Hakutulokset

1. S

"Raksalesket" pino II. Myös uudet mukaan!

Tervetuloa kaikki uudet mukaan! Yhdyn Kuskusin mietteisiin tuosta miehen jatkuvasta tontilla olosta, nyt jo ottaa pannuun, vaikka raksaprojekti toooooosi alussa... Meillä kun on vaan yksi auto, niin harvoin päästään sillä mihinkään. Toisen auton hankinta on viimeistään silloin ajankohtaista...
  2. S

Heips vaan raksan keskeltä =) Nyt on meidänkin raksatyömaa alkanut sitten kunnolla. Louhintaa piti tehdä enemmän kuin ajateltiin, mutta ei voi minkään. Ensimmäinen oikea homma työmaalla oli naulojen nyppiminen laudoista, vanereista ja kakkosnelosista. Appiukko oli saanut joltain...
  3. S

Aloituskokous on heti juhannuksen jälkeen maanantaina, nyt ollaan jo sen verran saatu aikaiseksi, että pintamaa on kuorittu louhinnan tieltä. Hyvä fiilis, kun vihdoinkin alkaa jotain konkreettista tapahtumaan =)
  4. S

Juuri näin meillekkin sanottiin. Eli kaupungilta pitää tilata nuo ylläolevat jutut ja sieltä tulee rakennusviraston väkeä tekemään tarkastuksen. Mutta kyllä itse voi toimia vastaavana työnjohtajana, jos on aikaisemmin toiminut vastaavissa tehtävissä tai on näyttää esim. koulutodistuksilla...
  5. S

Pikkasen olen itsekkin skeptinen budjetin suhteen. Mulla saattaa olla joskus tapana "hieman" innostua ja sehän aina tietää rahan menoa :ashamed:
  6. S

Polka ja Meirami: 200 000? on meidän budjetti. Ulkopuolista apua ei tarvita kuin louhintaan ja LVI- ja sähkösuunnitteluun ja sähkö- ja LVI saadaan tuttujen kautta. Mies tekee kaiken itse, toimii pääsuunnittelijana ja -valvojana (on siis ammatiltaan sekä rakennesuunnittelija että kirvesmies ja...
  7. S

Täällä painitaan edelleen rakennusluvan kanssa, tuntuu että pilkunviilaamista on tuo homma. Toive olisi, että ihan tässä parin päivän sisällä lupa heltiäisi ja sitten päästäis aloittaa louhinnat. Vielä ei olla keltään tarjousta pyydetty, olisiko kellään suositella hyvää (ja tietenkin halpaa =) )...
  8. S

Työt meinataan aloittaa heti kun vaan rakennuslupa saadaan, toivottavasti menee läpi sellaisenaan, ei ihan noudatettu ohjeita sanatarkasti :) Talosta tulee jyrkän rinteen talo, johon mennään ylärinteen puolelta sisään. Bruttoala autotallineen (tulee siis talon yhteyteen) on noin 250 ja olikohan...
  9. S

Hei kaikille! Jokohan sitä itse uskaltais liittyä keskusteluun... Tosin rakentamaan emme ole vielä aloittaneet, maanantaina vasta jätimme rakennuslupahakemuksen. Mutta siitä se lähtee :) Itse en tiedä rakentamisesta yhtään mitään, mutta onneksi mies on ammattilainen, joten eiköhän se talo...

Yhteistyössä