Hakutulokset

  1. C

    *** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol.10 ***

    Merope, kyllä tuo aikalailla kuulostaa klassiselta raskausoireilulta, tai sitten tosi kummallista sattumaa. Pyydä heti huomenna numeerinen raskaustesti verikokeella, voi olla että eivät suostu kuin +/- testiin mut pyydä silti...kerro että menkat 10 päivää myöhässä ja raskausoireita on...
  2. C

    *** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol.10 ***

    Punaviinistä: uskotaan että flavonoidit ja resvetraroli kiihdyttää hieman kohdun verenkiertoa ja nautittuna kiinnittymisen aikaan saattaisi helpottaa alkion kiinnittymistä. Meidän klinikalla tätä ei mainosteta mutta jos potilas kysyy niin muistutetaan että virallinen kanta on ettei ollenkaan...
  3. C

    *** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol.10 ***

    Ai niin Tilulilu, meidän klinikalla ei koeta että inseminaatiota tarvitsisi tehdä ensimmäisiin hoitokiertoihin jos miehellä on ollut hyvä näyte. Yksityinen niihin haluaa potilaansa aina koska se inse on heille rahakas keikka, omakustannus jotain 300€ luokkaa potilaalle. Jos itse koette että...
  4. C

    *** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol.10 ***

    Mulle pitää sitten sanoa jos liikaa puhun asiantuntija-näkökulmasta, juutun joskus paasaamaan. ;) Itse vain ajattelen että on tärkeää avata suu jos puhutaan asiasta josta tiedän faktaa, enkä ota kantaa arvauspohjalta. Ja kiva vaan jos voin auttaa, saa kans suoraan kysyä jos on jotain mielessä...
  5. C

    *** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol.10 ***

    Tilulilu, en kyllä ymmärrä miksi gyne on sulle pistemäisestä kohdunsuusta sanonu, synnyttämättömällä sen kuuluukin olla pistemäinen ja viivamainen synnyttäneillä. Kävitkö julkisen sektorin klinikalla? Jos kävit niin antaisin kaiken mitä lääkäri sanoi mennä toisesta korvasta ulos koska kyseessä...
  6. C

    *** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol.10 ***

    Epätietoisuus on kurjinta, kun ei tiedä mitä oma kroppa touhuaa... Tsemppiä tylsään tilanteeseen, Merope, kyllä se pian ratkeaa mistä on kyse. *voimahali*
  7. C

    *** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol.10 ***

    Merope, voi olla ettei ovulaatiota tapahtunutkaan tässä kierrossa ja nyt siellä limakalvo vaan paksunee ja vuotaa jossain vaiheessa pois. Sitä veikkaisin kaikkein eniten jos on jokin muu kuin raskaus. Toki ovis voi olla tapahtunut myös myöhemmin kuin uskot sen tapahtuneen ja nyt on vielä...
  8. C

    *** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol.10 ***

    Onpas outo tilanne, Merope...kannattaisko sun rimpauttaa tervariin ja pyytää raskaustestiä verikokeella? Sais ainakin varmuuden sille onko kyseessä raskaus vai viivästyykö menkat sit muusta syystä.
  9. C

    *** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol.10 ***

    Vauvatoiveinen, muista että kaikkein todennäköisintä, jos taustalla on kaks keskenmenoa, on se että seuraava raskaus menee oppikirjan mukaan. Meidän klinikalla käy pareja toistuvien keskenmenojen takia eli kolme sellaista takana, ja yli 95%:lla ei löydy tutkimuksissa mitään syytä tilanteelle ja...
  10. C

    *** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol.10 ***

    Ihanaa, vauvatoiveinen! Työkokemuksen perusteella sanoisin, että jos nyt näkyi selkeä raskauspussi niin se kuulostaa vaan ja ainoastaan lupaavalta. Yleense niillä jotka vuodon takia tulee ultraan ja kyseessä keskenmeno, näkyy tyhjenevä kohtu eli ei välttis enää jälkeäkään raskaudesta. Ja toi...
  11. C

    *** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol.10 ***

    Vauvatoiveinen, älä heitä hanskoja tiskiin jos ei kunnolla vuoda... melkein 30% alkuraskauksissa esiintyy jonkinlaisia vuotoja ja menkkamaiset tuntemukset on normaaleja fiiliksiä koska on kohdussa sitten alkanut raskaus tai menkkavuoto alkamassa niin tuntemukset on monilla samankaltaisia. Toisin...
  12. C

    *** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol.10 ***

    Merope, saattaahan se vielä plussaksi mennä... Jos et ole raskaana ja kierto on nyt poikkeuksellisen pitkä, voi syynä olla myös biokemiallinen raskaus jossa alkio on yrittänyt tuloksetta kiinnittyä ja hcg:tä on hieman lähtenyt erittymään -> tämä riittää jo siihen että menkat myöhästyy (yleensä...
  13. C

    *** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol.10 ***

    Voi peukkuja Meropelle, jännää!! Täällä kp10 ja eilen clearbluen dual antoi vilkkunaamaa, ja tänään varsinaisen ovisplussan. Molemmat päivät hyödynnetty. ;) Itellä näiden 10yk:n aikana aina mennyt ovistesti plussalle, aikaisintaan kp9 ja kerran niin myöhään kuin kp14, yleensä se on tää 10...
  14. C

    *** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol.10 ***

    Juu, ammattitaitoani saa toki hyödyntää, vastailen mielelläni parhaani mukaan. On vain mukavaa, jos voin olla kellekään avuksi. :) Taustasta sen verran, että asun mieheni kanssa Espoossa, yhteistä taivalta takana jo 13 vuotta. Hän on minua 8 vuotta vanhempi eli 38 nyt. Olin itse varsin nuori...
  15. C

    *** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol.10 ***

    Moi Merope, eniten tuskaa lisää se että nuo munasarjan reserviin liittyvät probleemat on niitä kinkkisimpiä, pahimmillaan ei IVF:kään toimi vaan pitäis lähteä yksityiselle jonottamaan luovutettuja munasoluja, ja on sen verran tyyristä hoitoa se että melkein samalla summalla käy adoptioprosessin...
  16. C

    *** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol.10 ***

    Heips, ajattelin liittyä porukkaan. Ikää 29v, esikoista yritetään ja juuri käynnistynyt yk10. Olen foorumit kiertänyt kaukaa tähän asti, mutta nyt on alkanut tuntumaan että vertaistuki olisi kova juttu. Omasta tilanteesta tekee haastavan se, että olen itse sairaanhoitaja ja toimin IVF-hoitajana...

Yhteistyössä