Hakutulokset

1. M

raskausajan painonnoususta!

Jos on alipainoinen (niinkuin ap) niin painon nousu on ylipaansa suositeltavaa, oli raskaana tai ei. Itselle tuli n. 4kg jo ekan kolmanneksen aikana kun piti koko ajan syoda muuten tuli paha olo. Nuo 4kg olikin sitten ainoa laski jota kertyi, loppu paino jota tuli jai heti synnarille.
  2. M

Emme aijo ottaa possurokotetta kellekkään perheestämme.

Mina olen samaa mielta kuin ne asiantuntijat. Ja juurikin siksi, etta itse en ole asiantuntija. Tulin avaamaan ketjun, koska minua kiinnostaa lukea miksi ihmiset tallaisen valinnan tekevat. Ajattelinkin, etta joku iskee tuon Heikkilan tahan. Han ei ole tassa asiassa asiantuntija ollenkaan.
  3. M

:: Toukokuun Tuhisijat 2009 ::

ElinaMaria: Kiva kuulla, etta teidan neuvolassa suhtauduttiin noin. Kyllahan sen tosiaan jo jarki sanoo, etta jos ei vauva halua kaantya niin ei siina mitkaan fysiot auta, mutta mukava se on aina kuulla jonkun asiantuntijan suusta myos... Saa nyt nahda mita tosiaan siella 7kk neuvolassa sanovat...
  4. M

Missä rokotetaan jo alle 3-vuotiaita?

Täällä saa vasta 2 viikon päästä (Helsinki) :(. Toivottavasti ehtii ajoissa.
  5. M

Imettävät!! kaivatteko tissin esiin akhvipöydässä, jos vaikka tuttavapariskuntanne tulee kylään vai annatteko vieraille kahvittelurauhan?

Poistun kahvipöydästä kauemmas ja jos mahdollista niin käännän vielä itseni niin, että kenenkään ei tarvitse nähdä jos ei halua.
  6. M

Kuinka niin? Linkitä minulle yksikin asiantuntija, joka ei suosittele rokotteen ottamista. Taisi mennä vaikeaksi.
  7. M

Itsepähän riskeeraatte. Mutta on se kumma, että tiedätte paremmin kun asiantuntijat...
  8. M

minkälaiset "olosuhteet" teillä vallitsi kun esikoinen syntyi?

Minä 24 mies 30. Olin töissä kandin jälkeen välissä niin, että sain paremmat äitiysrahat ja vauvan ollessa 1v. takaisin opiskelemaan. Mies töissä, kunnes muutettiin tänne Suomeen eli nyt työttömänä. Vuokrakaksiossa asutaan. Ihan hyvin tullaan nytkin toimeen ja positiivista on se, että vauva saa...
  9. M

Istuin kymmenkiloiselle viisikuukautiselle?

Ei tule nyt muuta mieleen kuin Baby Björnin sitteri, sehän on vissiin 13kg asti. Vaikka tietysti niin kallis, ettei sitä pelkästään lyhyen siirtymäkauden ajaksi kannata hankkia, ellei saisi joltakin lainaan tms. Minä syöttäisin sylissä ja antaisin muuten olla lattialla. Kohta voi jo...
  10. M

:: Toukokuun Tuhisijat 2009 ::

Moikka vaan taas :). Mukava lukea aina valilla kuulumisia. Meilla oli tanaa 6kk neuvola. Pituutta ei ollut tullut yhtaan lisaa, pain vastoin, oli muka lyhentynyt! Rasittavaa kun neukkutati tuolla lailla vaihtelee niin ei tieda missa oikeasti mennaan... No papereihin laitettiin sitten se sama...
  11. M

mikä synnytyksessä sattui eniten??

Supistukset ola ihan hirveita. Kaikista kamalin oli kuitenkin se tunti kun vauvn paa painoi hermoa ja epiduraali oli irronnut. Vauvan ulostuloa en tuntenut lainkaan, koska olin taysin puuduksissa. Jalkeenpain ei edes sattunut ja istumaankin pystyin heti, vaikka eppari leikattiinkin ja iso sellainen.
  12. M

Sain veriseulan tulokset. Onneksi ollaan sinne punktioon menossa.

Juu Englanti kyseessa. Saa taallakin toki kieltaytya jos haluaa, mutta paasaantoisesti veriseulataan, oli turvotus tai riskit mitka tahansa.
  13. M

ykköseltä sikainfluenssasta 1

"A-talkin keskustelijavalinnat tietysti korostavat sitä, että todellisista asiantuntijoista ei löydy rokotteen vastustajia." Erittain hyva huomio. Tuosta linkitetysta Aamulehden kolumnista lainattu.
  14. M

ykköseltä sikainfluenssasta 1

Vahvistui mielipiteeni, etta ehdottomasti otan rokotteen vauvalle (ja itselleni jos sita jossain vaiheessa nainkin "vanhalle" 25v. tarjotaan). Mielestani ohjelman raskaana oleva nainen teki itsestaan tosi typeran kuvan, kun ei ymmartanyt kysymysten vastauksia. Vaittele sitten sellaisen...
  15. M

on vähän tylsää, joten utelenpa millainen meikkipussi teillä muilla on :D

Vuoden 2007 Apy-pussi eli sellainen Ivana Helsingin pinkki-valkoinen.
  16. M

Sain veriseulan tulokset. Onneksi ollaan sinne punktioon menossa.

Ihan samaa olin tulossa sanomaan. Meilla oli 12+4 1,3mm turvotusta. Olin ap:n kanssa samanikainen ja riskiluku oli ihan minimaalinen (tosin meille tehtiin automaatisesti veriseula kun tehdaan siella kaikille, ja se viela alensi riskia).
  17. M

minkä ikäisenä lasten/nuorten meikkaus

11-12 -vuotiaana voi meikata kevyesti vaikka koulun discoon tai bileisiin, ei mielestani muuten. Yla-asteikaisena voi sitten meikata jo kouluunkin. Nain meikkasin itsekin, ja kylla niita meikittomia kiusattiin... :(.
  18. M

ARVOSTELE MUN HUONE part 2 (linkki kuvaan)

Katon väriset verhot, eli murretun valkoiset
  19. M

G: kuvaile tähän JOKAISEN PERHEEN JÄSENEN vaatetusta tällä hetkellä!

Minä: tummansiniset vakosamettifarkut, valkoinen pitkähihainen trikoopaita, sinapinkeltainen paksu mummun vanha villatakki auki, valkoiset sukat Mies: musta pitkahihainen trikoopaita, Leviksen engineered-farkut, mustat sukat poika 6kk: musta pitkahihainen body, mustat sukat...
  20. M

mitä 15 v tyttö vois laittaa hautajaisiin

Mustat housut tai hame ja musta paita, vaikka kauluspaita, niin olisi siisti. Ja noitahan voi käyttää muutenkin sitten jälkeenpäin. Hintahaarukkaakin tuollaisissa on ihan laidasta laitaan, eli jos ei halua panostaa niin Hennesille. 15-vuotiashan on yleensä aika lailla jo kasvamisensa kasvanut...

Yhteistyössä