Hakutulokset

  1. P

    Imetys rintakumilla

    Kaipailen kokemuksia rintakumin kera imetyksestä ja rintakumista vieroittamisesta. Miten kumista voisi päästä eroon? Ja onko joku onnistunut imettämään kumin kanssa pitkäänkin (vuoden)? Meillä siis imetys ei suju ilman rintakumia lainkaan, poika (5 viikkoa) saa hirveät raivarit, eikä tartu...
  2. P

    Pullahtanut napa kipuilee

    Hei, Onko täällä muita, joilla on napa pullahtanut ulos raskauden aikana? Entä onko kellään kipua tällaisessa ulospäin kääntyneessä navassa? Ja onko kokemusta palautuuko napa normaaliksi raskauden jälkeen? Itselläni napa on pullahtanut ja navan seutu on todella herkkä. Lisäksi esim...
  3. P

    PCO ja ruokavalio

    Hei, Yritin etsiä vanhoja viestiketjuja liittyen aiheeseen PCO ja ruokavalio, mutten löytänyt. Netistä kuitenkin löytyy paljon tietoa vähähiilihydraattisen ruokavalion vaikutuksesta PCO:hon. Minulla on siis PCO, olen normaalipainoinen, mutta syön melko runsaasti herkkuja. Valkoiset jauhot...
  4. P

    PCO ja Femar

    Hei, Sain tänään PCO-tuomion, lääkkeeksi kierron alussa Femar ja lopussa Terolut. Nyt jälkikäteen ihmettelen, että miksihän minulle määrättiin tuo Femar eikä Clomeja. Käyttääkö kukaan muu Femaria? Olisi mukava kuulla kokemuksia siitä.
  5. P

    Puhjennut umpisuoli ja lapsettomuus?

    Hei, löytyyköhän täältä kohtalotovereita? Olen kohta kolmekymppinen nainen, jolta on puhjennut umpisuoli pari vuotta sitten. Lapsi olisi ollut toivottu perheeseemme noin vuoden ajan, mutta plussaa ei ole kuulunut. Olen menossa SSG-tutkimukseen, sillä on kuulemma hyvin todennäköistä, että...
  6. P

    Ongelmana pitkä kierto!

    Heippa! Onko täällä muita, joilla on pitkä kierto? Selailin vanhoja viestejä, mutten juuri löytänyt tästä aiheesta mitään... Minulla on siis pitkä kierto, vaihtelee 35-45, joskus voi olla pidempikin. En ole saanut PCO-diagnoosia, joten syy ei ole siinä. Kierto on aina ollut pitkä ja...
  7. P

    Alkuraskaus ja vuoto?

    Heippa, Onko kellään kokemusta tiputteluvuodosta alkuraskaudessa? Sain raskaustestiin haamun kp 33, josta nyt kulunut muutama päivä. Jo pari päivää ovulaation jälkeen (kp 25) alkoi niukka ja rusehtava vuoto, jota on jatkunut tähän saakka. Toisinaan se on veristä, määrältään kuitenkin...
  8. P

    Kiinnittymisvuoto?

    Onko kokemuksia/tietoa kiinnittymisvuodosta? Mahdollisesta ovulatiosta on muutama vrk. Niukan valkovuodon mukana on ollut veriviivoja, koskaan aiemmin ei ole moista ollut. Onko kiinnittymisvuoto täysin veristä vai millaista? Tässä vain toiveita elätellen pohdiskelen, jospa olisikin raskaus...
  9. P

    Ovistestin viivat+

    Heippa! Kaipaisin kokemuksia ovistestien tulkinnasta. Olen ekoja kertoja nyt tikutellut ovista liuskatesteillä. Minulla on melko pitkä kierto (35-42), joten on vaikeaa yrittää määrittää oikeaa testailuaikaa. Siksipä olenkin tikutellut kp12 lähtien, nyt menossa kp24. Aluksi testiviiva oli...
  10. P

    Ovislimoista

    Minulla on pitkä kierto, enkä ole ollenkaan vakuuttunut että ovuloin joka kk. Oireita ei ole, enkä onnistu ovista edes tikuttamaan. Mutta ovislimoja on! Ne ajoittuvat aina noin 18 vrk ennen kuukautisten alkua, joten voisivat hyvin kertoa tulossa olevasta ovulaatiosta. Voiko siis ovislimoja olla...
  11. P

    Ovis pitkässä kierrossa?

    Kokemuksia oviksesta pitkässä kierrossa? Kuinka moni on raskautunt, vaikka kierto ei ole ollutkaan normaalinpituinen? Minun kierrot vaihtelee välillä 35-49, enkä tunnista ovulaatio-oireita läheskään joka kierto. Lääkäri olisi määrännyt Terolutit kiertoa tasaamaan, mutta sanoi myös, että...
  12. P

    Ovistestit ja pitkä kierto

    Heippa, Antakaahan vähän vinkkejä ovistestien kanssa aloittavalle! Minulla on pitkä ja vähän epäsäännöllinenkin kierto, stressi ja matka ym. saattaa pidentää kiertoa huomattavastikin. Yleensä kierto 35-42 vrk, toisinaan tunnen ovisoireita (nipistelyä, kovaa kipua, limoja). Minulla ei ole...
  13. P

    Milloin ja minne lapsettomuushoitoihin?

    Hei! Olen 30-vuotias nainen, jolta on puhejnnut teini-iässä umpisuoli. Tuolloin lääkäri totesi, ettei sitten ole muuta mahdollisuutta lapsen saamiseen kuin koeputkihedelmöitys. Hänen mielipiteensä oli, että lähes aina vatsakalvontulehdus tukkii tai tuhoaa munatorvet. Kiertoni on pitkä ja...

Yhteistyössä