Hakutulokset

1. E

Kesäkuiset 2023

Kyl myö ainakin saatiin tosta Etelä-Karjalan keskussairaalasta yks kuva :). Ja miulla kans sama mamavitamiini. Syön lisäks Ferrodania, kun ferritiini ollu alhanen.
  2. E

Kesäkuiset 2023

Täällä pientä etomista välillä. Toivottavasti ei mee yhtä pahaks ku edellisessä raskaudessa. Kyl mie siitäkin selviäisin, mut oli nihkeetä oksentaa lähes aina hammaspesulla. Lisäks elin ekat viikot melkeen kokonaan höttöruoalla, ku ei menny oikee mikään kunnollinen alas. Nyt käy tökkimään tää...
  3. E

Kesäkuiset 2023

On joo ajoittain. Mut miulla on myös endometrioosi, ni ne repäsykivut ja nipistelyt on aika samanlaisia, ni en tiiä varmaks kumpaa se aina on 😅. Kyykyssä kun on hetken ja nousee siitä ylös, ni repäsee kyllä.
  4. E

Kesäkuiset 2023

Katotaan mitä mie teen 🤭. Oon aika lungisti ottanu viime raskaudenkin (sen varhaisultran kävin, ku se leikkaukseen johtanut kohdun ulkoinen raskaus oli niin elävänä mielessä). Ja oon Lappeenrannasta 😁. Mistä päin muut on?
  5. E

Kesäkuiset 2023

Mie varasin tänään neuvola-ajan ja sain sen 8.11. eli omien laskujen mukaan sit ois rv 8+0. Mietin vielä varhaisultraanmenoa, mut en mie varmaan raaski maksaa sitä näin hoitovapaalla 😅. Pääsisin aiemman kohdun ulkoisen raskauden takia julkiselle puolelle, mut ehkä nyt luotan et hän on oikeessa...
  6. E

Kesäkuiset 2023

Kyl se kivaa oli nähdä viivan vahvistuneen 🤭
  7. E

Kesäkuiset 2023

Tuli yhtäkkiä fläsäri siitä, et oon kirjottanu testiviivasta, vaikka tarkotin tietysti kontrolliviivaa 😅.
  8. E

Kesäkuiset 2023

Miulla on noita testejä muutama, ni tein äsken vielä kolmannen. Nyt on yhtä vahva ku testiviivakin 😁. Ehkä uskallan siis esikoisen huomisessa neuvolassa käydä tänkin raskauden asiat samalla, jos vaan keretään. Pitäis ainakin saada lähete TSH-kokeeseen.
  9. E

Kesäkuiset 2023

Todellakin on! 😅 Varsinkin ku mein esikoinen nukku vasta noin 1 v 10 kk iässä täydet yöt 🥲. Heipparallaa unet jo raskauden myötä! Lisäks tänää alko selkä taas väsymään (en tiiä onko jo hormonien syytä vaiko sattumaa) ja muistot palas edellisestä raskaudesta. Oon onneks hoitovapaalla vielä vajaa...
  10. E

Kesäkuiset 2023

Onpa kiva lukea, et joku muukin imettää vielä! Oon saanu vähennettyä imetyskerrat 3-4 x/pv ja ois kiva saada loppumaan ennen kesää 😅. Tai luulen, et sit ois vaikeempi vierottaa, jos kuitenkin vauvaa imettää. En ois pikkuvauva-aikana ikinä ajatellu imettäväni näin "pitkään", vaikka toisaalta WHO...
  11. E

Kesäkuiset 2023

En usko, et hän kokee nyt tarvetta tulla. Esikoisen aikana tais tulla ihan jokaiseen mukaan. Myös mittausten aikana oli mukana - miksipäs ei :D. En sit tiiä, jos haluaa jossain vaiheessa tulla mukaan sen verran, et pääsee kuuntelee sykkeet :).
  12. E

Kesäkuiset 2023

Heippa! Tää ryhmä saa uuden jäsenen. Tein aamulla selkeän positiivisen testin (la omien laskujen mukaan 19.6.). Mein esikoinen täyttää viikon päästä kaks vuotta. "Yritystä" takana reilu vuosi. Pitkän raskaakstulon syy on todennäköisesti TSH-arvon kohollaolo, johon aloitin lääkityksen reilu kolme...
  13. E

Mitä tarkoittaa äitiyskortissa B-mitta, joka...

Rakenneultra takana ja kaikki hyvin! Sukupuolta ei saatu tietää, mut onneks oon varannu kesäkuun loppuun ajan yksityiselle :). Helpottais tarvikehankintoja ja muuttais raskautta realistisemmaks :). Muuten sukupuolella ei mitään väliä!
  14. E

Lokakuiset 2020

Meillä Eksotella ei ainakaan tullu paperisena. Neuvolassa kerto ne arvot, koska näkyvät potilastietojärjestelmässä :).
  15. E

Lokakuiset 2020

Enemmän jännittää, että siel on rakenteellisesti kaikki ok :). Sukupuolella ei väliä ja oon yrittäny olla miettimättä. Kumpikin yhtä tervetulleita, vaikkakin tytölle mein ois helpompi keksiä nimi :D.
  16. E

Lokakuiset 2020

Mie oon nyt vissiin kans tuntenu :). Ehkä viime viikolla tai nyt tällä viikolla (rv 19). Ehkä tää alkaa tästä tuntumaan todellisemmalta :D.
  17. E

Lokakuiset 2020

Huomasinpa muuten tänään, et alkaa esimaitoa erittyä. Oli pakko miehellekin mainita puhelimessa äsken :ROFLMAO: .
  18. E

Lokakuiset 2020

Heippa pitkästä aikaa! En oo jaksanu kirjotella mitään, mut nyt ultran jälkeen halusin tulla kertomaan kuulumisia. Viikkoja ultran mukaan viikko enemmän, joten LA on sittenkin jo 5.10. Kaikki hyvin, vaikkei mies saanutkaan tulla mukaan :(. Pahoinvointi alkaa ehkä hieman helpottaa (y).
  19. E

Lokakuiset 2020

Varasin just eilen ekan neuvolan ja just sillä ajatuksella, et mieskin pääsis mukaan. Maanantaisin heillä kuulemma pidemmät päivät, ni onneks sain sinne :)
  20. E

Lokakuiset 2020

Varhaisultrassa käyty ja siellä sykki jo sydänkin! Lääkäri laski viikoiksi 5+3 ja ultra 6+0. Uskomatonta miten sekasin pää voi olla tästä asiasta :LOL:

Yhteistyössä