Hakutulokset

1. Pupuna112

Lapsettomuushoidoissa olevat

Nyt on alkio kyydissä, kuulemma valmiina tarraamaan kiinni :) progesteroni oli 33, ilmeisesti olisi voinut olla parempikin joten lääkäri määräsi aloitettavaksi huomenna Cyclogestin Terolutin rinnalle. Huomenna pistän myös Gonapeptylin. Testipäiväksi annettiin pe 4.8. joka on niinkin myöhään kuin...
  2. Pupuna112

Multa mitattiin AMH ennen ivf-hoidon stimulaatiota, olin silloin 33 v. Se käsittääkseni vaikutti jotenkin siihen, että minkälaisilla annoksilla stimulaatiohormoneita alettiin pistämään kun siinä halutaan välttää sekä liian vähäistä että liian voimakasta vastetta. Ennen ivf-hoitoa sitä ei...
  3. Pupuna112

Lääkäriä ja myös koko klinikkaa voi aina vaihtaa, jos tuntuu että nykyisessä ei saa parasta mahdollista hoitoa. Minustakin kuulostaa vähän erikoiselta, että sinulta @mamma41 kielletään kokonaan lahjamunasolut tuon kohonneen pre-eklampsiariskin vuoksi. Samoin se tuntuu oudolta, että sanotaan...
  4. Pupuna112

Pahoittelut @Tiukuna jos/kun teillä ei tästä viimeisestä inssistä tärpännyt :( yksityisellä hoidoissa käyminen on kyllä kallista puuhaa, laskin että meillä meni esikoisen saamiseen yhteensä noin 13 000 € (viisi tuloksetonta inseminaatiota + ivf-hoito josta onneksi saatiin heti tuoresiirrosta...
  5. Pupuna112

Meille sanottiin että yleensä aamupäivästä otetaan sulamaan ja iltapäivällä siirretään :) eli samana päivänä tosiaan sulatus ja siirto.
  6. Pupuna112

Blaston siirto meilläkin luvassa ja ensimmäinen PAS, tuoresiirrosta saatiin meidän nyt 3-vuotias esikoinen eli nämä alkiot ovat olleet pakkasessa jo melkein neljä vuotta :). Mä testaisin DPO13, itse olen niin malttamaton että testaan varmasti jo viikon päästä alkionsiirrosta eli DPO12 :giggle:
  7. Pupuna112

Siirtokierto starttasi tänään joten huomenna alkaa letrot ja ultran varasin ensi viikon torstaille. Siirto on siis todennäköisesti joko 20. tai 21. päivä. Plussatuulia kaikille piinailijoille! Toivottavasti mahdollisimman moni saisi tässä kuussa sen toivotun plussan :)
  8. Pupuna112

Lääkäri soitti tänään sovitusti BeReadyn tuloksista, kaikki kunnossa ja kohdun limakalvo oli näytteenottohetkellä vastaanottavainen eli alkionsiirto tehdään seuraavaan kiertoon samoilla lääkkeillä ja aikatauluilla kuin miten toimittiin näytteenottokierrossa. Seuraavaan kiertoon päästäänkin...
  9. Pupuna112

Kysymällä varmastikin selviää tuo alkioiden laatu, meillekään ei ole (yksityisellä) kerrottu muuta kuin niiden kehitysvaihe (pakkasessa olevat ovat 2-vaiheen blastoja eli aika varhaisia). Sen luin kannasta että tuoreena siirretty (josta saatiin esikoinen) oli 3AA, siitäkin vain lääkäri kommentoi...
  10. Pupuna112

Tsemppiä viimeiseen inssiin @Tiukuna! Toivottavasti se on tuloksellinen :) täällä on välikierto menossa, ensi viikolla pitäisi lääkärin soitella BeReadyn tuloksista ja heinäkuussa olisi sitten PAS. Olen tyytyväinen siihen, että ei lähdetty yrittämään siirtoa vielä kesäkuulle, olen ollut aika...
  11. Pupuna112

Kävin tänään näytteenotossa BeReadya varten. Näytteenotto ei sattunut ja oli nopeasti hoidettu. Kolmen viikon päästä lääkäri soittaa tuloksista ja sitten suunnitellaan siirto heinäkuun kiertoon. Välikierto tulee kyllä nyt tarpeeseen, oli sen verran paljon heittelyä mielialoissa viime viikolla...
  12. Pupuna112

PAS eron jälkeen?

Pakastetut alkiot ovat parin yhteistä "omaisuutta" ja niiden siirto vaatii molempien suostumuksen. Eli kyllä, mies voi estää niiden käytön (vaikka olisittekin vielä yhdessä).
  13. Pupuna112

Töihin paluu pian synnytyksen jälkeen?

Jos haluat imettää (ja pumpata maitoa), kannattaa etsiä jo nyt raskauden aikana mahdollisimman paljon tietoa imetyksen eri vaiheista, maidontuotannon fysiologisesta periaatteesta ja imetyksen ja työn yhdistämisestä. Myös vauvantahtiseen pulloruokintaan on hyvä perehtyä, erityisesti miehen jos...
  14. Pupuna112

ISCI-hoidot / ennenaikainen ovulaatio

IVF-hoidossa estrogeenitasot nousevat huomattavasti aikaisemmin ja korkeammalle kuin normaalissa kierrossa, joten valkovuodon koostumuksesta ei voi tehdä päätelmiä siitä, kuinka lähellä ovulaatio on :) Mulle kävi niin, että ovulaatio alkoi pikkuisen ennen aikojaan: kun munasoluja kerättiin, osa...
  15. Pupuna112

Kävin tänään ultrassa ja siellä oli kaikki oikein mainiosti, kohdun limakalvo 11,8 mm paksu ja oikeassa munasarjassa jo 21 mm johtofolli vaikka tänään on vasta kp 12. Taitaa letrot vähän olla jouduttaneet follikkelin kasvua kun yleensä mulla on ollut ovulaatio vasta kp 16-17. Pistin tänä iltana...
  16. Pupuna112

Paljon onnea plussasta @Mimerkki! Toivottavasti pieni pysyy tiukasti kyydissä Mulla on huomenna eka klinikkakäynti tällä kierroksella (tai no labroissa kävin pari viikkoa sitten mutta huomenna tavataan lääkäri pitkästä aikaa). Huomenna on kp 12 joten tarkoitus on katsoa follikkelin ja kohdun...
  17. Pupuna112

Mulla alkoi nyt menkat joten soittelin klinikalle ja varailin aikaa ultraan. KP 12 menen sinne ja silloin päätetään, että milloin pistän Ovitrellen ja milloin otetaan näyte BeReady-testiin. Täällä on varmaan muita joille on kyseinen testi tehty, oliko näytteenotto kivuliasta ja kestikö tulosten...
  18. Pupuna112

Saa käyttää allergialääkkeitä, niistä varmin valinta on loratadiini jota suositellaan ensisijaisena vaihtoehtona raskauden aikana. Silmätipat ja nenäsuihkeet on myös ok. Teratologisen tietopalvelun sivuilta löytyy hyvin tietoa aiheesta...
  19. Pupuna112

Ovisplussa vai ei?

Nuo testit kuvassa ovat kaikki negatiivisia. LH-pitoisuudessa on normaalistikin vaihtelua pitkin kuukautiskiertoa mutta korkein nousu tulee 24 - 48 h ennen ovulaatiota (ja tuo nousu on se, mikä käynnistää ovulaatioon johtavan tapahtumaketjun). Noin alkukierrosta follikkeli ei ole vielä ehtinyt...
  20. Pupuna112

Mulla ainakin luteaalituki (Terolut) nimenomaan aiheutti menkkamaisia kipuja, samoin kun olen joskus siirtänyt menkkoja Primolut-tableteilla ovat kivut olleet niiden syömisen ajan riesana. Älä menetä vielä toivoa @Tiukuna :) muistan kyllä kun olin alkionsiirron jälkeen noiden kipujen vuoksi ihan...

Yhteistyössä