Hiljaista on. Yritänpä minäkin provosoida keskustelua. Viikkoja 15, sokerimittailut menossa, ei rajan ylityksiä, vaikka syön mitä sattuu. Eilen meni lettuja, sipsejä, heikosti oikeaa ruokaa.. kun oli kaappi tyhjä. MInkälaisia vaunuja, sänkyjä, turvakaukaloita olette muut hankkineet? Itsellä...
  8. J

Sunnuntai-iltaa kaikille! Täällä on "kaikki hyvin" shokki tasoittunut ja sokerirasituksesta narahtamisen jälkeen nyt mittailtu kotona arvoja monta päivää putkeen. Yksikään päivän 5 mittauksesta ei ole mennyt lähellekään rajaa. Mutta viime päivinä on särkenyt selkää ja vatsaa aika...
  9. J

Ihanaa Talvi! Täällä yhdistelmäseulan tulos puhdas, down-riski jotain 1:15000.. mutta sokerirasituksesta narahdin ja nyt alkaa seuranta. Ei voi mitään, näin on sitten tehtävä.. ruokavaliotakin pystyn vielä viilaamaan jättämällä parit banaanit pois ja lusikallisen hunajaa :D
  10. J

Kiitos kommenteista Hupi, Maisa, Nicola. Olen ollut koko alkuviikon jotenkin shokissa, kaikki viimeisten parin kuukauden padotut tunteet ja pelot ovat nyt päästetty valloilleen. Itku on herkässä. Onneksi olen päässyt juttelemaan lääkärin ja terkkarin kanssa ja vielä menen kertaalleen tällä...
  11. J

Vähän yksinpuheluksi menee mutta jatkan vielä.. istukka on kuulemma alhaalla ja hankalassa paikassa ja sitä seurataan sitten rakenneultrassa. Jos ei paikka vaihdu, tulee synnytystapa arvioitavaksi. Onko muilla kokemuksia tästä? Sokerirasitus oli myös, aika huonon olon se sai aikaan. Huomenna...
  12. J

Heh, hupia elämään. Olen jopa rauhoittunut eilisestä, silti tuntuu vieläkin ihan epätodelliselta se, mitä eilen monitorista näin. Ei mene jakeluun, että se todellakin oli minun sisälläni se mötikkä, eikä siellä seinällä monitorin sisällä. Nyt täytyy järjestellä elämää vähän ja deletoida...
  13. J

Voi Talvi, miten kurjaa elää epätietoisuudessa. Itse olen myös kaksi viikkoa ollut sitä mieltä, että raskaus on keskeytynyt, kun oireet ovat lähes kokonaan kadonneet. Mutta tänään oli ultra, jonne menin maani myyneenä. Siellä oli kaikki kunnossa. 56mm pitkä tyyppi, voimisteli ja heilutteli...
  14. J

Pahoittelen myös Memmu, piinalliset viikot takana, todella harmilliset uutiset. Minullakin on pahoinvointi vaihtunut epäuskoksi. Kun ei okseta, tuntuu että koko raskaus on kadonnut. Ruokahalun normalisoituminen ja mahan turvotuksen väheneminen yhdistettynä yleisestikin parempaan vointiin ei...
  15. J

Sirppuliini: kiitos tiedoista. Tarkoittaakohan tuo sitä, että kannattaisi syödä usein vai onko mitään väliä, paastoarvo on sitten mitä on. Muistatko yhtään, onko sinulle ei-raskaana koskaan kommentoitu sokeriarvoja. Niitä on ainakin minulta otettu jossain työterveystarkastuksissa ym...
  16. J

Huomenta, olipa mielenkiintoista lukea sokerirasituksesta. Minulla se on viikon päästä, ei ole tullut mieleenkään että siinä olisi jotain ongelmaa. Mutta mitä se sitten tarkoittaa, jos arvot on koholla? Pystynkö jatkamaan elämääni "täällä kaukana" ja käymään ihmisten ilmoilla seuraavan kerran...
  17. J

TR: minäkin olen totaalinen pallomaha! Viikkoja 10 tasan, maha ihan järkyttävä. Olen ns. normaalipainoinen 171/70 mutta turvotus on ihan ihmeellistä. En saa mahaa edes vedettyä sisään, vaikka yritän. Kiloja ehkä 2-3 tullut kolmessa viikossa. Eri vaaka käytössä, ei voi olla varma. En käy...
  18. J

Kiitos kommenteista! Olet ehkä oikeassa, että jos ei seulat hälytä, antaa piikittelyn jäädä. Migreenistä minullakin kokemuksia. Normaalisti pärjään Voltaren Rapidilla. Neuvolassa sanottiin, että saa käyttää jos on tarve. Olen nyt 10 viikon aikana joutunut pari kertaa ottamaan parasetamol 500...
  19. J

Suuren suuret pahoittelut Esterille! En tiedä, vieläkö luet tätä palstaa mutta voisit kokeilla Valioravinnon Omega7 -kapseleita, limakalvoja tukemaan. Olen ymmärtänyt, että limakalvojen takia jotkut lääkärit suosittelevat sitä kuukauden taukoa. Jotkut taas väittävät, ettei ole mitään väliä...
  20. J

Kiitos Tuulias, Nicola ja Sirppuliini vastauksista! Asun niin syrjässä, että täällä ei ole mahdollista päästä joogaan tai venyttelyihin, yritän nyt itse joogailla ja venytellä joka päivä. Viime vuosi oli surkein liikunnan suhteen kymmeneen vuoteen. Nyt täytyy palata vanhaan aktiivisempaan...

Yhteistyössä