Hakutulokset

  1. S

    Helpotusta helteeseen, vinkki!

    Maailman paras helpotus vauvan ja isommankin lapsen helteeseen, on lampaantalja! Se mielletään talvella lämmittäjäksi, mutta oikeasti, se kesällä viilentää! Ilma kulkee siellä karvan sisällä niin hyvin, että ainakaan mun kolme lasta ei ole ikinä kesäisin hikoillut sen vuoksi että makuualusta on...
  2. S

    Lapselle kirja jossa esim opetetaan miten toimia tulipalon sattuessa?

    Olen etsiskellyt kirjaa, joka olisi lapsille suunnattu, ja jossa tarinan varjolla kerrotaan esim mitä pitää tehdä jos tulipalo syttyy, tms. Onko kellään vinkkiä hyvästä tämmöisestä kirjasta? En ole vielä kirjakauppaan ehtinyt, ehkä sieltä osaavat kanssa neuvoa, mutta suosituksia otetaan...
  3. S

    Minkälainen trampoliini on kokemuksesi (!) mukaan hyvä?

    Olen ostamassa lapsille käyttöön trampoliinin pihalle. Kaipaisinkin nyt käytännön kokemuksia, minkälainen trampoliini on riittävän hyvä ja laadukas. Onko eroa 150 eur trampoliinin ja 350 eur trampoliinin välillä? Toki jotain tietysti, mutta että onko todellista eroa esim laadussa tai...
  4. S

    Hyvä kirja tokaluokkalaiselle jolle lukeminen hankalaa?

    Mikä olisi tokaluokkalaiselle pojalle hyvä kirja; mielenkiintoinen ja semmoinen joka kannustaa lukemaan? Pojalla on vaikeuksia lukemisen kanssa, haluaa kyllä lukea, mutta se ei vaan ole hänelle helppoa. Hätäiseen on päässyt sen tason yli että pääsee nyt keväällä luokaltaan eteenpäin. Eli haussa...
  5. S

    Minkä ikäiselle Wall-E ?

    Kenen lapset ovat elokuvan nähneet? Onko liian hidastempoinen/syvällinen tms noin 3,5v pojalle? Poika ei ole kertaakaan käynyt elokuvissa, joten eka kokemus saisi olla viihdyttävä! Ohjelman tiedot sanoo että käy kaikenikäisille, mutta ei lapsikaan jaksa katsoa elokuvaa jos ei juoni miellytä ja...
  6. S

    Lautapeli "Karkurit kiinni" ohjeet?

    Pelin tekijä on Diset. Ostin pelin kirpparilta. Oli hyväkuntoinen ja kaikki palat käsittääkseni tallella. Vain peliohjeet puuttuu! Onko kenelläkään tuota peliä, niin voisit referoida ohjeet tännekin, tai sitten jos voit skannata ohjeet ja laittaa vaikka sähköpostiini. Kiitos kamalasti...
  7. S

    Millon Puuha Pete lakkaa kiinnostamasta?

    Puuha Pete mania alkoi 2v jälkeen, eikä loppua näy. Milloin teillä on Puuhis jäänyt jonkin muun varjoon? Mikä voitti Puuhiksen, loppujen lopuksi?
  8. S

    Puuha Petestä

    Onko kukaan katsonut niin tarkkaan Puuha Peteä, että tietäis mitä se Rolle puhuu? Meidän ipanalta puuttuu sanavarastosta vielä kirjaimia, niin en tiedä mitä Rolle sanoo, kun sanoo jotenkin näin: "Joka kalen komeetaan". Ei mun ehdotukset mee läpi, niille vaan nauretaan että"ei äiti tiiä" =)
  9. S

    Libero "keräys"

    Kun Liberolle palauttaa kuitit viidestä ostetusta säästöpakkauksesta, niin saa pussilakanan ja tyynyliinan. Minkä kokoinen paketti on säästöpaketti? Onko se paketti jossa on esim maxi plussassa 56 vaippaa? Vai pitääkö se olla laatikko, jossa on kaksi kertaa tuo 56 vaippaa? Vai onko kyseessä...
  10. S

    Perunan keitto mikrossa?

    Miten keitetään yksittäinen (tai kaksittainen) peruna mikrossa?
  11. S

    2v:n yöheräily kun vauva tuli taloon? Kokemuksia?

    Meille tuli vauva pari viikkoa sitten, ja kohta 2v poikamme tykkää tästä hirmuisesti. Poika ollut hyvä nukkuja, mutta nyt viikon ajan on säännönmukaisesti herännyt puolenyön jälkeen, ja tullut pois sängystään. Tulisi meidän sänkyyn, mutta siihen ei oikein mahdu, ja lisäksi poika häiriintyy...
  12. S

    Miten saisi 1v8kk syömään kotona?

    Päiväkodissa poika syö jo likimain itse, jos vähän on ruokaa silputtu. Ja syö melkein mitä vain. Illalla kun yritetään syödä yhdessä, toinen vääntää ja kääntää tuolilla ja huutaa "EI EI EI", eikä suostu syömään itse, eikä suostu syötettäväksi. Varsinkin oman kotiruuan kohdalla on näin...
  13. S

    Cittarin kestovaipat

    Onko kukaan kokeillut Citymarketista saatavia kestovaippoja? En muista merkkiä, mutta tais olla Popolino tms.. Kuori- ja sisävaipat sai ostaa erikseen. Sopiiko ne laiheliinille vai pullukoille?
  14. S

    Mistä saa myrkyttömiä maaleja?

    Siis tämmöisiä sormiväri (tai jalkapohja tai pensseli tai..) juttuja, mitä lapsi voi huoletta vaikka työntää suuhunsa jos silmä välttää? Onko niitä ihan Cittareissa, vai pitääkö mennä Sinooperiin tms? Onko kalliita? Onko ne pelkästään paperille, vai voiko niillä painaa esim kankaalle jotain?
  15. S

    Faaraon kissa -laulun sanat?

    Muistaisko kukaan?
  16. S

    Lappeenrannan Citymarket ja Prisma

    Kumpi on halvempi, vaipoissa ja lastenruuissa (1v purkit)? Pysähdytään huomenna jommassa kummassa, kun ollaan ohi ajamassa. Edellisen kerran kun pysähdyttiin Imatralla, niin siellä 8kk-ruokapurkit maksoi noin PUOLET vähemmän kuin omassa kaupungissa (56 snt vrt 1,09 eur). Harmi kun tie ei vie...
  17. S

    Mitä mausteita kaapissasi?

    Kun lapsen ruoka pitäisi olla vähäsuolaista, minkälainen on maustekaappisi, mitkä yritit yms olet havainnut hyväksi? Itsellä on (sallittakoon mainostus?) Pirkan Mexican Mix, Pirkan Provencen Mix, Pirkan Maustemix, Pirkan Curry ja Meiran Kynteli. Nuo Pirkat ovat kaikki suolattomia, ja tuota...
  18. S

    Pinaattikeittoa lapselle?

    Saako reilu yksivuotiaalle antaa pinaattikeittoa? Ettei siinä ole liikaa rautaa tms? Tykätäänkö teillä pinaattikeitosta?
  19. S

    Pikakysely: Minkä ikäiselle kantorinkka?

    Otsikossa kysymys. Ja nyt olen kiinnostunut lähinnä mihin asti lapsi siihen mahtuu, onko pituus/paino/ikä estettä? Mitä rinkaa käytät itse, suositukset?
  20. S

    Minkälainen turvaistuin 18 kg jälkeen?

    Minkälainen istuin teillä on autossa käytössä 18 kg jälkeen? Pelkkä koroke ei varmastikaan vielä riitä. Minkälaisia ominaisuuksia siinä pitäisi olla, säätöjen ja materiaalin suhteen? Ja ennenkaikkea, mikä on turvallinen? Onko lisäsi kenelläkään kokemuksia Dreamerin istuimesta (9-36kg), se...

Yhteistyössä