Hakutulokset

1. Magnolia89

Haaveena vauva 2020

Mulla ei ainakaan sattunut aukiolotutkimus yhtään :) Jännitin sitä itsekin etukäteen kämmenet hikisinä ja odotin ihan erilaista kokemusta :D Ohut letku pujotettiin kohtuun ja odotin koko laiton ajan jotain nipistelyä tai kipua, mutta ei tuntunut kuin ihan vaimeasti ”hassulta” se pujotus. Sitten...
  2. Magnolia89

Haaveena vauva 2020

Mulle tosiaan tehtiin tuo aukkari, vaikka ei ole ollut aiemmin tulehduksia, eikä mitään siihen viittaavaa, että olisivat tukossa (n) Gynekologi sanoikin jo etukäteen, että todennäköisesti ovat auki, mutta tutkitaan nyt varmuuden vuoksi. Ajattelin, että se kuuluukin ns. perus...
  3. Magnolia89

Haaveena vauva 2020

Ei ole lapsia ennestään ja siemmenneste tutkittiin jo viime kesänä ja se onneksi oli myös normaali :)
  4. Magnolia89

Haaveena vauva 2020

Ohhoh, no onpa eroja hinnoissa! o_O Kiitos infosta ja tuo olikin hyvä vinkki olla jonossa samaan aikaan, kun on yksityisellä! Nämä kaikki hoitojutut ovat vielä niin uutta minulle, että kovasti oon koittanut ottaa selvää itse eri jutuista (googlettamalla:cautious:), mutta ei ole oikein käytännön...
  5. Magnolia89

Haaveena vauva 2020

Niin se voisi olla syynä! Käyn itse sillä miehellä :)
  6. Magnolia89

Haaveena vauva 2020

Hauska kuulla, että on muitakin samassa paikassa käyviä! :love: Ei ainakaan mainittu erityistä syytä aukkarille, vaan luulin, että se kuuluu perustutkimuksiin (n)
  7. Magnolia89

Haaveena vauva 2020

Käymme Kotkassa klinikalla, sen niminen kun Appelmedi. Meille annettiin vaihtoehdoiksi tämä hormonipistoshoito, jonka jälkeen ivf, jos pistoshoito ei tuota tulosta. Viimeisenä vaihtoehtona olisi sitten ne luovutetut munasolut tai adoptio. Hormonipistoshoidon hinta on tällä klinikalla noin 700€...
  8. Magnolia89

Haaveena vauva 2020

Menimme suoraan yksityiselle puolelle, kun julkiselle olisi ollut todella pitkät jonot. Ensimmäisestä soitosta, kun kierron loppupuolella soitin, päästiin heti muutaman päivän päästä ensikäynnille, jossa munasarjat ultrattiin ja kyseltiin meiltä molemmilta kaikenlaiset taustatiedot, kuten...
  9. Magnolia89

Haaveena vauva 2020

Kiirehdin muuten eilen turhaan niiden ovistestien hailakkuuden kanssa, kun äsken ilmestyikin ovistestiin hymynaama! Tallettelujakin on nyt ollut sopivasti eli toivoa tähän kiertoon olisi sittenkin :love: Mulla siis tänään dpo -1
  10. Magnolia89

Haaveena vauva 2020

Tuo eka arvo on Anti-Müller-hormoni -arvo, joka kertoo munasolujen jäljellä olevan määrän. Tuo arvo alkaa laskea tasaisesti 20-vuotiaasta asti ja ilmeisesti meidän ikäisillä se on normaalisti 2,0 paikkeilla. Viitearvot taisivat olla 30-34v 0,6-11,5. Mullakin on ihan säännöllinen kierto 24-29pv...
  11. Magnolia89

Haaveena vauva 2020

Sain tänään kuulla sen AMH-arvoni ja se oli vain 0,78 eli 30-vuotiaalle kuulemma epänormaalin matala ja tästä syystä lääkäri soittaa vielä huomenna ja selittää kai tarkemmin :unsure: FSH-oli niissä viime viikon testeissä sen 12,9 eli korkea myöskin ikäisekseni ja näiden kahden yhdistelmä...
  12. Magnolia89

Haaveena vauva 2020

Tuli mieleen tuosta saunomisesta, greippimehuista ja kaikista muista kikkakolmosista, mitä itsekin on kokeillut, että mitä jos miehillä olisikin vastaavanlainen epätoivoisen intohimoinen suhtautuminen tähän yritykseen, kuin meillä naisilla. - saunailloissa killuttimet kelluisi kylmävesikupissa...
  13. Magnolia89

Haaveena vauva 2020

Ok, kiitos avusta! :love:
  14. Magnolia89

IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Okei! Onpa helpottavaa kuulla, että nuo arvot voivat tuolla tavalla vielä muuttua! :love: Luulin, että FSH-arvo vain iän myötä tasaisesti nousee ja AMH vastaavasti laskee, eikä paluuta olisi :unsure: Joten kiitos tiedosta!
  15. Magnolia89

Greippi lisää kehon estrogeenipitoisuutta ja jos se on yksilöllä matala, voi greippimehusta olla hyötyä. Jos taas estrogeenipitoisuus on normaali, hyötyä ei synny. Estrogeenipitoisuus voi olla myös liian korkea, jolloin greipistä voi olla ennemminkin haittaa. Eli riippuu ihan yksilöstä :barefoot:
  16. Magnolia89

Haaveena vauva 2020

Kiitos! Juu voisin tulla listalle :) Eli menikö se niin niin, että ilmoitan jatkossa ovulaation ja kp 1? (n)
  17. Magnolia89

Ja vielä tuosta greippimehusta.. Ilmeisesti paras vaikutus on tuoreesta hedelmästä puristetulla mehulla tai syömällä tuoretta greippiä/verigreippiä. Olen itse puristanut sitruunapuristimella verigreipistä mehua ja välillä puristanut sekaan appelsiinin. Yhdestä greipistä tulee n. 2dl mehua. Tämä...
  18. Magnolia89

Kannattaa muuten huomioida greippimehun suhteen se, jos käyttää samaan aikaan muita lääkityksiä esim. verenpaine-, kilpirauhas-, eräät antibiootit ym. niin greippi vaikuttaa haitallisesti näiden lääkkeiden pitoisuuksiin ja tehoon kehossa, sillä se kilpailee samasta CYP3A4-hajottajaentsyymistä...
  19. Magnolia89

Haaveena vauva 2020

Kiitokset tsempeistä! Vastasinkin näköjään sattumalta juuri tuohon greippi-kysymykseesi eli greippi tosiaan nostattaa estrogeenitasoja, josta johtuu tämä vaikutus limoihin ja limakalvon paksuuteen ym. :D
  20. Magnolia89

Haaveena vauva 2020

Kannattaa muuten huomioida greippimehun suhteen se, jos käyttää samaan aikaan muita lääkityksiä esim. verenpaine-, kilpirauhas-, eräät antibiootit ym. niin greippi vaikuttaa haitallisesti näiden lääkkeiden pitoisuuksiin ja tehoon kehossa, sillä se kilpailee samasta CYP3A4-hajottajaentsyymistä...

Yhteistyössä