Hakutulokset

  1. Tuiku

    Toukokuun toukat 2013 *Helmikuussa*

    Uudesta fb-ryhmästä laittettu yksäriä Lilylle :) Muuten kuulumisia tänne huomenna kun on töissä aikaa ;)
  2. Tuiku

    Toukokuun toukat 2013 *Tammikuu*

    En nyt kans ihan osaa sanoa minkä mallinen lantio mulla on, mutta ainakin lääkärin mukaan tilava kun vauvakin viihtyy niin hyvin jo lantion suojissa. Mikään kovin leveä se ei kuitenkaan mielestäni ole... muoks. mulla ainakin jo tuo viikon lepo auttoi ja nyt jaksan olla taas hetken töissä. Eli...
  3. Tuiku

    Toukokuun toukat 2013 *Tammikuu*

    ^ Itse olin juuri viime viikon liitoskipujen vuoksi sairaslomalla. Liikkeelle lähtö oli yhtä tuskaa ja käveleminen sattui kovasti. Olen istumatöissä eikä työterveyslääkäri epäröinyt kirjoittaa sairaslomaa. Lepo auttoi ja nyt olen ollut taas töissä - tosin iltaisin kyllä huomaa että on päivän...
  4. Tuiku

    Toukokuun toukat 2013 *Tammikuu*

    nibsu: Me mietittiin esikoiselle Emmaljungan duo edgejä, mutta kun ollaan miehen kanssa molemmat suht pienenkokoisia niin ne tuntuivat ihan liian isoilta meille. Päädyttiin sitten Teutonia Prestigeihin - ja koska halusin vaunut erillisellä vaununkopalla niin tilattiin vaunut Saksasta. Ovat...
  5. Tuiku

    Toukokuun toukat 2013 *Tammikuu*

    Itsekin tulee täällä käytyä nykyään paljon harvemmin kun facebookissa on niin aktiivinen porukka ja sinne on helppo kirjoitella :) Vaunuina meillä Teutonia Prestiget - kova erillinen kantokoppa ja tietty ratasosa. Runkoon meillä myös Maxi-Cosin adapterit eli kaukalon saa myös kiinni. Värinä...
  6. Tuiku

    Toukokuun toukat 2013 *Tammikuu*

    Inkeri84 maitoallergisille vauvoillehan on ihan omat korvikkeensa joita saa apteekista. Noita saa ilman reseptiäkin, mutta reseptillä ja lääkärin tekemällä maitoallergiadiagnoosilla (kelasta haetaan oikeus korvauksiin) korvikkeesta saa kela-korvauksen. Noita on vielä montaa erilaista riippuen...
  7. Tuiku

    Toukokuun toukat 2013 *Tammikuu*

    Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista ja tyttö- ja poikalupauksista! Inkeri84 minua hieman jännittää että onko tällä pikkuveljelläkin maitoproteiiniallergia kuten isosiskollaan. Olisi vaan niin paljon helpompaa että ei olisi :/ Tytöltä on onneksi mennyt nyt jo tuo allergia ohi, vähän...
  8. Tuiku

    Toukokuun toukat 2013 *Tammikuu*

    Tiuku Tuikkunen B-streptokokki on se bakteeri mikä saattaa aiheuttaa ennenaikaisia supistuksia. Multa se testataan jossain vaiheessa joka tapauksessa kun esikoiselle tuli synnytyksen jälkeen tuon bakteerin aiheuttama ihotulehdus. Ja jos nyt todetaan että bakteeri synnytyskanavasta löytyy niin...
  9. Tuiku

    Toukokuun toukat 2013 *Tammikuu*

    Meillä vietetään uutta vuotta kotosalla ystäväpariskunnan ja heidän tyttärensä 1v 1kk kanssa. Ammutaan lapsille muutama raketti alkuillasta, sitten saunotaan, syödään, valetaan tinaa yms. Baarissa emme ole uutta vuotta viettäneet vuosiin - olemme olleet joko kotona ystävien kanssa tai sitten...
  10. Tuiku

    Toukokuun toukat 2013 *JOULUKUU*

    Neuvolassa kävin tiistaina ja siellä oli kaikki hyvin :) Vauva potki kovasti anturia kun kuunneltiin sydänääniä. Pissa puhdas - hemoglobiinia ei tällä kertaa mitattu. Sf-mitta mitattiin ensimmäisen kerran ja se oli 17cm. Painoa on kertynyt lähtöpainoon 5kg - aika samoissa mennään kun esikoista...
  11. Tuiku

    Toukokuun toukat 2013 *JOULUKUU*

    Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista :heart: Ultrasta - meillä näkyi ultrakuvassa kyllä selkeästi pojan vehkeet :D Aika luottavaisin mielin olen tällä kertaa että sieltä todella poika syntyy. Esikoisen kohdalla olikin melkoista arvailua. Rakenneultrassa kätilö sanoi että jos nyt arvata...
  12. Tuiku

    Toukokuun toukat 2013 *JOULUKUU*

    Käpykäs voimia :heart: Simppu mun ystävä on myös sairaalassa ja odottaa sektiota. Leikkaavat heti kun vaan on tilaa leikkurissa. Eilen olisi jo voitu leikata, mutta ei ole vielä viestiä kuulunut - naurettiin että toivottavasti sektioaika saadaan tällä päivää niin tulee hyvä syntymäpäivä :)...
  13. Tuiku

    Toukokuun toukat 2013 *JOULUKUU*

    Kaukaloista - meillä oli esikoisella MaxiCosi Cabriofix ja easyfix-alustalla ja olen ollut tosi tyytyväinen :) Suosittelen kyllä jalustaa - kaukalo on älyttömän helppo laittaa autoon ja ottaa pois, ei tarvitse säätää turvavöiden kanssa. Ja tietty kun on isofix-kiinnitys niin on turvallisempikin...
  14. Tuiku

    Toukokuun toukat 2013 *JOULUKUU*

    Tigrumammalle jaksuja lepäilyyn ja pienelle malttia pysyä aloillaan vielä pitkään :heart: Rakenneultrassa käyty ja pääsihän se mieskin mukaan :heart: Kaikki rakenteet olivat kunnossa ja sydänkin saatiin kunnolla näkyviin melkoisen pomppimisen ja tönimisen jälkeen :) Vauva vastasi melko hyvin...
  15. Tuiku

    Toukokuun toukat 2013 *JOULUKUU*

    Meidän kohdalla vuonna 2011 ei kaikki mennyt ihan kaikkien tahdikkuuden sääntöjen mukaan TAYS:in äitiyspolilla. Menimme siis sikiön kasvukontrolliin keskusäitiysneuvolan lähetteellä ja meidät peloteltiin puolikuoliaaksi jo ennen kuin pääsimme lääkärin ultrattavaksi. Kätilö siis alkoi puhua jo...
  16. Tuiku

    Toukokuun toukat 2013 *JOULUKUU*

    ARGH!!! :headwall: Mies ilmoitti eilen että hänellä alkaa joku hemmetin johtoryhmän kokous 20 min sen jälkeen kun meillä on se rakenneultra-aika! Sanoi että voisi ehkä ilmoittaa myöhästyvänsä hieman, mutta kun tunnetusti nuo ultra-ajat on AINA myöhässä ainakin 10-15min eli joutuisi sitten...
  17. Tuiku

    Toukokuun toukat 2013 *JOULUKUU*

    Ihana talvinen joulukuu on täällä :heart: Juuri sopivasti saatiin lunta joulukuun alkuun - nyt on ihanan kaunista ulkona! Jouluvalot on meillä asennettu ulos - keittiön ikkunaan pitäisi vielä ripustaa jouluikkuna-koriste. Joulukalenteri on tietty esikoisella - joka aamu ensimmäisenä pitää...
  18. Tuiku

    Toukokuun toukat 2013 *MARRASKUU*

    ^ Minut taas valtasi aamulla suuri pettymys kun lunta ei ollutkaan satanut täällä meidän leveysasteilla :( Toivottavasti lumisade ennättää tännekin iltapäivällä! Tuo musta maa vain on niin masentava... Huomenna poksuu PUOLIVÄLI 20+ KÄÄK :O Jotenkin huomaamatta on jo puolet raskaudesta takana...
  19. Tuiku

    Toukokuun toukat 2013 *MARRASKUU*

    Huomenia :) Pakkaset ovat onneksi löytäneet takaisin - paljon kivempi ulkoilla kun ilmassa on vesitihkun sijaan hentoisia lumihiutaileita :) Pyöräilin tänään töihin ja totesin että taidan pistää pyörän talvisäilöön - vaikkei maha vielä iso olekaan niin jotenkin se ahdistaa pyörällä ajoa : /...
  20. Tuiku

    ELOKUISET onko teitä jo muitakin?:)

    Onnea kaikille elokuisille :heart: Meillä touhuaa kotona vallaton elotyttö vm 2011 :)

Yhteistyössä