@nyuu Eikö sen pitäisi tuplaantua 48h:ssa eli olla nyt 2vrk myöhemmin lähempänä 3000? Itse en luota digeihin, mulla näytti 2-3 vko ja silti hcg oli verestä tuntia myöhemmin yli 15000.
@Rusakkonen Ihania ultrauutisia :love::love: On se aina aika ihanaa niissä käydä ja itseäni ainakin hetkeksi (ehkä päiväksi) on helpottanut huolta ja stressiä.
@Katti75 Voi tunnistan tuon työssäkäymisen+väsymyksen. Oon nyt käytännössä vielä kaksi viikkoa töissä, tämän ja heinäkuun vikan (tai...
@love- Onnea pienoikaisesta :love::love: Nauttikaa pienestänne ja hyviä tutustumisia.
@Domi Hienoa kun on vaunut vauvalle nyt :):) Munkin pitäisi aktivoitua sillä saralla, mutta ehkä nyt odottelen 4.7 tulevia veronpalautuksia.
Vauva oli tosi vähäliikkeinen 5 päivää, mutta sitten keskiviikkona...
@love- Tsemppiä viime päiviin ja huomiseen.
@vipe1986 Voi tylsä kun vauva ei suostunut käännöshommiin. Ehkä hänellä on joku pätevä syy pysyä perätilassa.
@Domi Mulla on tyttömaha, tai samanlainen maha kuin esikoisesta (hän oli tyttö). Mutta mun ruumiinrakenne on kyllä tällaista leveää...
@kirsillevauva Mulla ollut lääkkeellinen PAS. Estrogeenina Estradot laastari 75ug ×2 (vaihto kolmen päivän välein) ja keltarauhashormonina Lugesteron 200 mg × 4 päivässä. Mulle ei käy Terolut siirroissa, koska alan oksentaa heti plussasta eikä tabletti pysy vaadittua 1h sisuksissa. Lisäksi...
@shelterme ihanaa. Tervetuloa.
Otin mahakuvan tänään, joko se pömpöttäisi vaikka ei kovin katu-uskottava vielä olekaan??? :LOL::LOL::LOL:Tällee ylipainoisena kyl vaikea huomata musta raskautta kun ehkä aika samoin se pömpötti ennen raskauttakino_O en kyl tarttisi äitiyspaitaa varmaan kun tossa...
Kasvukontrollissa kaikki hyvin. Vauvan paino nyt 940 g (vastasi 26+3 keskikäyrää). Alakäyrällä menee. Arvioitu lasketun ajan paino 3300 g jos kasvu jatkaa samaa tahtia. Istukka ja virtaukset oli nyt hyvät. Lapsivettäkin ihan hyvän näköisesti. Eli pieni ja siro on. Esikoinen oli. Kohtu myös siron...
@kirsillevauva Pahoittelut huonoista uutisista :cry:
@millionnea Onnea hyvistä ultrakuulumisista.
@Ramiina Aika iso sf-mitta, mulla oli rv23 just ja just 16 cm. Tai siihen th pyöristi. Sen jälkeen ei ole katottu. Mut mun maha ei näy yhtään kun meen selälleen. Et en tie oonko sen rakenteinen...
Salmiakin ja lakritsin glysyrritsiini myös ilmeisesti alentaa istukan kykyä suodattaa stressihormonien siirtymistä vauvaan. Näin luki meidän neuvolan paperissa. Mullakin on mielessä vaan turkinpippurit mitä ajattelin sitten synnärille ottaa mukaan :LOL::LOL::LOL:
@kirsillevauva Mulla ainakin on...
@Pimpula76 Tsemppiä käynnistykseen ja synnytykseen. Kohta hän on täällä.
@kirsillevauva Ei mulla ole oikein näkyvää mahaa, kyllä mä sen jo itse näen kun peilistä esimerkiksi katson. Rakenneultrassa en vielä tunnustelemalla itse löytänyt kohtua. Ja mieskin huomaa kotosalla. Toivon, että olen...
@kirsillevauva Mulla on ollut onnistuneissa raskauksissa tosi kovia kasvukipuja. Siinä mikä sitten meni kesken ja oli jakautunut kahtia, niin ei ollut kovinkaan kovia kipuja eikä myöskään samoin pahoinvointia. En tiedä, raskaudet voi olla niin kovin erilaisia kuitenkin.
Mun päivän sana on...
@kirsillevauva Mä pelasin keskenmenopelon/ahdistuksen kanssa ihan vaan puhtaasti todennäköisyyksillä (rv7 oikean kokoinen+syke: keskenmenoriski laskee 10-12%:iin ja sitten rv12 se on enää 2%) ja sitten toisaalta sillä, etten voi toimillani juurikaan vaikuttaa siihen mitä tapahtuu. Lisäksi olin...
Onnea @atvk87 :barefoot::barefoot::barefoot:
@kirsillevauva Sukupuoliasian vaikutusta pahoinvointiin en tiedä, mulla on tuntunut suurin ero olevan tuoresiirron ja lääkkeellisen siirron raskauksien välillä. Esikoisesta kun alkoi aikaisin niin rv21 loppui sellainen jokapäiväinen/monta kertaa...
Anteeksi kun osallistun keskusteluun, meillä luovutetut siittiöt, mutta olen myös ymmärtänyt, että luovuttaja voi perua milloin vain (ja alkiot tuhotaan, pakastetutkin). Mielenkiintoista jos suomalaisten klinikoiden välillä on eroja tässä.
@atvk87 Kiva kun etenee. Edelleen tsemppiä.
@kirsillevauva Onnea plussasta :love::love: Mulla alkoi esikoisesta tosi aikaisin kuvotus ja oksentelu :sick::sick: Siis ennen kuin edes plussasin, tai tein siis testiä, mulla oli testipäivä silloin pp11. Mulla oli korkea hcg siinä raskaudessa...
@atvk87 Oi tsemppiä :love::love: Toivottavasti kohta on palkinto sylissä. Miten voin jättää palstaa koko päivänä
@vipe1986 Onpa tylsää kun joudut vielä rasitukseen, toisaalta eikö verensokeri ole yleensä ainakin hetkellisesti ollut korkealla jos virtsassa on glukoosia? :unsure: Miksi...
Vakuutuksesta: En tiedä mikä on lopullinen syy sille, etten saanut vakuutusta, mutta vahva veikkaus on istukan laguunat ja siitä johtuvat kasvukontrolliultrat (kun lasketaankohan se istukan toimintahäiriöksi?). Tai sitten radi. Tai alkuraskauden infektio ja siihen syödyt antibiootit. Tai...
@Domi Oon suojannut vaatteilla lähinnä auringossa. En halua palaa. Teratologisen mukaan aurinkorasvoja voi käyttää kohtuudella esim. kasvoilla (tossa linkki alla) ja satunnaisesti muuallakin. Kehoo oon sit fysikaalista suojaa laittanut jos on joku isompi tarve ollut/korkea palamisen riski. En...
@kirsillevauva Mulla on näkynyt pp6 selkeä värillinen toinen viiva. Aiemmin en ole testannut.
@-dino- Jaksamisia <3
@Rusakkonen Onnea hyvistä ultrakuulumisista. Suomessa vähän vaihtelee sairaanhoitopiireittäin NIPTin tarjoamisen ikäraja. Monissa yli 40v. tarjotaan, mutta joissakin yli 38v...
@Domi OP:n omavastuu on kerran vakuutuskauteen (siis vuoteen, se alkaa siitä kun vakuutus astuu voimaan, meillä siis aina heinäkuusta heinäkuuhun yksi vakuutuskausi). Eli siis sairauskohtaista omavastuuta. Musta se OP:n laskuri on ihan kätevä kun siinä näkee ne eri osiot ja niiden hinnat...