Hakutulokset

1. Lukka

Syyskuiset 2019

Täällähän on monilla kivan kuuloista arki :):love: Meillä on onneks RS-virus jo ohi mutta esikoisella on mahatauti ja luultavasti kakkosellakin koska syö huonosti. Vauva on kerännyt hetkessä puoli kiloa painoa koska on nukkunut edelleen mun vieressä yöt ja syö siis moooooonta kertaa yössä...
  2. Lukka

Syyskuiset 2019

@tikkunekku90 auts :cry::cry: Toi on kyllä kauheeta... Kokeilkaa käyttää osteopaatilla? Tai edes vyöhyketerapeutilla? Meillä noi on kyllä auttaneet. Ja huolehdi että joku tulee vuorottelemaan että saat ite nukkua edes yhden pidemmän jakson. Neuvolaan kannattaa soittaa heti niin ehtivät alkaa...
  3. Lukka

Syyskuiset 2019

@Veeja, ihan hyvin nyt olosuhteisiin nähden, hirveä stressi ja jatkuvasti saa seurata miten hengittää ym. mut kotona ollaan pärjätty nyt onneks, kun saatiin tuo avaava lääke. On todella räkäinen ja tukkoinen mut ei onneksi oo kuumetta. Oon tukenut tyynyillä puoli-istuvaan asentoon päikkäreille...
  4. Lukka

Syyskuiset 2019

@Ninnu118 toivotaan et ennen pitkää selviää nuokin! Meillä taas reissu päivystykseen, hengitys vinkuu selvästi niin että sen kuulee itsekin. Nyt sentään päästiin suoraan ilman odotuksia hoitoon. RS-virus reppanalla, siitä siis johtuu noin hankala taudinkuva :( Avaavan astmalääkkeen kans...
  5. Lukka

Syyskuiset 2019

Voi huoh noita lääkäreitä, miksi ei siis vois olla allergiaa? Mä luottaisin omaan vaistoon ja menisin sen mukaan mikä hyvältä tuntuu. Vauvan ja teidän jaksaminen on paljon tärkeämpää. Tsemppiä!
  6. Lukka

Syyskuiset 2019

@Ninnu118 voi toista, onpa kyllä! Toivottavasti alkaa pian helpottaa! Ehjä iho suojaa parhaiten tollasilta pöpöiltä mut hankala jos ei tiedä mikä sitä ihoa rikkoo. Monet lääkärit ei korvaansa lotkauta esim. allergioiden mahdollisuudelle. Meillä kans atopiaa @Nyytti19. Sekä vauvalla että...
  7. Lukka

Syyskuiset 2019

@tikkunekku90 hyvä että ottivat tosissaan tuon neuvolassa ja poissulkevat sairauden taustalta (y) Ei kyllä muuten kuulosta mitenkään huolestuttavalta... Mut mä sanoisin näissä et äiti on se jota pitäis viime kädessä eniten kuunnella. Itteä ärsyttää mm. nyt aivan älyttömästi koska sanoin yöllä ja...
  8. Lukka

Syyskuiset 2019

Minäkin oon nyt vihdoin uskaltanut lähteä jonnekin pariksi tunniksi, ei oo tyttö ollut millänsäkään isin kanssa sillä aikaa. Viimeksi nukkui koko ajan joten meni isiltä helpolla... Ihanaa kun voi isompien lasten kanssa käydä vaikka luistelemassa tai uimassa pitkästä aikaa :) Jumppaan aion mennä...
  9. Lukka

Syyskuiset 2019

@Veeja ihanaa varmasti kun on noin tyytyväinen ja hyvin nukkuva lapsi :love: Jaksaa itekin aivan eri tavalla ja voi nauttia tästä ajasta. Itekin oon taas nukkunut paremmin. Ei näistä meidän öistä ota Erkkikään selvää 100 % varmuudella mutta, MUTTA, kaks asiaa muuttui samaan aikaan ja joko...
  10. Lukka

Syyskuiset 2019

@tikkunekku90 meillä ei oo kyl nyt vähään aikaan nukuttukaan noin pitkiä pätkiä, harmi... Mut en yhtään tiedä miksi unet vaihtelee, miks välillä nukkuu pitkään ja välillä herää ekan kerran puolenyön jälkeen. Ja mun mielestä tää on suht hyvin nukkuva vauva, joillakin herättävät tunnin välein tms...
  11. Lukka

Syyskuiset 2019

Imettävänhän kannattaa just tuosta syystä syödä mahdollisimman monipuolisesti niin vauva saa altistusta eri ruoka-aineille parhaiten. Ite syön myös pähkinöitä. Mut gluteeniviljoja en syö ollenkaan koska mulla on keliakia. Esikoinen ei oo viljoille allerginen mut kakkonen on ja onkin mun kans sit...
  12. Lukka

Syyskuiset 2019

Onpas pojulla komiat mitat @Veeja :love: Eipä kauheasti tarvi stressata maidon riittävyyttä :D(y) Toisaalta ei huono idea aloittaa vähitellen kiinteitä, varmaan energiantarve on suht iso. Ja sama, mäkin haluaisin kunnon vastauksia jos jokin mietityttää, mikään ystävällinen hymähtely ei mun...
  13. Lukka

Syyskuiset 2019

Miten teillä muuten vauva käyttäytyy pöydän ääressä muiden syödessä? Meillä on alettu tapittaa silmä kovana ja vaativaisen näköisenä muiden syöntiä ja huiskia kaikkea pöydällä olevaa kohti. Kiinnostaahan tuota ylipäätään kaikki tavara mut oon miettinyt et oisko myös kiinnostusta ruokaa...
  14. Lukka

Syyskuiset 2019

@tikkunekku90 aniharvoin pään koossa on mitään varsinaista "vikaa". En ois huolissani, koska teilläkin geenit selittää. Meillä on nukuttu kyljellään niin paljon että oisko siksi takaraivo pyöreä. Ei tuo millään pysy täysin pää suorassa nukkuessaan, aina se kääntää sitä jommalle kummalle...
  15. Lukka

Syyskuiset 2019

Meidän neitillä tosiaan oli syntyessä merkattu py 37,6 cm mut sit toisaalta 2 vk iässä py oli 37,4 cm. En tiiä johtuuko mittausvirheestä vai pään muotoutumisesta. 2 kk vanhana py oli 40,6 cm ja nyt 3 kk iässä 41,5 cm. Pituutta on tullu enempi ku lisää senttejä päähän mut on tuo py silti yli...
  16. Lukka

Syyskuiset 2019

Meillä huudetaan hyvin vähän joten siinä mielessä päästään hyvin helpolla. Ei tuo itke kuin yliväsyneenä ja sitäkin sattuu harvemmin. Nyt vihdoin on vähän hahmottunut rytmi elämään myös päikkäreiden osalta ja suunnilleen tiedän milloin neiti väsähtää. Yhdet päikkärit tippu pois, yöunien jälkeen...
  17. Lukka

Syyskuiset 2019

@tikkunekku90 oi, mahtavaa noi päikkärit! :) Meillä meni tiheän imun kauden myötä päikkärit ihan hankaliksi ja nyt oon pari päivää suosiolla kärrännyt tytön vaunuissa ulos, että nukkuis kunnolla :whistle: Sisälle ei meinaa millään nukahtaa ja sit lopulta vain huutaa kun on jo niin yliväsynyt...
  18. Lukka

Syyskuiset 2019

Hyvää uutta vuotta kaikille täältäkin :) Ja @tikkunekku90 jeps just noin se on (y) Isompien lasten kans myös. Onneksi :D Meillä onneks näyttäisi nuha parantuneen sen verran että rinnalla olo ei ollut yhtä tuhinaa ja neiti nukkui taas tosi hyvin, heräs klo 3 ja 6 ja nukkuu yhä vaikka simahti...
  19. Lukka

Syyskuiset 2019

@Veeja mä tarkistelen myös :D Oon niin väsynyt ja myös vähän masentunut, yöt olleet ihan kamalia itelle viime päivien ajan. Oon nukkunut alle 2 h pätkissä vain. Neitillä nuha jatkuu, en tiiä johtuuko siitä tai rokotuksesta tai mistä mut hän sit sen ekan pätkän nukkuu jotenkuten 5-6 h putkeen ja...
  20. Lukka

Syyskuiset 2019

Äh, unohdin soseistakin mainita... Me aiotaan tehdä itse mahdollisimman paljon mut ei olla fanaattisia ja jos ollaan reissussa niin mennään purkkiruoalla. Ja saatan jotain hedelmäsoseita varsinkin ostaa kaupasta, täällä kun ei kovin monipuolinen tarjonta kuitenkaan oo tuoreissa kotimaisissa eikä...

Yhteistyössä