Hakutulokset

  1. P

    Toimitus kysyy: minkä ikäinen lapsi voi olla hetken yksin?

    Hei, plussalaiset! Kaipaan lehtijuttua varten Kaksplussan lukijoiden kokemuksia ja mielipiteitä leikki-ikäisen lapsen yksin olemisesta pihalla tai kotona pienen hetken ajan. Minkä ikäisen lapsen jättäisit yksin esim. roskien viemisen tai maitolitran lähikaupasta hakemisen ajaksi? Entä minkä...
  2. P

    Toimitus kysyy: Viivästyikö lapsesi koulunaloitus?

    Hei ja kiitos ajatuksistanne! Juttuuni tulee myös osuus, jossa käyn koulupsykologien kanssa läpi tätä asiaa. Tarkoitus on nimenomaan tuoda esiin erilaisia vaihtoehtoja, joista olisi hyvä vanhempien, päiväkodin henkilökunnan ja lasta tutkivan psykologin tai erityislastentarhanopettajan...
  3. P

    Toimitus kysyy: Viivästyikö lapsesi koulunaloitus?

    Hei! Olen tekemässä Kaksplussaan juttua lasten kouluvalmiuksista ja erilaisista vaihtoehdoista aloittaa koulu muuten kuin tavallisessa luokassa. Etsin sitä varten lyhyeen haastatteluun äitiä, jonka lapsi on aloittanut koulun nolla- eli starttiluokalla, kolmivuotisessa alkuopetuksessa tai...
  4. P

    Toimittaja kysyy kokemuksia unikouluista

    Hei! Olen tekemässä Kaksplus-lehteen juttua eri unikoulumetodeista (tassuhoito, perinteinen unikoulu, Pantleyn menetelmä) ja haluaisin sitä varten kuulla vanhempien kokemuksia vauvan/taaperon ohjaamisesta parempaan nukkumiseen. Mitä menetelmää teidän perheessänne on kokeiltu, minkä ikäiselle...
  5. P

    Toimittaja kysyy kokemuksia unikouluista

    Hei! Olen tekemässä Kaksplus-lehteen juttua eri unikoulumetodeista (tassuhoito, perinteinen unikoulu, Pantleyn menetelmä) ja haluaisin sitä varten kuulla vanhempien kokemuksia vauvan/taaperon ohjaamisesta parempaan nukkumiseen. Mitä menetelmää teidän perheessänne on kokeiltu, minkä ikäiselle...
  6. P

    Toimittaja kysyy: kokemuksia vauvavakuutuksista?

    Hei palstalaiset! Olen tekemässä elokuun Odotus ja vauvat -lehteen juttua vauvavakuutuksista. Haussa olisi monenlaisia käyttäjäkokemuksia: - vakuutusta ei otettu ja hyvä niin - vakuutusta ei otettu, mutta olisi kannattanut - vakuutus otettiin, mutta ollut turha - vakuutus otettiin, mutta...
  7. P

    Toimittaja kysyy: kokemuksia vakuutuksista?

    Hei palstalaiset! Olen tekemässä elokuun Odotus ja vauvat -lehteen juttua vauvavakuutuksista. Haussa olisi monenlaisia käyttäjäkokemuksia: - vakuutusta ei otettu ja hyvä niin - vakuutusta ei otettu, mutta olisi kannattanut - vakuutus otettiin, mutta ollut turha - vakuutus otettiin, mutta...
  8. P

    Toimittaja etsii muuttavaa/vasta muuttanutta perhettä

    Hei! Olen turkulainen vapaa toimittaja ja tekemässä Kaksplussan heinäkuun lehteen juttua lapsiperheen muuttamisesta. Etsin juttuun haastateltavaksi kolmea perhettä, joilla kaikilla muutto on joko juuri nyt ajankohtainen tai aika lähellä menneisyydessä: - kaupungista maalle muuttanutta perhettä...
  9. P

    Toimittaja etsii muuttavaa/vasta muuttanutta perhettä

    Hei! Olen turkulainen vapaa toimittaja ja tekemässä Kaksplussan heinäkuun lehteen juttua lapsiperheen muuttamisesta. Etsin juttuun haastateltavaksi kolmea perhettä, joilla kaikilla muutto on joko juuri nyt ajankohtainen tai aika lähellä menneisyydessä: - kaupungista maalle muuttanutta perhettä...
  10. P

    Toimittaja etsii muuttavaa/vasta muuttanutta perhettä

    Hei! Olen turkulainen vapaa toimittaja ja tekemässä Kaksplussan heinäkuun lehteen juttua lapsiperheen muuttamisesta. Etsin juttuun haastateltavaksi kolmea perhettä, joilla kaikilla muutto on joko nyt ajankohtainen tai aika lähellä menneisyydessä: - kaupungista maalle muuttanutta perhettä -...
  11. P

    Toimittaja etsii muuttavia/muuton kokeneita lapsiperheitä

    Hei! Olen turkulainen vapaa toimittaja ja tekemässä Kaksplussan heinäkuun lehteen juttua lapsiperheen muuttamisesta. Etsin juttuun haastateltavaksi kolmea perhettä, joilla muutto on joko juuri nyt ajankohtainen tai aika lähellä menneisyydessä: - kaupungista maalle muuttanutta perhettä - suuren...
  12. P

    Haastateltavia etsitään

    Keskustelun aloittaneen toimittajan vaimona ja työtoverina voin kertoa, että asiallisia haastateltavia löytyi, juttu on valmis ja ilmestyy Valossa alkuvuodesta. Asiaa ei siis täällä enää tarvitse vatvoa. Elina Teerijoki
  13. P

    Toimittaja hakee Turusta "viikonloppuperhettä"

    Tehdäänpä tähän nosto ja se sama korjausliike kuin tuolla uusperhepalstalla, eli myös etävanhempi "kelpaa" haastateltavaksi lähin tietäen, kun haastattelu vain sovitaan niin, että lapset ovat mukana. Vielä on siis viikonlopputapaava perhe haussa! Elina Teerijoki
  14. P

    Toimittaja hakee Turusta "viikonlopputapaavaa" perhettä

    Kiitos kommentista, Höh. Olet ihan oikeassa, kyllä tähän "kelpaa" etävanhempikin haastateltavaksi lähin tietäen, kunhan lapset saadaan mukaan kuvaan. Jos joku turkulainen etävanhempi tämän lukee ja kiinnostuu, on ihan yhtä tervetullut! :) Elina Teerijoki
  15. P

    Toimittaja hakee Turusta "viikonlopputapaavaa" perhettä

    Hei! Olen turkulainen vapaa toimittaja ja hakemassa eron jälkeisiä asumisratkaisuja käsittelevään Kaksplussan juttuuni Turun seudulta perhettä, jossa lasten asuminen on eron jälkeen järjestetty niin, että lähivanhemman luona asuvat lapset tapaavat toista vanhempaansa joka toinen viikonloppu (ja...
  16. P

    Toimittaja hakee Turusta "viikonloppuperhettä"

    Hei! Olen turkulainen vapaa toimittaja ja hakemassa eron jälkeisiä asumisratkaisuja käsittelevään Kaksplussan juttuuni Turun seudulta perhettä, jossa lasten asuminen on eron jälkeen järjestetty niin, että lähivanhemman luona asuvat lapset tapaavat toista vanhempaansa joka toinen viikonloppu (ja...
  17. P

    Toimittaja etsii vähältä piti -kauhutarinoita Kaksplussaan

    Olen vapaa toimittaja ja kokoamassa Kaksplussan Näin meillä -palstalle juttua pienille lapsille sattuneista vähältä piti ja kaikkea sitä sattuu -tilanteista. Ne voivat olla huvittavia tai oikeasti vaarallisia, mutta yhteisenä piirteenä se, että selvittiin ainakin suurin piirtein säikähdyksellä...
  18. P

    Toimittaja hakee vähältä piti -kauhujuttuja Kaksplussaan

    Olen vapaa toimittaja ja kokoamassa Kaksplussan Näin meillä -palstalle juttua pienille lapsille sattuneista vähältä piti ja kaikkea sitä sattuu -tilanteista. Ne voivat olla huvittavia tai oikeasti vaarallisia, mutta yhteisenä piirteenä se, että selvittiin ainakin suurin piirtein säikähdyksellä...
  19. P

    Toimittaja kysyy: lapsi omaan huoneeseen nukkumaan?

    Hei Kaksplussan palstailijat! Olen Kaksplussaa avustava vapaa toimittaja ja tekemässä joulukuun lehteen juttua siitä, kuinka sujuu taaperon muutto omaan huoneeseensa nukkumaan. Kaipaisin siihen vertaistuen hengessä muutaman äidin/isän kokemusta siitä, missä iässä ja miten juuri teidän perheessä...

Yhteistyössä