Periaatteessa olen samaa mieltä ja varoisin korvikkeiden kanssa, mutta omalla kohdalla maitoa on alkanut tulla tippoja enempää vasta hyvin yli viikon kuluttua synnytyksestä. Eli eipä oikein voinut antaa olla ilman korviketta, erityisesti kun nuoremmalla oli matalia sokeriarvoja.
Mutta hörpytin...
Ei ole huono syy. Minun äidilläni on monta lasta, eikä ketään meistä ole onnistunut imettämään. Kaikkia on yrittänyt.
En tiedä mikä hänen kohdallaan johtui tietämättömyydestä, mutta onko sillä väliä? Jos imetys on todella vaikeaa, on minusta ihan ok helpottaa muutenkin kuormittavaa vauva-aikaa...
Ei saa, jos ei arvot pysy kohtuullisina. Ja jos haluaa pitää diabeteksen ruokavaliohoitoisena.
Tai jos ne harvoin nousee, ei liene haittaa, mutta todella pitää olla harvoin. Muuten lapselle tulee matalia sokeriarvoja syntymän jälkeen, ja ne voivat olla todella vaarallisia.
Rauhoitu vain, tuskin on makrosominrn lapsi noilla arvoilla. Nyt vain ruokavalio tarkaksi loppuraskauteen! Nou hätä. Netistäkin löytyy ohjeita, esim. Käypä hoito.
Voi, muistan niin tuon. Aloin kerran valtoimenaan itkemään nähdessäni tuttavan ison mahan. Ja sijaisuuksia tehdessäni tapasin naisen, jolla oli sama la kuin minulla olisi ollut. Siinä sitten vain keräilemään itseä uuteen yritykseen, jonka lopusta ei tietoa. :/ ja kaikki neuvoivat ettei saa...
Oho, karkasi kun lapsi tuli syliin painimaan. :) toisen kerran heräsin viideltä saman lapsen kutsuun, tuli viereen. Ja ihme kyllä, nukuttiin vielä kasiin. :)
Huomenta! Nukuin aika hyvin! Heräsin kahdesti: kerran 1,5v uniseen ulinaan, jota hetken kuuntelin yltyykö vai vaimeneeko. Sai itse unen taas kiinni. Toisen kerran
Minä ainakin uskon. Omilla lapsillani on ollut myös kipuitkua ja allergian aiheuttamaa heräilyä. Mutta kyllä heillä suurin osa heräilemisestä on jossain välissä johtunut tottumuksesta. Ja jokusen yön asiaa harjoiteltuaan osasivat nukahtaa itse. Ja sitten ihan itkutta ja hymyssä suin kävivät...
Ei lasta pidä sillälailla yksin jättää, ettei olisi kuulolla ja kävisi lohduttamassa välillä. Mutta mun lapsista ei ainakaan nyt huomaa pilalle menemistä, vaikka muutaman illan itkivätkin. Ja osaavat nukkua omissa sängyissään, tulevat kyllä joskus väliin. :)
Olen opettanut heräilevät lapseni nukkumaan unikoululla, jossa lapsi on jätetty yksin sänkyyn. Hänet on peitelty ja hyvät yöt toivoteltu, sitten lähdetty pois. Olen katsonut kellosta minuutteja, ja palannut aina muutaman minuutin välein toivottamaan taas hyvää yötä. Lapset ovat nukahtaneet...
Mun lapsilla eroa vuosi ja kuukausi, ja on ollut rankkaakin, mutta suurimmaksi osaksi mukavaa. Väsynyt olen ollut, mutta ei ole ollut mahdotonta. Nyt leikkivät mukavasti yhdessä, 2,5v ja 1,5v.
On, ja paljon. Kaksi raskautta. En lihonut raskauksian aikana.
Tuolla on vanha kuvakin. Toisesta raskaudesta niitä tuli vielä lisää. Mutta nykyään ovat vaaleampia.
albert-kaarina: Jälleen kerran, pohdintaa ja vähän paljastustakin.
Minä kokeilin lapseni airomir-sumutetta. Ja kyllä sekin sydäntä tykytti. Lapsi silti pyytää sitä itse ahdistusjaksoina, kokee varmaan enemmän hyötyä kuin haittaa.
Minusta olet tosi nätti, mutta ehkä sinun pitäisi suojella itseäsi vähän enemmän. Arvostaa itseäsi. En tajua mitä saat siitä, että muut täällä sitten ruotivat kaikki epäkohtasi. Koska kaikista meistä voidaan sanoa rumastikin.
Ala rakentaa tervettä itsekunnioitusta.
Minustakin appivanhempani ovat kyllä ihanat. Oikeasti olen tosi kiitollinen, että olen saanut tuollaiset välittävät appivanhemmat, jotka tahtovat viettää aikaa lasteni kanssa. Ja myös minun.
Silti olen välillä ärsyyntynyt, todellakin. :D Kyllä nuo omatkin vanhemmat osaavat ärsyttää, ettei se...