Hakutulokset

  1. K

    Turkin Alanyaan 1,5 vuotiaan kanssa?

    \ Olen samaa mieltä. Olen ollut Alanyassa ihan ilman lapsia ja lämmintä piisasi, vaikka oltiin kesäkuussa. Suomalaiset vakikävijät kertoivat kauhutarinoita siitä, kuinka porottavassa helteessä on ollut kamalaa ja iho karrella ja lämpöhalvaus lähellä...siis aikuiset. Eli miettikää ajan tai...
  2. K

    Missä iässä lapsi 13-kiloinen?

    Meillä poika oli 1-vuotisneuvolassa tasan 13 kg, eikä tosiaan ole mahtunut kaukaloon moneen kuukauteen. Vaihdettiin turvaistuimeen koon mukaan vähän liian myöhään, mutta siltikin poika oli vasta 7,5 kk. Asiantuntijoidenkin mukaan kilorajat istuimissa ovat viitteellisiä eikä monikaan lapsi mahdu...
  3. K

    ylipainoiset eli yli 30bmi, paljon tuli painoa raskaudessa

    Lähtöpaino 103 kg ja raskauden aikana tuli 4 kg lisää, synnytykseen jäi 7 kg eli pääsin kolmesta kilosta.
  4. K

    Porissa tai Vaasassa synnyttäneitä?

    Mulla on Porissa synnyttämisestä ikävät muistot. Kätilö sattui olemaan huumorintajuton ja nuiva, siis se joka oli loppuun asti synnytyksessä mukana. Alussa oli toinen kätilö, mutta häneen en saanut kovin paljon kontaktia, kun koko ihmistä ei juuri näkynyt paikalla. Olin synnyttämässä...
  5. K

    pojista...

    Neuvolassa ne osaavat tarkkailla tilannetta ja lääkärin pitäisi asia tarkistaa ja tietää eli soita sinne ja kysy, niin saat ainakin tarkkaa tietoa. Muistaakseni kouluikään mennessä pitää kivesten laskeutua ja sen jälkeen vasta aletaan puhua toimenpiteistä. Tosin "normaalisti" pojilla kivekset...
  6. K

    Kuljetko kotona homssuisena päivät-gallup

    Aijai, kun sais edes ne verkkarit jalkaan aamuisin. Minä painan päivän yöpaidassa, on niin kiva oloasu. Ulkoa tultuakin kiskaisen yökkärin niskaan, niin ei paksut kuteet paina. Hiukset pitäisi pestä joka päivä ja pesenkin tietty, jos jonnekin menen. Jos en ole hiuksia samaisena päivänä pessyt...
  7. K

    Paljonko teillä on lapsia ja eläimiä?

    5 lasta ja 2 koiraa (kolmas koira saapuu ensi viikolla..)
  8. K

    Etikkasäilykkeet

    Onko jollakulla tietoa, minkä ikäiselle voi huoletta ruveta antamaan etikkapunajuuria, maustekurkkuja ym.
  9. K

    hemoglobiini

    Hemoglobiinia ei normaalisti neuvolassa oteta, muuta kuin erikoistapauksissa. Meillä pojalta otettiin, koska tämä on kasvissyöjä ja Hb:sta vähän pystytään tarkkailemaan, että saa tarpeeksi monipuolista ruokaa. Lapsenne eivät siis ole jääneet mistään paitsi.
  10. K

    hemoglobiini

    Meillä lääkärin tietokone näytti kuulemma ohjearvoiksi pienille lapsille Hb 111-141, mutta th sanoi, että 105 on vielä ihan normaali. Mun vähän alle 1 v. pojalla oli Hb 149.
  11. K

    Ei almanakassa olevat nimet

    Meidän tytön nimi on Kirsikka. En ole tavannut kuin yhden sanamnimisen. Sillä nimellä kutsuttiin jo ennen syntymää. Nimppareita vietetään Kirsin päivänä.
  12. K

    Kuinka kauan keskinmäärin rv 30-34 syntynyt

    Meillä synty tyttö ry 31+1 ja sairaalassa oltiin 7vko. Kotiin päästiin nenä-mahaletkun kanssa jota tuli kotisairaalasta hoitaja vaihtamaan ja samalla myös punnittiin tyttö.
  13. K

    Kuinka kauan keskinmäärin rv 30-34 syntynyt

    Meillä synty tyttö ry 31+1 ja sairaalassa oltiin 7vko. Kotiin päästiin nenä-mahaletkun kanssa jota tuli kotisairaalasta hoitaja vaihtamaan ja samalla myös punnittiin tyttö.
  14. K

    Paljonko teidän vaavit painaa?

    Meitin tytöllä ikää 1v9kk ja painoa on noin 9kg ja pituutta 77cm. Pieni oli syntyessäänkin(1117g ja 38cm) =)
  15. K

    Kaavintaan..

    Itse olin eilen kaavinnassa keskenmeno rv 6+2 kokemus yllätti oli nopea ja helppo. Kipuja ei ole ollut lääkkeitä en ole ottanut ja vuotokin on niin minimaalista että pärjään pikkuhousunsuojalla. Minulla yritettiin ensin lääkkeellisellä hirveät kivut mutta ei vuotoa ja sitten todettiin...
  16. K

    Millä viikolla sait keskenmenon?

    Rv 6+2 24.12.2006 kaavinta tehtiin 10.1.2007 lääkkeellisen hoidon epäonnistuttua ja kohtutulehduksen vuoksi. :'(
  17. K

    1,5-vuotiaan "keskikäyräpaino"

    Tyttö 8420g ja 76,2cm.
  18. K

    Vegetaristilapset

    Löytyykö täältä vegeperheitä? Miten pienten lasten kanssa homma on onnistunut ja toiminut? Oletteko saaneet positiivista/negatiivista kommenttia asiasta? Kertokaa hyviä vinkkejä, jos sellaisia mieleen tulee...
  19. K

    muki ja lusikka

    Minkä ikäisinä olette opettaneet tai lapsenne on oppinut käyttämään omaa lusikkaa ja juomaan omatoimisesti mukista? Aloititteko nokkamukilla vai tavallisella?
  20. K

    Kuinka usein rasvaatte lastanne ja mitä rasvaa käytätte?

    11 kk lapsen rasvaan kokonaan aina kylvyn jälkeen eli n. 1-2 kertaa viikossa. Pyllyä tietysti useammin, yleensä aina kakkapesun jälkeen. Nuha-aikana rasvaan nenää ja kylmillä ilmoilla poskia silloin tällöin, niin ei ole iho niin karkeaa. Löysin vaippaihottumaan todella hyvän voiteen, kun...

Yhteistyössä