Hakutulokset

  1. B

    Uskallan väittää, että suvaitsevassa kodissa lapsesta kasvaa onnellisempi...

    ... ja tasapainoisempi ihminen kuin kodeissa jossa suhtaudutaan kielteisesti / tuomitsevasti esim. rotuun, ikään uskontoon, sukupuoleen ja vaikkapa lapsettomuushoitoihin (lahjasukusoluhoidot mukaan lukien). Näin ollen jossain määrin säälin lapsia joilla on ahdasmieliset vanhemmat ja koti. Ja...
  2. B

    Onko kulmien, silmien ja huulien pigmentointi enää "muodissa"

    Onko kenelläkään kokemusta asiasta? Olen miettinyt asiaa jo kohta 10 vuotta, sillä olen niin laiska meikkaaja. Saisiko sillä lailla itselle hieman huolitellumman ilmeen, vaikkei meikkiä paljoa käyttäisi edelleen?
  3. B

    Pakastevihanneksia vauvalle?

    No ampukaas arvon palstalaiset nyt minut alas, kun aion keittää ja soseuttaa pakastevihanneksia vauvalle! Kaikki vihannekset jääkaapissa on jo pari viikkoa vanhoja ja purkkiruoka on loppu... :xmas:
  4. B

    Repsahtaneet karppaajat, kuinka kauan kesti päästä taas ruotuun?

    Meikäläisellä lähti ns. mopo käsistä elokuun alussa ja sen jälkeen on tullut herkuteltua jätskillä yms., melkein päivittäin. Olo on ollut aivan kaamea, kun koko ajan väsyttää ja tuntuu, että pää on tonnin painoinen. Siihen oloon sitten on hyvä vähän syödä lisää jätskiä, jne... Onko...
  5. B

    meidän taapero kyllä vielä tappaa tuon vauvan !!!

    Silmä välttää siksi hetkeksi, kun olen hakemassa maitoa keittiöstä ja eikös vain taapero ole sillä välin haudannut vauvan filttiin ja hyppii vauvan päällä. 20 sekkaa aikaisemmin oli leikkinyt rauhassa rekallaan, kun vauva oli maannut lattialla muutaman metrin päässä. Tiedän, ettei taapero...
  6. B

    Mies nukkui pommiin, paha minä *turhis*

    Eli on kuulemma mun syyni, että mies nukkui pommiin... :kieh: Illalla kysyin häneltä miten on aamulla töihin menossa. Sanoi, että kympiltä on kokous. Lapset heräsivät seiskan jälkeen ja me metelöimme normaalia aamumeteliä. Mies vain nukkui. Varttia vaille kahdeksan mietin, että pitäisikö...
  7. B

    "Anteekshi äiti", taaperosta tullut manipuloiva...

    Tekee kaikkea kiellettyä ja sitten kun kiellän, katsoo saman tien anovasti ja alkaa hokea "anteekshi äiti". Siinä sitten halataan ja sanotaan, että saa anteeksi ja ettei enää saa kiellettyä asiaa tehdä. Kuluu kaksi minuuttia ja taapero lähtee ovela ilme päällä tekemään samaa kiellettyä asiaa ja...
  8. B

    Helteet ovat tuhonneet mun vhh ruokavalion :( (turhis)

    Niin siis helteet ovat saaneet minun heikon mieleni sortumaan päivittäin jätelöön ja nyt sitten repäisin kunnolla ja söin viisi (!) vastaleivottua karjalanpiirakkaa. :ashamed: Hemmetti kun saisi taas itseään niskasta kiinni. Olo on sellainen väsynyt ja "tukkoinen" koko ajan. Koko ajan...
  9. B

    G: Kaunein hopeaaterin -sarja?

    Ajattelin alkaa keräämään kummitytölle hopeita. :) Pitäisikö alkaa keräämään perus Chippendalea, vai mitä? Hyviä ehdotuksia tarvittaisiin! *muoks* siis hopea-aterin... :ashamed:
  10. B

    Saako esim. puistossa tarttua kiinni "kiusaajaan",

    jollei lapsen oma kaitsija puutu tilanteeseen mitenkään? Tuli vain mieleen tuosta toisesta ketjusta, että saako puistossa häiriköivän lapsen siirtää voimakeinoin, vaikka istumaan yksin hiekkalaatikolle, mikäli kiusaa muita (jotka esim. leikkivät liukumäessä, kuten edellisessä ketjussa oli)...
  11. B

    Puuhamaasta tietävät! ?

    Minkälainen paikka Puuhamaa on? Sopiiko se esim. 2,5 -vuotiaalle ja 5 -vuotiaalle? Tuleeko laitteissa olla aikuinen mukana, vai onnistuuko niissä olo ilman aikuista? Yritin katsoa niiden sivuja, mutta mielestäni niissä ei ollut mitään ikä, laite, yms. infoa.
  12. B

    Leipojat huom! Onko Britakakun ohjetta, johon tulisi liivatetta???

    Äitini teki aikoinaan sellaista, mutta ohjetta ei jäänyt jälkipolville. Nykyohjeissa ei liivatetta ilmeisesti käytetä, sillä en ole löytänyt googlettamalla muun muita? Löytyisikö keltään ohjetta (tai linkkiä ohjeeseen netissä ), jossa täytettä oli paksulti ja se oli hyydytetty?
  13. B

    Mikä helevatun ongelma mun miehellä on puheen ymmärtämisessä???!!!

    Siis mulla palaa käämit! |O |O Se helevatun kasakerääjä ei vaan tajua, että niitä roinia, yms papereita EI kerätä keittiön päydälle, sivutasoille ja kaappien päälle. :headwall: Tämä on siis niin totaalisen kroonista. Sitten kun korjaan sen tavarat pois, niin sitten tulee kauhea huuto, että...
  14. B

    Miten opetitte lasta polkemaan pyörää?

    Meillä on 2,5 vuotiaalle 12" pyörä apupyörillä. Olen yrittänyt opettaa poikaa ajamaan sillä, mutta kaveri vain istuu satulassa ja kiljuu, että "äiti liikuttaa pyörää". Miten saisin pikkuisen hiffaamaan polkemisen salaisuuden?
  15. B

    Keittiövirtuoosit hei, suositelkaa hyvää kattilasarjaa!

    Olisi hakusessa hyvä teräskattila sarja. Mikä sarja olisi hyvä käytössä? Meikäläinen on aika käsi keittiössä, eli vasta viime vuonna esim. opin, että kattilassa pitää olla paksu pohja... :D
  16. B

    Taisin juuri loukata verisesti yhtä pientä miestä

    Tulikohan pienelle traumoja...:ashamed: Olin tulossa kaupasta kotiin ja meidän (tosin melko rauhallisella) ok-talo/rivari alueella seisoi pieni poika keskellä katua olevalla kapealla suojatien korokkeella. Autot siinä vilisti vaan ohi ja minä sitten pysähdyin ja kysyin, että "pitäisiköhän...
  17. B

    Miten huomioitte lastenne erilaiset temperamentit?

    Annatteko lasten mennä erilaisine luonteineen ns. "siinä sivussa", vai yritättekö tietoisesti huomioida lasten luonteet erilaisissa tilanteissa? Meillä taitaa asustaa yksi (minun mielestäni) erittäin kiltti ja sopeutuvainen lapsi. Oli sellainen jo vauvasta lähtien. Kun meidän muut...
  18. B

    Nukkuuko kukaan teltassa näin helteillä?

    Tuli vain mieleen, että onko kukaan esim. ok-talossa elävä alkanut nukkumaan teltassa näin helteillä? Siellä voisi olla tarpeeksi viileää, jos ei ole ilmastointia? :xmas:
  19. B

    Ei hemmetti, mulla alkoi yht'äkkiä narista vasemmassa korvassa!!??

    Ihan ihme narina ja koputus alkoi yht'äkkiä vasemmassa korvassa. Siis mitä tää oikein on???? Tuleeko sieltä kohta joku hämisperhe poikineen esiin, vai mitä hittiä tämä oikein on?? :o
  20. B

    Miten on, annatteko uhmiksen huutaa vai yritättekö lohdutella?

    Meillä lapsi saa pääsäntöisesti huutaa uhmistellessa äänensä käheäksi. :xmas: Toki aina aika ajoin kysyn, että tuleeko syliin, yms. mutta en ole koko ajan vieressä lohduttelemassa. Tulee syliin sitten lohduteltavaksi, kun on siihen valmis. :heart:

Yhteistyössä