Hakutulokset

1. E

Heinäkuiset 2021

Ja tästä tilanteesta "säikähtäneenä" pakkasin sairaalakassin itselleni jo valmiiksi. Ihan siis perusjutut ja ne mitä on ns. ylimääräisenä. Tietyt asiat pitää laittaa vielä sitten mukaan kun oikeasti pitää lähteä. Toivottavasti ei tule heti käyttöä, vaikka tuossa muutaman kipeän ja erittäin...
  2. E

Heinäkuiset 2021

Siellä parin kilon luokkaa on jo kokoa ja viikot on hyvät. Ei tarvi edes lähteä yliopistosairaalan synnyttämään, jos lähipäivinä päättää syntyä. Sais vielä kyllä pysyä tosiaan hetken mahassa, miehellä ois enää kaksi päivää töitä toisella paikkakunnalla, niin sitten olisi kotona koko ajan. Ei hän...
  3. E

Heinäkuiset 2021

Tulipahan lauantain kunniaksi käytyä synnärillä mutka, kun eilen ja tänään tuli rusehtavaa limaa. Sormelle auki olen ulkosuulta ja pehmeä ja lyhentynyt kohdunkaula on. Mitään akuuttia synnytyksen uhkaa nyt ei ole, mutta sain varuiksi ekan kortisonin ja huomenna pitäisi käydä hakemassa toinen. Ei...
  4. E

Heinäkuiset 2021

Vielä onneksi, vaikka on muutama kipeä supistus on tänään on tullut. Varmaan nämä helteet lisää supistuksia, pitää yrittää muistaa juoda riittävästi. Toki vielä ei tarvis syntyä.
  5. E

Heinäkuiset 2021

Mulla oli muutamia kipeitä supistuksia päivässä ennen kun jäin töistä pois. Isompaa muutosta ei ole tullut kohdunsuulle. Hieman on kohdunkaula lyhentynyt ja pehmentynyt, mutta se kuuluu jo asiaan tässä vaiheessa raskautta(lääkärin sanoin). On myös ihan himppusen auki ulkosuulta, mutta ei...
  6. E

Heinäkuiset 2021

@Toiveikas21 Mulla oli kans viikonloppuna kyljet/sivuvatsat kipeät. Mutta en kyllä enää yhtään ihmettele miksi. Painoarvio oli tänään jo 2100 g eli melkoinen pötkylä siellä mahassa jo on. Laskettuna aikana ei kuitenkaan pitäisi olla kuin 3700-3800 g, jos ei ala kasvamaan vauhdilla. Eli toivotaan...
  7. E

Heinäkuiset 2021

Kannattaa tutustua erilaisiin kivunlievitysmenetelmiin, synnytysasentoihin ja muutenkin oman sairaalan tiloihin(virtuaalisesti). Onko teillä etänä mahdollista tutustua synnäriin? Se olisi todella hyvä ensikertalaiselle. Mutta liikaa ei kannata omasta mielestäni asettaa toiveita, etenkin jos...
  8. E

Heinäkuiset 2021

Meillä taas on kahdelle(ja jopa kolmelle) ihmiselle ajateltuna iso omakotitalo ja silti ollaan saatu kerättyä tavaraa vaikka kuinka. Ja me ei edes hamstrata isommin tavaraa, vaan aika rankalla kädellä heitetään rikkinäiset tavarat roskiin ja laitetaan muuten kiertoon. Toki meillä on huonosti...
  9. E

Heinäkuiset 2021

Meillä ei ole vielä tuota Ipanaa käytössä, vaan piti edelliseen neuvolaan viedä esitietolomake, johon piti laittaa mm. toiveita synnytyksestä. Mulla taas on toiveena lääkkeetön synnytys ja mahdollisesti veden käyttäminen kivunlievityksenä. Edelliseen synnytykseen en saanut mitään lääkkeitä eli...
  10. E

Heinäkuiset 2021

Mulla näyttää samaa Kelan sivuilla. Meillä ei ollut palkanlaskija laittanut tietoja Kelalle, kun odotti kesäkuun palkkatietoja. Aikoi kyllä laittaa tiedot heti kun mahdollista. Mullakin työnantaja maksaa ekat 75 päivää, joten sen suhteen ei ole ongelmaa. Nyt oli kyllä tullut joku ilmoitus...

Yhteistyössä