Hakutulokset

  1. E

    raskaus ja painonnousu

    Riippuu siitä, mikä sulla on ollut lähtöpaino. Jos oot normaalipainoinen, niin painonnousu raskausaikana on tavallisesti siinä 6-12kg. Jos oot hoikemman puoleinen niin paino voi ja saa nousta enemmänkin ja ylipainossa taas mieluusti vastaavasti vähäisemmäksi tuo nousu. Voi olla, että jotkut...
  2. E

    Heinäkuun hellemasut 2013 * Huhtikuussa *

    5.3-10.0-8.6. Ja siis jo raja-arvo on poikkeava, jolloin diagnoosi on raskausdiabetes. Jos haluaa valtakunnallisen ohjeistuksen lukea, kannattaa käydä lukemassa Raskausdiabeteksen Käypä hoito.
  3. E

    Heinäkuun hellemasut 2013 * Huhtikuussa *

    Vienda: Mulla kanssa tuli säikähdys viime neuvolakäynnilla painon suhteen. Lukemat osoitti, että viimeisen kuluneen reilun kuukauden aikana oli tullut +800g/vko. Aiemmin kuitenkin pysynyt siinä n. +300g. Ja sitten, kun saa kuulla niitä (hyväntahtoisia) "onpa sulla jo iso maha"-kommentteja, niin...
  4. E

    Heinäkuun hellemasut 2013 * Huhtikuussa *

    Periaatteessa ymmärrän ton pointin, että joku sanoo olevansa kateellinen väsymykseen määrätystä saikusta. Mutta kun mun oma fiilis on just nimenomaan se, että oon hirvee lusmu, kun en oo töissä! Enhän mä ole sairas, vaan mä olen raskaana. Ja tästä syystä kuuluis olla elämänsä kunnossa ja täynnä...
  5. E

    Kuinka pitkään voi raskaana ollessa tehdä vatsalihas liikkeitä?

    Mulla rv 27 ja teen vielä suoria vatsalihaksia. Mulle on ainakin PT sanonut, että lähinnä ongelma on se, että kohdun kasvaessa lihakset siirtyvät sivulle ja suoria ei enää kertakaikkiaan pysty tekemään. Eli sitten kun ei enää onnistu tai pahalta tuntuu, jätän suosiolla pois. :)
  6. E

    Heinäkuun hellemasut 2013 * Huhtikuussa *

    Na-nu: sehän voi kans olla, että lääkäri teki mittavirheen. Jos sulla on ens kerralla kaikenlisäksi eri mittaaja, niin voi lukemat olla ihan erilaiset. Huoli pois! :) Sf-mitta on aika altis virhetekijöille. Ja niinkun sanoit; voi olla, että vauva punkee ittensä just mittahetkellä tosi ylös ja...
  7. E

    Heinäkuun hellemasut 2013 * Huhtikuussa *

    no niin.. ei varmaankaan. Kyllä sitä ulkopuolinen voi toisinaan nähdä asiat eri tavalla ja selkeemmin, mitä itse tajuaakaan. Meillä on kattava ja luotettava neuvolaverkosto Suomessa, joten siihen on hyvä turvautua. Itselläni on loistolääkäri ja -"neuvolantäti". Se on kurjaa lukea/kuulla...
  8. E

    Heinäkuun hellemasut 2013 * Huhtikuussa *

    Heippa! Täällä 26-vuotias esikoistaan odottava äiti. Löysin ketjun vasta nyt, kun en aiemmin ole kovin aktiivisesti nettikeskusteluja seurannut. Nyt tuntuu siltä, että olisi kiva jutskailla samassa elämäntilanteessa olevien kanssa. Pääseekö vielä mukaan joukkoon? Tällä hetkellä mulla on...

Yhteistyössä