Hakutulokset

1. AivanSama

Kokoomuslaisen ja vassarin ajattelu syrjäytymisriskissä olevasta perheestä

Yhden adhd lapsen äitinä huomauttaisin, että adhd on ominaisuus, joka usein peritytyy toiselta tai molemmilta vanhemmilta. Ja se, miten ominaisuus lapsessa esiintyy, on usein varsin erilaista tytöillä ja pojilla. Adhd ei ole tila, joka "pääsee puhkeamaan" jonkin ulkoisen tekijän vaikutuksesta...
  2. AivanSama

Riikka Purra paljasti sosialistien puhuvan paskaa

Eikö sinusta osa kansaa ole velttoa? En nyt oikein tiedä miten olet päätynyt siihen lopputulemaan, ettei valtio huolehdi kun apua tarvitaan? Minusta Suomessa on varsin mittavat sosiaalietuudet ja ihmisistä pidetään huolta vaikka he eivät itse laittaisi tikkua ristiin vaikka kykenisivät.
  3. AivanSama

Tutkimus: Näissä maissa on paras elämänlaatu - Kolme Pohjoismaata sijoittui elämänlaadultaan Suomea paremmaksi.

Jos Ruotsi on kakkosena, niin tutkimuksessa on jotain vialla.
  4. AivanSama

Riikka Purra paljasti sosialistien puhuvan paskaa

Ehkä Purra ymmärtää, että vastoinkäymisistä huolimatta hän on vastuussa itse omasta elämästään, ihan kuten kaikki muutkin. Ikävä kyllä, turhan monet suomalaiset ovat velttoja ja kokevat, että heidän valintansa ovat yhteiskunnan vastuulla.
  5. AivanSama

Suomi sukeltaa nyt syvälle ja pitkään

Toisaaltaan, jos elinkeinoelämää ja yrittämistä aletaan verottaa vielä lisää, ei se ole kannattavaa, jolloin Suomessa ei investoida. Se on omille nilkoille kusemista. Toki olen sitä mieltä, että huonoja rakenteita olisi hyvä korjata myös eliitin ja yritysten osalta. Minusta ensisijaista on...
  6. AivanSama

Ehkä Ukrainan sota loppuu ja siellä tavitaan osaamista jälleenrakentamiseen, jota suomalaiset voivat kenties tarjota? Ehkä he tulevat ostamaan palveluita suomalaisilta yrityksiltä. Ehkä joku leipoo uuden Nokian. Kuka tietää.
  7. AivanSama

Jos hallitus leikkaa menoja ja nostaa verotusta ja siitä huolimatta menot lisääntyvät, niin ongelmahan ei ole tämän hallituksen päätösten vika? On toki hienoa, että Sipilän hallituksen surkea sote esitys meni karille. Samoin olisi pitänyt käydä Marinin hallituksen surkealle sotelle, toisin...
  8. AivanSama

🤦‍♀️
  9. AivanSama

Jännä tapa ajatella. Itse näkisin, että se, joka lähtee kasvattamaan yritystä, ottaa melkoisen riskin. Hän palkkaa työvoimaa, jolle maksaa menetetystä ajasta korvausta. Kukin työntekijä on vapaa määrittämään millä korvauksella hän on valmis vapaa- ajastaan luopumaan. Kaikki kuitenkin lähtee...
  10. AivanSama

Tiettyjen realiteettien tunnistaminen ei ole haukkumista. En usko, ettäkö tästä maasta löytyy yhtäkään hallitusta, joka ei olisi voinut toimia paremmin. Ei kannata ottaa tällaisia asioita niin kovin henkilökohtaisesti ja loukkaantua heti. Tehtyjen virheiden ymmärtäminen ennakoi parempaa...
  11. AivanSama

Maailman talouspoliittinen tilanne ei ole missään vaiheessa ollut hallituksiemme käsissä. Marin ei pitänyt Suomea hyvinvointivaltiona eikä nykyinen hallitus syökse Suomea kurjuuteen. Suomi on elänyt yli varojensa aivan liian pitkään ja sitä asiaa ei muuta mikään muu kuin menoleikkaukset. Myös...
  12. AivanSama

Marinin hallitus teki paljon huonoja ratkaisuja, joista maksetaan nyt. Täysin aiheeton velanotto ja rahan jakaminen. Siihen päälle vielä täysin keskeneräisenä läpi ajettu sote. Näistä asioista ei ole kukaan muu vastuussa kuin hallitus, joka päätökset teki. Suomi on jo verotuksen suhteen...
  13. AivanSama

Joutuuko suomi odottamaan seuraavia vaaleja ennenkuin tulee käänne parempaan?

En sanosi, että silkassa typeryydessä olisi mitään jännää.... Luokittelisin siis nämä miehet "idioottien" kastiin.
  14. AivanSama

Vain äänestäminen vaaleissa estää kokoomusjohtoiset oikeistohallitukset!

Olen itse ehdottomasti sitä mieltä, että lakien puitteissa kannattaa ja kuuluu hyödyntää kaikki edut. Sensijaan ihmiset, jotka huutavat somessa suureen ääneen, että "verokikkailu on yhteiskunnan syöpä" ja parin vuoden päästä ovat itse sitä harjoittamassa, on melko hämmentäviä.
  15. AivanSama

Ok, Ehkä muistan väärin. Siitä huolimatta olen vahvasti sitä mieltä, että tällaiset asiat pitäisi hoitaa verotuksen kautta, ei etuuksia jakamalla. Mielummin näkisin, että pienituloiset voisivat hyödyntää verovähennyksiä kuin hakea rahaa tukien muodossa. Yleisesti etuudet ovat passivoivia...
  16. AivanSama

Isät kokee harmittavan usen tulevansa ryöstetyiksi, kun heidän pitää osallistua lastensa elättämiseen. Se saattaa johtua siitä, ettei heillä ole harmainta aavistustakaan kuinka paljon rahaa oikeasti menee lapsen kasvattamiseen.
  17. AivanSama

Eikös pyhä Sanna ole jo irtautunut aika vahvasti vihervasemmistosta verokikkailuillaan?
  18. AivanSama

Mikäli nyt muistain oikein, Purra ei koskaan sanonut "Kokoomus haluaa leikata pienituloisten etuuksista - Se ei meille käy" vaan Puhuttiin pienituloisilta leikkaamisesta ja nythän pienituloisten veroprosentti on pienentynyt. En oikein pidä ajatuksesta, että työssäkäyvien pitäisi olla almujen...
  19. AivanSama

Olen ehkä sillä tavalla ikävä ihminen, että minusta vanhempien pitäisi olla ensisijaisesti vastuussa lapsistaan, ei yhteiskunnan.
  20. AivanSama

2000- luvulla kukaan ei pyytänyt palkkaa pimeästi, nyt pyytää kaikki

Päivystyksessä taitaa olla enimmäkseen kandeja ja hyvässä tapauksessa yksi laillistettu lääkäri johtamassa toimintaa.

Yhteistyössä