Hakutulokset

1. K

Lapsentahtisesta imetyksestä ja yöimetyksistä

Minulla ei ole kokemusta > 1 v. imetyksestä, mutta jostain luin että taaperolle voi sanoa yöllä että tissi nukkuu :) "Nyt nukutaan, hysss, tissitkin nukkuu, maito nukkuu tms". Mutta ei tuo ap:n tilanteessa 10-kuisen kanssa toki auta!
  2. K

Ei ihme ettei löydy äidinmaidon luovuttajia

Eihän verenluovutuksestakaan makseta. Tulisiko enemmän luovuttajia, jos veripussista saisi vaikkapa 10 euroa? Ihan hoopolta tuntuu, että ihminen ajattelisi tuollaisia asioita taloudellisesta näkökulmasta.
  3. K

Ei ihme ettei löydy äidinmaidon luovuttajia

Minusta on todella outoa, että tuota asiaa ylipäätään ajatellaan rahan kannalta! Eikö keskosvauvan elämän säilyminen ole arvokkaampi asia? Olisin itse luovuttanut, jos olisi pumppaamalla maitoa saanut imetyksen lisäksi kunnolla tulemaan, ja olisi ollut outoa sillä rahastaa jotain litrahintoja...
  4. K

Lapsen kaverin luona ei tarjota välipalaa

Anteeksi, en osannut ajatella, että taloudellisista syistä olisi pakko. Pahoittelen!
  5. K

Lapsen kaverin luona ei tarjota välipalaa

Ihmiset todellakin todellakin todellakin on erilaisia. Eipä tulisi mieleenikään olla tarjoamatta lapsen kavereille tai omille kavereilleni jotain purtavaa... Toki kysyn pienempien (omani 5 v) kohdalla vanhemmilta, sopiiko ruokailla meillä (jos vaikka kahden tunninkin vierailuun ajoittuu meidän...
  6. K

Mutta siis ap:lle: Luulisi jotenkin, että vauva ei yölläkään sitten enää heräile maitoa haluamaan, jos imetys muutenkin loppuu pian, ja sopeutuu siihen, että maito tulee ruoka-aikoina mukista. Oma vauvanikin (9kk) herää rinnalle vielä 1-2 kertaa yössä ja minusta tu on ihan ok. Ei voi olla...
  7. K

voinko kysyä viestillä et onko mies mun kanssa tosissaan vai?

Mielestäni puhelimessa olisi paremmin kuin viestillä... jos ette voi nyt tavata, ja asia sinua vaivaa. Mutta kuka mies (tai nainen) sanoisi suoraan, että on vain seksin perässä!
  8. K

Hienoa, että maitoa tulee riittävästi tuollaisiinkin tarpeisiin, jos haluaa imettää pidempään mutta harvoin. Olen kuvitellut, että jos imettää vaikkapa kerran päivässä, maidontulo herkästi hiipuisi kokonaan.
  9. K

Vvieras: Nukkuuko lapsi samassa sängyssä, vai tuleeko itse aina yöllä vierailulle? Imetätkö myös päivisin?
  10. K

Millainen päivärytmi teillä, joilla 6-7kk vanha vauva?

Ekan lapsen kanssa stressasin siitä, oliko rytmiä ja jos oli, oliko se oikeanlainen... Nyt koen hyväksi sen, että laitan vauvan nukkumaan, kun hän on väsynyt ja syötän, kun hän on nälkäinen. Illalla n. kahden tunnin tarkkuudella pyrin laittamaan nukkumaan. Kahdet tai kolmet päiväunet nukkuu...
  11. K

Vauva 4kk ja pullolakko

Voihan pullolakko :( Oma vauvani ei pitkään aikaan huolinut mitään pulloa, kunnes Nuby:n sellainen rinnanmuotoinen pullo alkoi maistumaan, siinä on pehmeä varsiosa, josta voi puristaa maitoa vauvan suuhun. Eli erilaisten pullojen testaaminen voi auttaa. Mutta jos vauvasi jo tottui johonkin...
  12. K

Painonnousu ahdistaa

Olisi hyvä, jos voisit jutella asiasta esim terveydenhoitajasi kanssa. Kurjaa, ja turhaa, jos painonnousun tuoma ahdistus varjostaa raskauttasi. Joillekin kertyy painoa herkemmin, ja jos syöt terveellisesti ja liikut, ja kyseessä on normaaliraskaus (ei esim daskausdiabetestä), voit olla...

Yhteistyössä