Hakutulokset

1. K

IVF/ICSI-hoidoissa oleville/sinne joutuville

Hoitaja soitti. Oli keskustellut ylilääkärin kanssa joka oli sanonut että alkioita ei voi siirtää yksityiselle ainakaan tässä tapauksessa koska on käytetty lahjoitettuja siittiöitä. Totta tosiaan, en tullut ajatelleeksi että nehän eivät ole kokonaan omasolualkioita :-S Kysyin sitten että jos...
  2. K

Kiitos vastauksesta. TAYSin sopimuksessa lukee vaan että jos säilytystä haluaa jatkaa on asiasta ilmoitettava itse vähintään niin ja niin paljon ennen sopimuksen päättymistä ja säilytyksestä aiheutuvat kulut täytyy maksaa itse, siinä ei niiden käytöstä puhuta. Niin ymmärrän tuon pointin että...
  3. K

Soittelin Felicitakselle ja sieltä kerrottiin että kyllä näin voi tehdä ja näin on heillä tehty että siirretty julkiselta pakastealkioita yksityiselle, tosin nämä on olleet HUSilta. Odottelen nyt sitä soittoa TAYSin hoitajalta, voihan se olla että jos se onkin mahdollista, jos hoitaja ei vaan...
  4. K

Onko teillä, joilla ilmeisesti tästä alkioiden siirtämisestä julkiselta yksityiselle -asiasta on faktatietoa, niin ihan omakohtaista kokemusta asiasta? Jos, niin missä sairaanhoitopiirissä tämä on tapahtunut ja onko kyseessä ollut sellainen tilanne missä julkinen jo valmiiksi ostaa...
  5. K

Kysyin myös siitä että saako alkiot siirtää yksityiselle siinä tapauksessa jos pakastesopimus on päättynyt ja säilytystä on jatkettu itse maksamalla, ei kuulemma saa, ovat vain julkisiin hoitoihin.
  6. K

Puhuin juuri TAYSIn hoitajan kanssa joka sanoi heti että ei ole mahdollista, lupasi nyt kuitenkin vielä selvittää asiaa ja palata asiaan tänään. Edelleen ovat kuulemma siinä kannassa että pitää tehdä jälkitarkastus viiden viikon päästä, mikä on musta aivan naurettavaa ja tietysti odottaa se...
  7. K

Wau, kuulostatte varmoilta sanoissanne niin jos noin todella on niin on kyllä ihan pelastus!
  8. K

Kiitos vinkistä vierailija! Dextra on kyllä hyvä ellei paras, sen tiedän, mutta meillä on henkilökohtaisia syitä miksi mieluummin jätetään se väliin :-) Ja tosiaan Felicitakseen on jo hoitokontakti niin sinne nopea mennä.
  9. K

Esikoinen on hoidoilla Felicitakselta niin sinne helppo mennä kun on jo väylä auki ettei tarvi mitään ensikäyntejä tahi höpötyksiä, itse asiassa varasin sinne jo hoidosuunnitteluajan tälle viikolle (ja jo jokunen viikko sitten varasin jo ennakoivasti lahjasoluneuvonta-ajan ettei tarvi sitten...
  10. K

Kiitos kaikille teille ihanille vastauksista! Soitan heti huomenna ja kysyn, olisikin ihan maailman hienoin juttu jos tuo alkion siirtäminen yksityiselle onnistuisi!!!! Muistan kyllä sopimuksessa olleen mainintaa tuosta säilytysajan jälkeisestä ”itse yksityiselle taholle maksamisesta” mutta...

Yhteistyössä