Hakutulokset

1. K

Helmivauvat 2009 ~elokuussa~

^Jos ne laittaa kylmään? Tykkäisköhän hiiva pahaa siitä? Mulla on yhdessä keittokirjassa sämpyläohje, jossa kehutaan kuinka pullat voi leipoa illalla ja tyrkätä yöksi jääkaappiin ja avot, aamulla saa tuoreita sämpylöitä kädenkäänteessä... pitäisköhän kaivella se ohje esille, en edes muista...
  2. K

Huomenia... meillä lentsu levisi meikäläiseen ja mukulaankin, toissayö oli jo aika karsea ja viimeyöstäkin meinasi tulla, mutta sitten tuuppasin supon lapselle (hirveetä sohlausta, en uskaltanut eka työntää sitä tarpeeksi syvälle kaiketi... sit se vaan yhtäkkiä "hävisi", wuhuu) ja sit...
  3. K

Ahaa! Minen ole uskaltanut edetä vielä kaurasta ja tattarista, kun neljän viljan puuro olisi tosiaan helppo mutta siinä on se pelottava ruis. En ole itse syönyt ruista juurikaan kuukausiin, kun aiemmin pikkutyyppi sai huutokohtauksia ruisleivän syönnin jälkeen... Ruispuuroa tekee ainakin itsellä...
  4. K

Niin ja mitäs mä nyt Kuumetta surkuttelin, Toukkaahan minä tarkoitin toivotella... meni nikit sekaisin, onhan niissä molemmssa k- ja u-kirjaimet :whistle: ... Ainiin ja Arno tippui tänään ekan kerran sohvalta, isä ajatteli kohteliaasti nousta pojan kanssa jotta minä saan hetken nukkua ja...
  5. K

Aaaarggh alkuun pieni purkaus: ai että kyllä likellä etten äsken tirvaissut puoliskoa nekkuun! Pyysin lehteä hakiessa vilkaisemaan matkarattaita, kun isäukko oli viime viikonloppuna rattaita kasatessaan vääntänyt selkänojan asentoa säätävän kammen irti pidikkeistään, notta saisiko...
  6. K

Perheitten hauvoista ja kisuista ollunna puhetta. Toivottavasti hauvat tottuvat uusiin perheenjäseniin! Meidän mirri on ollut kesäsiirtolassa mummolassa yli kolme kuukautta. Se vain jäi sinne... Eikä ole varmuutta, tuodaanko takaisin. Pohdin asiaa lähes päivittäin ja ikävöin uskollista...
  7. K

Olipa mukava reissu eilen! Käytiin pojan kans bussilla Pälkäneellä, seurusteltiin koko matka kivan mummelin kanssa, ja siinä kun poika natusti minun sormia, huomasin et herttinen, alahampaat on puhjennut yön aikana! Ei ihme että oli vähän hektinen yö. Poika oli niin seuramiestä vaikkei...
  8. K

Nukkumisesta: meillä pinnasänky on meidän sängyn vieressä (tai patjojen, tällä hetkellä ei ole sänkyä :headwall: ja nukutaan lattialla...) enkä tottapuhuen ole ollenkaan ajatellut siirtää heppua omaan huoneeseen kuin vasta vuoden tai parin tai kolmen kuluttua. Pikkuheppu nukahtaa edelleen...
  9. K

Perityykö korvatulehdustaipumus? Kauhulla odottelen, kun mies ja veljensäkin ovat lapsena kierteilleet ja miestä on leikattu useaan otteeseen, ja kun meidän pikkujätkällä on tuo refluksikin... Toivottavasti pikkumies tervehtyy pian, Tuiskunen! Meillekin tuli joskus kutsu johonkin (...)...
  10. K

Kummeista: Englannissa asuva ystäväni, jonka olen tuntenut kymmenen vanhasta, kysyi heti itse pääseekö kummiksi. No mikäpä jottei, vaikka harvoin tulevatkin tapaamaan. Vaikka joskus onkin pieniä taukoja yhteyksien pidossa, se ei haittaa. Toisena "kummina" (ei kuuluta kirkkoon) on minun isoveli...
  11. K

Sosekysymys; pitääkö kaikki lapselle tarjottava kypsytetty ruoka nimenomaan keittää? Eikö esim. jauhelihaa voi paistaa omassa "mehussaan"? Tai kanaa? Ja esim. munakoiso on aika hohhoi ellei sitä paista. Öljyähän on lisätty moneen valmissoseeseenkin, niin eikö sitä voisi käyttää paistamiseenkin...
  12. K

Ajattelinkin juuri kysyä, että jakaantuuko teillä ihmisillä yöheräämiset kuinka tasapuolisesti molemmille vanhemmille, mutta näistä tulikin jo puhetta... eli en siis ole ainoa, jonka sängyssä toinen vain vetää peittoa syvemmälle korville, kun itse nousee n. sadannetta kertaa yön aikana...
  13. K

Helmivauvat 2009 ~heinäkuussa~

Kiitos kaikille "haleista", onneksi tilanne ei ole ihan niin dramaattinen kuin miltä se ehkä kuulosti ed. viestissä... vaikka onhan se kumma juttu, että muutoin lähestulkoon flegmaattiseksi luokiteltavasta ihmisestä löytyy kierroksia lapsen ollessa kyseessä. Toisaalta, tietyt ihmiset eivät...
  14. K

Vähän haastavaa tämän ketjun seuraaminen näinä päivinä, kun pikkumies ei nuku kuin parinkymmenen minuutin tirsoja, jos sitäkään. Mär. Tästä taitaa tulla valitusviesti. Mies on aika riekaleina, kun ei saa nukuttua päivällä yövuoroa pois, kun poika älisee. Ehdotin korvatulppia useampaan...
  15. K

No mistäs pirusta tuo silmääiskevä hymiö tuonne edelliseen viestiin ponkaisi?! Tästä päivästä on ollut silmäniskut niiiiin kaukana.
  16. K

^Oho, onpa Lentiksellä kylmähermoinen tyttö! Hän siis treenailee lentämistä jo... Niin, eilinen neuvola tuotti tällaiset tulokset: 9340+67,1+43,7cm. Poika painaa siis kohta 10 kiloa, ei ihme että äitillä selkä prakaa ja hauikset on maitohapoilla. Maito maistuu herralle edelleen parin tunnin...
  17. K

^Meillä unillemeno on aina vähintäänkin luovuutta vaativaa... kaveri öykkää ja möykkää ja riskaa ja mitä vielä. Olalle vie, sänkyyn vie, tissille, olalle, sänkyyn, tissille. Noin se yleensä menee, ellei simahda suoraan tissille. Unenvastustaminen kulkee kuulemma miehen suvussa... huah...
  18. K

Huah, onhan tullut paljon uutta luettavaa viikonlopun aikana ketjuun! Kirjoitan pikavauhtia omat marinani, kun sain narrattua pikkukaverin takaisin ekoille päikyille. Heräsi nimittäin taas kymmenen minuutin unosten jälkeen, närästi ilmeisesti jälleen... Matkattiin pojan kanssa kaksin viime...
  19. K

Pääseekö vielä mukaan? Pikkuhiljaa alkaa kaivata jonkinlaista kanssakäymistä "kohtalontovereiden" kanssa, kun ei tuttavapiirissä ole oikein samanikäisiä vauveleita. Meillä on tämmöinen unenvastustaja-Arno, s. 20.2.09, 3060kg ja 48cm. Unohdin (jälleen kerran) viisikuukautisneuvolan, korvat...
  20. K

Aloitettiin gaviscon kaksi päivää sitten....

Meillä ei tarvittu ph-mittausta, kun oireet oli niin selvät, limaisuutta alusta asti, yskimistä, aivastelua, hikkaa, nieleskelyä, jatkuvaa oksentelua, röyhtäilyä, selällään olo tuskaa, huitomista, heilumista, ihmekakkoja, mitä vielä. Neuvolalääkäri oli kyllä tunnisti oireet, ja oli puhetta juuri...

Yhteistyössä