Onnea littlepeople:lle ja perheelle pienestä prinssistä :heart:
ja zemppiä mam84 (olihan se näin..) tulevaan myös..vai pitäisikö jo onnitella..
Tänään tultiin takasin reissusta ja hyvinhän se meni..pääsin ihan "ihka oikean" joulupukin halailuun.. :D
Eikä pahemmin supistellutkaan kuin...
Aika monella jo supistelee ja on synnytykseen lähtö tuntemuksia :)
Ite oon ensi viikolla vielä lähössä reissuun ja nyt alkaa jänskättämään et mitä jos se siellä lähtee synnytys käyntiin..mutta toisaalta tuntuu, et kyllä se vielä pysyy masussa muutaman viikon kun esikoinenkin syntyi vasta 42+2...
Jänskättää jo miten siellä Pippurimammalla ja minnajoelilla menee..
Tänään nla 36+3
Hb noussut 124
RR 112/74
Pissa ok
Painoa + 420g/vk (nyt jo 15 kg) -toivottavasti lähtee yhtä nopeasti ku ekan jälkeen..
Sf 32,5, RT, :heart: -syke 140
ja liikkeet ++
Mulla tyttöä odottaessa masu...
Ekaksi Pippurimammalle ja minnajoelille zemppiä!! Jokohan on vauva jommallakummalla kainalossa/sylissä :heart:
Täällä itsellä vointi entisellään. Viikon päästä olisi tarkoitus vielä lähteä reissun päälle ranua-rovaniemi-suunnalle. Toivottavasti kaikki menee ok ja ei sitä ennen rupea vielä...
Kökkö kirjoitin pitkän tekstin, mut hävisi :/
Tänään siis viimenen lääkärinla ja kohdunsuun pituus 2,5 cm, kohdunsuu ilm. kiinni ja kiinteä, ensin kylläkin sanoi et sormelle alkaa olla auki, katsoi vielä ultralla ja sit tuumasi et kaikki ok.ota sit selvää :whistle:
Painoarvio 2670 g ja...
Olipas tullut tekstiä siitä kun viimeksi käynyt lukemassa.
Vk-loppuna tuli reissattua kavereilla ja sukulaisissa niin pitkästä aikaa taas alapää ja nivuset kipeät.
Minua mietityttää lapsen koko..toivottavasti käynnistäisivät aiemmin kuin viimeksi jos näyttää tulevan isompi..
Leppoisaa...
NLA-kuulumisia rv 33+4
Painoa tullut 670 g/vk
Hb 111 (tippunut edellisestä vaikka rautaa syön..ei kuulema tartte lisätä rautaa tässä vaiheessa)
RR 100/70
Vauvelin :heart: -äänet 150-160 - oli melkoisen liikekannalla
Sf-mitta 31 cm ( 3 cm 2 vk:ssa..) no onneksi oli vain hivenen yli...
Meillä tyttö sai kastelahjaksi soittorasian, jossa tilaa esim. koruille ja sivuilla neljälle kuvalle paikat. Koruliikkeistä saa sitä, lähinnä varmaan just onkin kummilahjana tai miksei muutkin..
Suositus on (jonka omalta neuvolalta sain ohjeeksi), että rv 28 jälkeen ei kannattaisi tehdä öitä raskaana. Kaikki työnantajat eivät valitettavasti kuitenkaan tähän yhdy, joten lääkäri on se joka sit voi tehdä ton sairasloman tai sit jos tarjolla on muita vuoroja niin vaihto niihin ja vapautus...
Onnittelut Möörwalle :hug: :heart:
Onkos teillä kellään kylkien ja selän "viiltäviä"/ todella kipeitä kivuntunteita? Minulla päivittäin ja tälläkin hetkellä monta tuntia vasenta kylkeä pakottanut niin älyttömästi, että vaikea olla missään asennossa..
Tänään pitkästä aikaa kävelylle...
Pinnasänky on meijän huoneessa, kun helpompi yöimetykset hoitaa. Eka tyttömme kylläkin aluksi nukkui 2 yötä omassa huoneessa, josta siirtyi meidän huoneeseen (eihän sitä pientä raaskinut omassa huoneessa nukuttaakaan :D ) ja lopulta nukkuikin meidän keskessä melkeinpä joka yö vuosikkaaksi asti-...
meillä laitettiin kasvot menosuuntaan takapenkillä istuessa reilu 2-v. Viihtyy paljon paremmin ja hyvä turvaistuin, niin luulisi olevan ihan turvallista kyytiä :)
Meilläkin tyttö 5-6 kk:n iästä tehnyt kakat pottaan/pönttöön. Masu alkoi olla vähän kovalla aloitettua kiinteitä antaa, niin kai oli helpompi änkeä pottaan..ja siistiä ei tarvinnut paljon kakkapyllyä pestä :D edelleenkin (2v 7 kk) maha välillä enemmän ja vähemmän kovalla..
Hoitopöydistä ekan kanssa varmaan pari viikkoa itse hoidin tyttömme vaippa ym. jutut hoitopöydällä, jonka jälkeen ne vaihtuivat "supsikkaasti" joko lattialla tai sängyllä..mieheni kyllä mieluummin vaihtoi aina hoitopöydällä ja nytkin hän halusi sen hoitopöydän käyttöön vaik ite en välttämättä...
äiti vm70 no ompa kyllä tosiaan ihme lääkäreitä sinun kohdallasi, minulle sattunut itselle hyvin ymmärtäväisiä (melkein väkisin jo kk sitten olisivat antaneet, mutta kysyin itse vasta tällä vk:lla), harmi, että kaikki ei näytä tajuavan mikä on raskaana olevalle ja tulevalle vauvalle tärkeätä :(...