jos et tiedä oletko raskaana, niin tee raskaustesti tai mene lääköriin tekemään testi. Myös koulun terveydenhoitaja tekee raskaustestin, kun menet pyytämään.
Ihanaa, kuulla että se on normaalia, koska neuvolantäti anto ymmärtää, että kaikki olisi tyyliin menetetty. Olin kauhuissa, kun lähdin neuvolasta, ihmiset katsoivat, kun itkin kadulla. Huhhuh mikä päivä. Huominen tietty jänskättää silti.
Hei, olen nyt vikolla 12+1 ja olin tänään neuvolassa, olen ollut 2 kertaa jo varhaisultrassa ja sydänäänet ovat kuulleen todella hyvin ja ne ovat olleet hyvät! Mutta mitä nyt sitten olisi muka tapahtunut, neuvolan täti etsi sydänääniä puolituntia tuloksetta. Neuvolantäti ehdotti jos...
Meillä on rakenne ultra vasta 10.12.... :) Tosin täällä odotellaan vasta 12.2 vk. Tulikin mieleen, että onko jollain ollut sellasia tuntemuksia jo näin alussa, että koska vauva olisi ns, hereillä. Oltiin ultrassa ja alavatsassa tuntui erikoiselta ja siellä se meidän pikkunen liikkui. Ja nyt...
Silloin kun mä jatin pillerit pois ja ensimmäinen kuukausi oli ilman ehkäisyä menossa, pelkäsin kuollakseni että testi näyttää negatiivistä. miehelläni oli myös rankkaa, koska tulin luulosairaaksi ja keksin itselleni kaikki mahdolliset viat etten muka tulisi raskaaksi. Mutta kai se...
Kortti idea kuulosti hyvältä idealta ja sopivalta tähän tilanteeseen. Kyllä ovat innolla odottamassa aikoja isovanhempina sitten kun sen aika on ja nyt sen aika on tuloillaan.
Hei,
Olisko kenelläkään neuvoa tälläiselle 18vuotiaalle tulevalle äidille, miten kertoa raskaudesta tuleville isovanhemmille?
Pitäisi piakkoin kertoa, koska en haluaisi sitä että he huomaisivat sen tästä kovaa vauhtia kasvavasta masusta.
Meilläpäin myös 2 negatiivsen jälkeen, kirkas plussa :) pahoin vointia on vähän, mtta väsyttää hirmuisest.. olen aivan tukossa ja verta on tullut nenusta parikertaa... masu on turvonnut huimasti... siis todella paljon, siitö mitä ajattelin sen turpoavan.
Ensiviikkolla neuvolaan:)
onnea...
löysin tälläisen keskustelun ja ajattelin ottaa osaa jos vaikka tätä vielä lukisi. ja kommentoisisi tänne... Itse olen aivan alussa raskauteni suhteen vk7 menossa. viikko sitten alkoi kauhea nuha ja tukkoisuus, kurkku oli hiukan arka, muttei pajoa. Aina kun niistä munana tulee verta ja nyt pari...