Hakutulokset

  1. P

    vauvan vaatteiden pesu

    Elikkäs kyselen tälläst,et kuivattaako kukaan nyt pahimpaan siitepölyaikaan vauvojen vaatteita ulkona? Mulla käyttöönotto pesut alkamassa kohta ja ulkona kuivais niin hyvin. Kyllähän pölyt tulee sisäänkin, kun tuulettelee B) Tyhmähän tämä kysymys on mut...
  2. P

    peikkolaulu

    Kiitos kaunis :flower: Oliko se tosiaan noin lyhyt :ashamed: :D
  3. P

    Nyt se kaksosten odotus sitten varmistui...

    Muista pyytää apua heti kun siltä tuntuu! Onnea kovasti odotukseen :flower:
  4. P

    peikkolaulu

    Muistaako kukaan miten menee laulussa sanat? Menee jotenkin näin : kehdossa lapsia on yksitoista ja hännät on solmittu yhteen, sitte jossain kohdassa myös näin :niin peikkoäiti hän lapsille laulaa kaikista kauneimman laulun, hu aijaijaijai puh, hu aijaijaijaipuh, hu aiajaijaijaijaipuh puh, hu...
  5. P

    Jos lapsen hampaiden pesu ei onnistu, pitäkää taukoa

    Minäkin kannatan taukoa, olen näin vanhempana äitinä muutenkin ehkä vähän lungimpi monessa asiassa. Mies kysyi vauvan saatuamme, että pitääkö niitä maitohampaita pestä. Hän olisi varmaan aloittanut vasta rautahampaiden puhjettua...
  6. P

    maksaläiskät

    Kiva kuulla että muillakin samaa riesaa. Mun kellään tutulla ei ole tullut maksaläiskiä raskaudesta ja ovat ihmetelleet kun mulle tuli-nenän alle, poskipäihin, otsaan ja nenään paljon pisamia niin, että on varsinainen nokinenä. Osa läiskistä tuli jo ennen raskautta e-pillereistä (eipä tullut...
  7. P

    kaikki apu tarpeen! vauva ja ruoka

    Itse olen ollut omani kanssa myös ihmeissäni jatkuvasta imemisestä. Poika (nyt 7 vkoa) olisi varsinkin alussa ollut vaikka koko päivän rinnalla. Edelleenkin viihtyy siinä, mutta meillä on lisäksi alettu tarjota korviketta neuvola käskystä (hoikka poika). Suosittelen, että imetät vaan, että...
  8. P

    Painoarvio--lapsen oikea syntymäpaino

    Meillä parivkoa yliaikaisena syntynyt poika arvioitiin käsituntumalla nelikiloiseksi, oli 3,5. Kaverilla edeltävänä iltana ultralla annettiin arvio 4200g oli 5 kg...melkoista arpomista tuntuu olevan..
  9. P

    Apgar -pisteistä

    Meidän poika sai kympin. Sittemmin olen kuullut, että erot sairaaloiden välillä on suuret, pääkaupunkiseudulla Jorvissa annetaan helpommin korkeita pisteitä kuin esim. kättärillä. Juu ja me oltiin jorvissa :)
  10. P

    synnytyksen pahin vaihe?

    Yllätti se, että kivuliainta oli avautumisvaiheen supistukset, jotka tuntui alhaalla lantiossa ja tulivat tosi tiheään. Onneksi sain epiduraalin! Yllätti myös, että ponnistusaihe oli lyhyt ja rauhallinen, eikä kipuja juuri ollut samoin kuin synnytyksen jälkeen tunsin olevani huippukunnossa...

Yhteistyössä