Hakutulokset

1. K

❃ Kauan plussaa odottaneet (vuosi →) ❃

@Wintersun @Owlet kiitti rohkaisuista:) tässähän se mörkö nimeltä inssi hälvenee. Meillä tuli aikatauluun vähän lykkäystä kun ei ehditty ajoissa verikokeisiin, niin en vielä tiedä mitä tiedossa. Viimeksi lääkäri suunnitteli ainakin Gonal-F (annos 37,5 IU).
  2. K

Lapsettomuudesta kertominen

@Mandala hienoa että hoidot on lopulta auttaneet! Minullakin painaa se poissaolojen selittäminen, on jo ollut vaikeaa rampata seurantaultrissa salaa ja inssin myötä joudun varmaan poissaolojen vuoksi kertomaan vanhemmilleni - ollaan äidin kanssa samassa yrityksessä töissä... Äidin hössötys...
  3. K

@Montecea ai kamala mitä kommentteja ihmiset osaa päästää! Tosin olen varmasti itsekin joskus udellut törkeästi perheenlisäyksestä. Mutta että "tappaisin itseni jos kärsisin lapsettomuudesta", huhhuh mikä aivopieru. Veikkaan että itse möläytän asian ääneen joskus kun menee hermo johonkin...
  4. K

Letrozol & ovulaatio

@Pipura Moikka, meille seuraava suunnitelma on inseminaatio. Ollaan myös julkisella.
  5. K

@Owlet kiitos!:) jännittää koko homma ylipäätään ja tuntuu että se on monelle ensimmäinen rankka lapsettomuushoito, niin en tiedä mitä odottaa. Ei varsinaisesti harmittanut että tuli +1kierto letrozolia ennen inssiä aikataulujen takia. Pistitkö itse?
  6. K

@Alinah92 onnea teillekin! :) odotetaan ekaa inssiä ja etukäteen mietin että tuleekohan siitäkään mitään. Ihana kuulla että teillä se on toiminut (no ei kai sitä kellekään tehtäisi jos ei osalle toimisi, siinä menkkavitutuksessa ei vaan oikeen ollut toiveikas olo...) Tiedätkö muuten miksi piti...
  7. K

@Minji voi vitsi, mahtavaa!! Paljon onnea:)
  8. K

@jonna_r kiitos rohkaisusta! Ainakin ystäviin tuo pätee, mutta vanhemmille kertominen tuntuu jotenkin suuremmalta jutulta. Siis varmasti haluavat tietää ja tukevat jne, mutta en vaan haluaisi olla taas se lapsi jonka asioista huolehditaan. @Nuttu92 vitsi tuo kuulostaa niin tutulta! Haaveilen...
  9. K

@papurinsessa Ihanaa!! Hurjasti onnea!! <3
  10. K

Raskauden yrittäminen ja elämäntavat

@jonna_r Ei, tosin ei ole ylipainoa, ei polta eikä juuri juo. Tarjosin vitamiineja mutta ei tuota kiinnostanut niin olkoon:) Mites sinun?
  11. K

Milloin ja miten olet kertonut tai aiot kertoa muille lapsettomuudestasi? Miten kerroitte omille/puolisosi vanhemmille? Olen itse jakanut asian parin ystävän kanssa ja ajattelin että kerrotaan vanhemmilleni sitten, kun rankemmat hoidot alkavat ja on vähän niin kuin pakko kertoa. Kohta vuorossa...
  12. K

Letrozol & ovulaatio

Heippa, Ollaan oltu vuosi lapsettomuustutkimuksissa ja oon nyt syönyt 5 kiertoa letrozolia kp3-7. Ovulaatiota on ollut hankala bongata parissa kierrossa, ja kolmesti se on ollut ihan selvä. Ennen kierto oli kaikkea 28-56 välillä ja letrojen kanssa 27-32. Joka kierrossa on ihan eri oireita...
  13. K

@Owlet okei, kai niissä on sitten paljon käytäntöeroja. Minulla taas ei näy mikään labratuloksista... mutta jopa sairaanhoitajien puheluista on raportit.
  14. K

@Owlet eikö sitä diagnoosia ole ollut edes omakannassa? (Ihan termin/koodin jos toisenkin olen googlannut luettuani omakantaa :D)
  15. K

@Wintersun ihanaa kuulla että se ei sinänsä haittaa. Tai siis, ettei ole jäänyt vaan jumiin siihen ajatukseen että mitä minä/puoliso missaa. Kai se aika auttaa sitten siinäkin ajatustyössä :) @kirsillevauva mahtavaa että mies suostui vaikka ensin arkailikin:) Varmaan sen ensimmäisen...
  16. K

@Wintersun @papurinsessa sori kun kysyn näin yksityistä asiaa näin suoraan, ymmärrän täysin jos ette halua vastata: miten ootte suhtautuneet siihen että lapsettomuus johtunee puolisosta? Oon itse siinä vaiheessa ettei tän asian vakavuutta oikein meinaa uskoa. Ajattelen että tietysti se on OK...
  17. K

@Minji ette oo siis vielä päättäneet että odotatteko julkista vai käytättekö yksityistä? Tosi ikävää että julkisen käynniltä jäi tuollainen fiilis. :( Ehkä siellä tosiaan on niin paljon asiakkaita että jonot on omaa luokkaansa. En suoraan sanottuna tiedä yhtään että mikä meidän inssissä on...
  18. K

Moikka, meille ei puhuttu mitään 2v rajasta vaikka minä olen 27, mies 29 eikä tosiaan syytä ole löytynyt meistä kummastakaan. Tosin nyt on juuri tullut se 2v täyteen yrityksen aloittamisesta ja inssi siis tiedossa ensi kierrossa. Eksote hoitaa toistaiseksi, en tiedä miten järeät keinot täytyy...
  19. K

Moi! Minkälainen kokemus inssi on ollut? Itselleni se tuntuu yhdeltä isolta rajapyykiltä - tähän asti hoitona on ollut vaan letrozolit, pari pienen pientä nappia, ei ne ole tuntuneet lapsettomuushoidoilta. Alan nyt inssin lähestyessä vasta tajuta että tässä on tosi kyseessä... On muuten ihan...
  20. K

Raskauden yrittäminen ja elämäntavat

... ja parhaillaan juon saunakaljaa, vaikka ovulaatiosta on viikko. Voisin jättää sen juomatta, mutta raskauden odottelu tuntuu saavan liian suuret mittasuhteet jos jätän tämmöiset ja aurajuustot ym välistä.

Yhteistyössä