Hakutulokset

1. N

Syyskuiset 2019

@tikkunekku90 Oot ilmeisesti kokeillut myös Ainun MAM Easy Start Anti-Colic -tuttipulloja? Pullotutti numerolla 1? Nämä käyvät meillä. Niissä on tasainen virtaus ja varsinkin jos vielä Omneon jauhemaitoa antaa niin ei tule vauhdilla ei sitten millään. Mikä on loistohomma! Niitä Ainun...
  2. N

Syyskuiset 2019

On se vaan harmillista, kun erityislasten kuntoutusta ei oteta tosissaan. Tuollainen suututtaa. Kuntoutukseen sitoutuminen myös päiväkotien ja koulujen henkilökunnalla olisi ensiarvoisen tärkeää. Meillä on kadonnut hyvät päiväunet. Kääk! Aiemmin nukkui yhden pitemmän pätkän (jopa 4 tuntia) ja...
  3. N

Syyskuiset 2019

@tikkunekku90 varmasti kaikki vanhemmat jossain vaiheessa pohtivat ettei lapsellaan ole kaikki kunnossa. Odota vain rauhassa. Meillä pikkuherrasta kuoriutui oikea hymymestari 6-7 viikon iässä. Sitä ennenkin vastasi hymyyn mutta hyvin satunnaisesti. Nyt hymyilee siis lähes aina. Minä ajattelen...
  4. N

Syyskuiset 2019

@tikkunekku90 pikaista paranemista toivottelen! @Lukka ei nimeä täälläkään vielä päätetty. Ihan erilinjoilla miehen kanssa... terveisin yökyöpelit äiti ja poika
  5. N

Syyskuiset 2019

@tikkunekku90 ihanasti sanottu, että teistä tulossa hyvä tiimi miehen kanssa. Ja loistohomma, kun mies antaa sulle rauhan siivota :D Se on terapeuttista. Tähän hyvään tiimiin mekin pyritään. Joillekin se hyvä tiimi voi olla jotakin muuta. Minulla on hyvä kaveri joka ei edes halua miehensä...
  6. N

Syyskuiset 2019

Ja vielä tuohon ahdistukseen, kun ei esim. jouda kotitöitä tekeen jne. niin kävimme mm. tästä aiheesta ja kiireistä miehen kanssa keskustelua. Niin sanotusti painokkaalla äänellä :whistle: ja jopas on osallistunut paljon enemmän. Aina hän kyllä osallistuu jotakuinkin mutta nyt tuntuu, että hän...
  7. N

Syyskuiset 2019

@Veeja kiitos vinkistä äänikirjoihin. Taidanpa itsekin ottaa käyttöön, lenkkeilyihin varsinkin olisi mukava. Uskomattoman paljon vauvat nukkuvat vielä. Niin ja kohta aika jolloin mietitään etteivätkö ne koskaan nuku :) @tikkunekku90 mulla kans ollut kerran, että menkat alkoivat heti melkein...
  8. N

Syyskuiset 2019

Meillä noustaan ylös aikasintaan kymmenen maissa mutta nukkumaan aletaankin vasta 23-24. Päiväunia ei ole tarvinnut otella, kun jaksanut ilmankin. Paitsi herkästi nukahdan myös päivällä jos maate laitan ja asunnossa hiljaista. Yöllä tuntuu, että olen ihan kaamean väsynyt syöttäessä. Eipä se...
  9. N

Syyskuiset 2019

Korvikkeissa on eroja. Meillä Nutrilon omneo poisti lähes täysin maidon takaisinvirtauksen suuhun. Sillä siis mennään vähintään illat ja yöt, jotta unet rauhallisempia. Ja ne unet todellakin ovat rauhallisempia. Tehdään jauheesta, joten hankalampi esim. kodin ulkopuolella.
  10. N

Syyskuiset 2019

@Veeja varmaan ei mene enää 56cm vaatteet? Täällä ainakin alkaa olla jo suurin osa pieniä... Onneksi nuita vaatteita on hommattuna 62cm ja 68cm... siitä eteenpäin ei juurikaan ole. @tikkunekku90 hyvin täälläkin toivuttu synnytyksestä. Repeytymiä tmv. ei tullut. Jälkivuoto loppui kolmeen...
  11. N

Syyskuiset 2019

@Veeja teillä mahtavan isopoitsu. Meillä pojalla painoa oli neuvolassa kilo vähemmän vaikka saman verran pituutta kuin teillä. @Lukka meilläkään ei vielä nimeä päätetty ja pappikin on vielä tilaamatta. Tarkoitus kuitenkin ensi kuun aikana kastaa poika ja sopivalla nimellä. :whistle: Kummit on...
  12. N

Syyskuiset 2019

Joku kyseli joskus aiemmin vauvan temperamentista... hirmu hankala vielä näin pienestä sanoa ja odotankin innolla vauvasta kuoriutuvaa pientä hurmuriprinssiä, josta on jo hyviä viitteitä saatu. Vauva on jämy. Komentelee minua hereillä ollessaan topakasti... nälkä, vaippa, sylitystä. Pari kertaa...
  13. N

Syyskuiset 2019

Kuinka paljon teillä mies / puoliso osallistuu vauvan hoitoon? Mulla mies pitemmällä ns. isyyslomalla ja välillä mennyt parikin päivää, että onko se sittenkin lomalla isyydestä o_O On nuita hänen "pakollisia" omia menoja ja harrastuksia ihan kiitettävästi. Toki osallistuukin vauvan hoitoon...
  14. N

Syyskuiset 2019

@tikkunekku90 meillä on jo kuukauden ikäinen ja on ottanut lisämaitoa 40-90ml. Aina ei tarvitse lisämaitoa. Riippuu siitä kuinka omat rinnat ovat ehtineet täyttyä edellisen syötön jälkeen ja tietty kuinka pitkä aika siitä edellisestä on. Vaikea arvioida korvikkeen kokonaismäärää vuorokaudessa...
  15. N

Syyskuiset 2019

Meillä pulauttelu on aika pientä. Jollei röyhtäise ruokailun päätteeksi niin saattaa pulauttaa vähäsen. @tikkunekku90 jokainen äiti ihan varmasti kokee jossain asiassa huonommuutta, riittämättömyyttä tai jotain. Toiset painiskelevat imetyksen kanssa, toiset vaikkapa sen etteivät jaksa ulkoilla...
  16. N

Syyskuiset 2019

@tikkunekku90 kanniskeletko vauvaa sylissä vaikka nukkuupi? Itse lasken heti vauvan omaan sänkyyn tmv. kun nukkuu syliin. Juurikin sen takia ettei totu nukkumaan sylissä. Saattaa herätä samantien mutta taas sama juttu kun nukkuu eli laitan nukkumaan yksinään. Näin sitten nukahtaa välillä niille...
  17. N

Syyskuiset 2019

Tykkään perinteistä, joten meille tulee ristiäiset. Nimi vieläkin vähän mietinnässä. Siinäkin täytyy minun mielestä olla jotain perinnettä. Täällä aletaan yöunille 23-24 aikoihin. Syömään heräillään n. 4 tunnin välein. Aamusta voi olla 2-3 tuntia enää tuo väli. Tänään herättiin ylös klo 10...
  18. N

Syyskuiset 2019

Onko teillä vauvakirjaa? Itse en osaa päättää minkä hankkisin. Haluaisin, että olisi mahdollisimman monipuolinen. Onko antaa vinkkejä?
  19. N

Syyskuiset 2019

Minä ja varsinkin mieheni haluaisi kaverin tälle pikkuiselle. Mikäli ikää minulla olisi muutama vuosi vähemmän niin en ottaisi mitään ehkäisyjä käyttöön. Mutta kyllä se sterilisaatio on meillä nyt ainut vaihtoehto. Meillä neuvolassa jälkitarkastuksen tekevät nykyisin terveydenhoitajat, joten en...
  20. N

Syyskuiset 2019

Meillä ollaan osittaisimetyksellä. Vauva saa usein tissin päälle noin 50 ml korviketta. Joskus tankataan tunnin päästä uudelleen sama homma eli tissi ja korvike. Ihan joka krt ei tarvi lisiä. Olisihan se hienoa, kun pärjättäis ihan rintaruokinnalla mutta olen tyytyväinen tähänkin. Meillä vauva...

Yhteistyössä