Hakutulokset

1. Hortensia MacAnkka

Tammi-Helmikuun Taaperot 2014

Toinen hyvä yö putkeen. Olisko meillä imetyskertojen vähentäminen vaikuttanut öihin negatiivisesti. Nyt muutaman päivän imettänyt useammin kuin kahdesti päivän mittaan ja heti yöt rauhoittui. Jatketaan siis tähän malliin toistaiseksi...
  2. Hortensia MacAnkka

Meillä nukuttiin yö pitkästä aikaa hyvin. Joskus kasin jälkeen illalla unille, puoli neljältä kävi tissillä ja siitä nukkui kuuteen asti aamulla. Ei varmaan kuukauteen ole noin hyvää yötä ollut. Mitä vaippoja käytätte öisin? Meillä poika on alkanut pissaamaan öisin niin paljon, että lähes...
  3. Hortensia MacAnkka

Meillä pojan kasvua on seurattu ahkerasti, ollut kai melko maltillista. Tuo pieni painonpudotus laitettiin kyllä ihan liikkumisen piikkiin, kun ei sentään kasvamatta ole ollut kuitenkaan. 1,2 cm pituutta lisää ja päänympäryskin oli kasvanut n. 8 mm edellisestä mittauksesta. Tämän mittauksen...
  4. Hortensia MacAnkka

En syö pillereitä, muttei ole nyt vielä ainakaan suunnitelmissa kakkonen. Käytiin tänään neuvolassa hakemassa MPR-rokotus ja samalla katsottiin pojan mitat. Olin aika yllättynyt siitä, ettei pojan paino ole reilussa kuukaudessa noussut vaan hieman jopa pudonnut. Ei mitään hälyttävää...
  5. Hortensia MacAnkka

Meillä poika on innostunut itse pesemään hampaansa. Toki täytyy sitten minun tai isänsä vielä harjata hampaansa kunnolla, mutta hienosti osaa jo itsekin homman. :D Oltiin koko päivä isäni luona kylässä, tulomatkan eli pari tuntia poika nukkui makoisasti. Menomatkalla pysähdyttiin Ikeaan...
  6. Hortensia MacAnkka

|O Väsynyttä päivää meiltä! Täällä on yöt menneet ihan höpöksi. Viime yönäkin poika heräsi kolmesti eikä muu kelpaa rauhoittumiseen kuin tissi. Sitten kun vien takaisin sänkyynsä, havahtuukin täysin hereille ja alkaa huutamaan. Ei kelpaa silitykset eikä sylitykset, vaan täytyy saada tissi...
  7. Hortensia MacAnkka

Tuota heräilyä mä tässä pohdinkin, kun ryhdyin suunnittelemaan pojan siirtämistä omaan huoneeseensa nukkumaan. Tähän astihan on ollut niin näppärää vaan nostaa poika pinniksestä syliin ja tissille uudestaan nukahtamaan... Vaan eipä tuo yö niin kamala nyt ollut. Poika simahti illalla ennen kasia...
  8. Hortensia MacAnkka

Saa nähdä miten meidän yö menee kun tänään siirrettiin pojan sänky omaan huoneeseensa. Päikkärit jo nukkui omassa huoneessaan eikä mitään ongelmaa silloin... Yö onkin sitten asia erikseen, oletan. Särkylääkettä sai ennen nukkumaanmenoa, koska hampaat näytti ihan tosissaan nyt kiusaavan pientä...
  9. Hortensia MacAnkka

Meillä on myös ollut tuollaista yöllistä heräilyä ja valvoskelua. Poika saattaa kahdelta herätä ja siinähän sitten valvoskellaan tunti tai pari. Onneksi tulee välistä hyviäkin öitä, kuten viime yö oli. Poika tuossa hetki sitten halusi itse pestä hampaansa, pureskeli harjaa ja yhtäkkiä...
  10. Hortensia MacAnkka

Täälläkin ihan tasaista arkea elellään. Mitä nyt meikäläisellä hormonit ihan sekaisin, edelleen jatkuvan imetyksen ansiosta kaiketi. Kierrot on ihan mitä sattuu 25-32 päivän välillä, mielialat heittelee mahdottomasti. Ei tää tällasta ollut ennen raskautta ja pojan syntymää. Oon ollut pari päivää...
  11. Hortensia MacAnkka

Nannette, luovuin ensin helpoimmasta imetyksestä. Meidän tapauksessa se oli n. klo 17 imetys, seuraavaksi sitten jätin pois aamuimetyksen kun poika päätti luopua aamun päikkäreistä ja alkoi nukkua vain yhdet päiväunet. Nyt siis imetän puolilta päivin kun poika käy päiväunille ja sitten seuraavan...
  12. Hortensia MacAnkka

miss_piggy, ihan tavan rypsiöljyä teelusikallisen 1-2 krt päivässä. Varsinaisestihan tuo öljylisä oli aiemmin käytössä varmistamassa, että poika sai riittävästi energiaa. Ryhdyttiin siis neuvolan vinkistä antamaan silloin kun sälli söi huonommin.
  13. Hortensia MacAnkka

Meillä on myös pojalla välillä jaloissa ja käsivarsissa kuivia läiskiä, kortisonivoiteella olen koittanut rasvailla. Ei mitenkään kauheassa kunnossa ole iho ollut missään vaiheessa, että ainakaan vielä en lääkärille ole aikaa varailemassa. Jos kovin pahaksi näyttää menevän tai alkaa häiritsemään...
  14. Hortensia MacAnkka

Onnea lulina teille! :heart: Meillä on vaihteeksi tällainen tasaisempi vaihe menossa. Kävelytreenit jatkuu, sanavarastoa kartutetaan ja kaikessa matkitaan äitiä/isiä. Just tuossa kaveri totes, että meidän sällin hienomotoriikka on paljon pidemmällä ja tarkempaa kuin heidän lapsellaan (joka on...
  15. Hortensia MacAnkka

Hohhoijaa! |O Meillä tehdään hampaita eikä nukuta kuin max kahden tunnin pätkissä. Pojalle on puhkeamassa ainakin ylös yksi poskihammas, lisäksi alaskin näyttäisi poskihampaita pukkaavan. Tiedä sitten aiheuttaako yöllistä heräilyä ja levottomuutta myös tuo kävelemään oppiminen. Joka päivä...
  16. Hortensia MacAnkka

Juu, vaippasilleen tuon riisuinkin heti kun kuumeen mittasin. Sen ja särkylääkkeen turvin sitten nukkuikin pari tuntia ihan ok, kunnes taisi tulla kuumeen laskettua kylmä ja piti taas pukea pyjama päälle.
  17. Hortensia MacAnkka

Täällä valvottiin yö. Poika ei kylläkään ole rokotuksista itkenyt, ei edes yöllä vaikka kuume pomppasi 39,2 asteeseen. Hyöri ja pyöri sängyssään ihan tauotta enkä sitten itse tietenkään saanut sitä hulinaa seuratessa nukuttua. Nyt aamulla olin varma, että nukahtaa kahdeksaan mennessä päikyille...
  18. Hortensia MacAnkka

Ei ollut suinkaan tarkoitus kritisoida muiden ratkaisuja, itse en vaan vielä ole kokenut unikoulua tarpeelliseksi, vaikka yöt usein on levottomia. En mene vannomaan, etteikö tässä itse voisi törmätä tilanteeseen jossa väsymyksen raja tulee vastaan ja unikoulua päädytään kokeilemaan. Toistaiseksi...
  19. Hortensia MacAnkka

Meillä poika otti toissapäivänä ensimmäiset kunnon askeleet ilman tukea. On tosin jo aiemminkin satunnaisesti parin askeleen pyrähdyksiä ottanut, mutta nyt menee n. 5+ askelta ja syöksymättä. Joka päivä rohkeammin kokeilee ilman tukea seisoskelua ja kävelemistä. :) Itse en vielä ole valmis...
  20. Hortensia MacAnkka

Meillä on ollut varsin riemukas päivä tänään. Poika on nukkunut taas vain yhdet päikkärit ja kovasti on treenaillut ilman tukea seisomista, varmaan vähän huomaamattaan ainakin suurimmaksi osaksi. Lisäksi on innostunut muutamaan kertaan ottamaan askelia ilman tukea. Muutenkin liikkuminen on...

Yhteistyössä