Hakutulokset

1. P

raskauden aikaiset kilot ja synnytykseen kadonneet kilot :)

Esikoisesta lähtöpaino 56kg, ekalla kolmanneksella lähti 5kk, juuri ennen synnytystä oli +6kg lähtöön, synnytyksen jälkeen jäi +1kg ja 2kk synnytyksestä 57kg. Toisesta lähtöpaino 74kg, ekalla kolmanneksella lähti 3kg, viikko ennen synnytystä 84kg, vuorokausi synnytyksestä...
  2. P

*** 3:tta kuumeilevien syys/talvi -14 ***

Pahoinvointi (jne) jatkuu edelleen, tänään erityisen kovaa. Eilen hikottelin vähän väliä koko päivän niin että tuli vaahtoa kurkusta o.O Eilen tyrin raskaustestin, ekalla dippauksella siihen jäi haalea toinen viiva mutta kun väri levähti huonosti ja jäi suttuiseksi (en varmaan dipannut tarpeeksi...
  3. P

Hätähousuiset Himotestaajat ja Piinailijat Vol.3

Moikka! Tilanteemmehan on se, että minulla ei ole edellisen synnytyksen jälkeen ollut edes menkkoja vielä. Kaksi lasta on siis ennestään, ekaa yritettiin kolme vuotta, synnytyksen ja toisen raskauden välissä oli vain yhdet menkat. Esikoinen oli raskautuessani vajaa puolivuotias ja...
  4. P

Voi hitsi, pieni toive :/ :hug: inhottava tilanne! Voimia, toivottavasti löydätte hyvän päätöksen.
  5. P

Lapsi 2 v, iski vauvakuume vaikka turha edes haaveilla toisesta lapsesta :/

Onhan ainakin pieni mahdollisuus että jo synnyttäneenä lapsi tulee helpommin. Me yritettiin esikoista kolme vuotta (ja sikäli eri tilanne että tuli silloin luomusti) mutta synnytyksen ja seuraavan raskauden välissä oli vaan yhdet menkat. Mutta silloin olikin alle puoli vuotta kulunut...
  6. P

Tänään oli taas menkkaoloja, olin kaupassa aivan varma että nyt alkoi vuoto. Nopeasti ostokset ja sitten ravailtiin kotiin tarkistamaan - valkovuotoa :D Olot ja tuntemukset vastasi ihan menkkojen alkamista mutta vielä ainakin ollaan selvillä vesillä. Ehdin jo kotiin kävellessä miettiä että...
  7. P

Sinä jolla on onnellinen suhde.

Mielestäni on eri asia onko kaunein ja ihanin vai kumppanin mielestä kaunein ja ihanin. Niinhän se menee että rakastunut katsoo asioita ruusunpunaisten lasien läpi: minulle omat lapset ovat maailman ihanimpiasöpöimpiäfiksuimpialutunuppusia mutta joku muu näkee heidät ehkä vähemmän ihanina :) Ja...
  8. P

Unikoulusta/nukuttamisesta

Niin ja kumpikaan ei ole perustanut tassutteluista ja eivät nukahda jos olen vieressä tölläämässä :D Jos herää niin pitää syliin nostaa, ehkä antaa hissiä, ja sitten nukutaan taas. Esikoinen ei edes nykyään osaa nukkua meidän välissä kovin hyvin, tosi hankalaa nukahtaminen ja sit pyörii ja...
  9. P

Unikoulusta/nukuttamisesta

Meillä on nyt 1v8kk ja 5,5kk lapset. Molemmat on 2-3kk eteenpäin nukkuneet valtaosan öistä läpi, ainostaan 1-2kk olen nukuttanut vieressä sen alun. Sen jälkeen olen tehnyt niin että kun vauva herää yöllä, nousen ylös ja tissittelen uneen. Eli en ota viereen sänkyyn. Vauva nukahtaa nopeasti...
  10. P

Päätättekö yhdessä kaikki isommat hankinnat puolison kanssa?

No me kyllä ihan ruokaostoksista lähtien myös sovitaan ostokset yhdessä. Loppupeleissä päätän kyllä suurelta osin että mitä sieltä kaupasta kannetaan mutta ilmoitan kuitenkin aina etukäteen mitä olen ostamassa jotta mies voi sanoa oman mielipiteensä asiaan. Meillä kuitenkin rahatilanne on...
  11. P

Sinä jolla on onnellinen suhde.

Kyllä tunnen, mutta nykyään jo tiedän myös mitkä asiat häntä ärsyttää - esimerkiksi huono itsetuntoni. Painoni on vaihdellut suhteemme aikana 40 kilon ylipainosta normaalipainoon ja olen aina tiennyt olevani hänelle haluttava, naimisiinkin meni kanssani vaikka olin ylipainoinen. Meillä on ollut...
  12. P

Ja mielipiteet vaihtuu :D Iltasella "menkkakivut" tuntui selässä asti samaan tapaan kuin viime raskaudessa ja esim synnytyksessä (ei tietenkään yhtä kovina kuin synnytyksessä :D) eli tuskin voi pistää suoliston piikkiin... Ja pahoinvointi on juuri samaan tapaan kuin raskauksissa, syömisen...
  13. P

Imettävät yrittäjät

Autokeskustelusta innostuneena aloin sitten katsella minkä hintaisia nuo 6- ja 7-paikkaiset tila-autot ovat. Kaipa sitä suoraan voisi sellaiseen vaihtaa kun uusi auto pitää kuitenkin hankkia. Ei tule sitten ahdasta ja jos täytyy ottaa ylimääräisiä kyytiinkin :) Mutta odotellaan nyt plussaa...
  14. P

Kurja tilanne, voimia pieni toive! :hug: Toivottavasti olis hyviä löydöksiä lisätutkimuksissa ja pääsisitte taas yrittämään. Voiko sillä sektioarvella olla tekemistä keskenmenon kanssa? Tarkoitan että pitäisikö sille arvelle joka tapauksessa tehdä jotain vai pääsettekö yrittämään jos toteavat...
  15. P

Imettävät yrittäjät

Ja ).( pahoinvointi ja menkkakivut jatkuu. Rinnatkin oli eilen etenkin kipeenä mutta tänään vain vähän oikeastaan. Mietin välillä että onko tämä vaan hormoneista taas ja keksin selityksiä näille oireille. Esim se paine mitä oli raskaana ollessakin seksin jälkeen, nyt se voisi olla merkki vaikka...
  16. P

Imettävät yrittäjät

Voi hitsi :/ Se neuvolan pissatesti ei eroa kotitesteistä kyllä mitenkään. Itse sain sillä kuitenkin tuosta toisesta raskaudesta positiivisen kun olin pari viikkoa tuhlannut rahaa niihin negatiivisiin testeihin mutta olinkin aloittanut testaamisen aivan liian aikaisin. Voihan tuo verinen lima...
  17. P

Plussatuulia Alinaallekin :) Täällä ihan tuuliviiriolo näiden oireiden kanssa. Pahoinvointi jatkuu edelleen mutta tissit ei ole tarpeeksi kipeät nyt :D No kyllä viimeraskaudessakin oli niitä kipeämpiä ja kivuttomampia jaksoja kun imetin sinne rv30 asti mutta... Silti epäilyttää että onko nämä...
  18. P

Imettävät yrittäjät

Niin siis teillä olikin huomenna jo se neuvola, toivottavasti suostuvat ultraamaan!
  19. P

Imettävät yrittäjät

Oho, jännittävä käänne! Toivottavasti huolehdit turhaan ja kyseessä on ihan normaali raskaus :) Siskollani kävi niin kerran että tuli viiva testiajan ulkopuolella. Seuraavaan testiin tulikin haamu jo testiajan sisällä ja siitä lähti pikkuhiljaa vahvistumaan. Taisi tehdä parin-kolmen päivän...
  20. P

Onko raskauspahoinvointi henkilökohtaista vai raskauskohtaista, voiko samalla henkilöllä olla molemmin?

Luin synnärillä jostain kansiosta että usein jos on ollut ensimmäisessä pahoinvointia niin seuraavassa on vähemmän. Ei varmaan päde tämäkään kaikkiin mutta omalla (ja näköjään osan teistäkin) kohdalla piti aika hyvin paikkansa :)

Yhteistyössä