Hakutulokset

  1. S

    Helmivauvat 2015

    Mukipukipuu, ei meillä ainakaan ole mitään eroa päänkääntymisellä. Päätä kääntää molempiin suuntiin vasta sitten kun alkaa mennä lähelle näkökentän ulkoreunaa... jos liikkuva kohde kiinnostaa sen vertaa. Tänään me kävimme lastenlääkärillä 4 kk:n tarkastuksessa. Tämä lääkäri oli eri kuin...
  2. S

    Helmivauvat 2015

    Tänään käytiin taas neuvolassa. Pituutta oli 63 cm ja painoa 6150 g.
  3. S

    Helmivauvat 2015

    Taitaa esikoisilla olla ongelmana se ettei seurana ole ryömiviä/konttaavia/lattialla temmeltäviä sisaruksia vaan pelkästään kahdella jalalla käveleviä aikuisia.
  4. S

    Helmivauvat 2015

    En minä sillä lailla stressaa pojan kehitystä, vaikka saattaa teksteistäni siltä kuulostaakin joskus. :) Eilen illalla hän muuten alkoi kääntyilemään lattialla kyljelle yrittäen kääntyä vatsalleen. Käsi pirulainen jäi vain aina väliin. Täytyy tänään laittaa leikkimaton ympärille lisävilttejä...
  5. S

    Helmivauvat 2015

    Minun pitäisi muistaa että vaikka poika lähentelee jo 4 kuukauden ikää, niin hänet pakotettiin syntymään 3 viikkoa etukäteen jolloin hänen kehityksensä vastaa enemmän 3 kuukauden ikäistä.
  6. S

    Helmivauvat 2015

    Ihanaa ettei enää ole sivuääntä Pippurihäntä. Mukava kuulla sinustakin Mari 1980. Mukipukipuu, meilläkin on ollut tässä muutamana yönä tuollaisia 2 tunnin unipätkiä. Onneksi ne eivät ole meille sattuneet perättäisiin öihin vaan välissä on ollut aina normaalejakin öitä. Ei vieläkään poika...
  7. S

    Helmivauvat 2015

    Hyvä ettei teillä ollut ongelmia laivareissulla pikkuisen osalta Pippurihäntä, ehkä mekin uskalletaan kokeilla. Me käytiin kylässä toissapäivänä ja ensimmäisen kerran poika tuntui vierastavan paikkaa ja kieltäytyi päikkäreistä vaikka oli todella väsynyt. Kukaan ei uskaltanut edes ottaa poikaa...
  8. S

    Helmivauvat 2015

    Pippurihäntä, kertoilehan sitten kuinka reissu meni. Meillä nukuttiin viime yönä 7 tuntia pötköön. Ja se kyllä tuntuu rinnoissa, kun ei kukaan ole käynyt niitä välissä tyhjentämässä. Poika ei ole muutamaan yöhön oikein enää saanut syvästä unesta kiinni kello 5 jälkeen. Torkkumaan suostuu kun...
  9. S

    Helmivauvat 2015

    Meillä ei näy vielä mitään merkkiä kääntymishaluista. Mahalta selälleen menee vahingossa, mutta en ole nähnyt mitään tietoista kääntymistä. Leluista poika ei ole juuri kiinnostunut, mutta tykkää kovasti potkia leikkimaton lelukaaren tankoa jolloin kaikki roikkuva tärisee ja kilisee. Ja kaikki...
  10. S

    Tripp Trapp, voisiko joku mitata pari juttua?

    Onko tuolisi pohjassa pitkää numerokoodia? Se on tuolin valmistusaika ainakin uusissa tuoleissa.
  11. S

    Helmivauvat 2015

    Pienempänä oli helppo mennä pojan kanssa minne vain kun hän vain nukkui. Nyt hänellä on hieman ongelmia päikkäreiden suhteen, joten olemme käyneet ainoastaan kahviloissa. Tällöin hän ensin ruokailee ja sitten kiertää sylistä syliin olemassa. Ilmeisesti pojalle on tulossa kohtapuoliin...
  12. S

    Helmivauvat 2015

    Meilläkin mies on alkanut puhumaan jo seuraavan muksun pyöräyttämisestä. On tainnut poika olla tähän asti liian helppo miehen osalta. :D Helppoa raskautuminen ei kuitenkaan ole meidän tapauksessani. Siihen tarvitaan lääkärien apua ja minulla alkaa olla ikääkin jo sen verran että julkinen puoli...
  13. S

    Helmivauvat 2015

    Mukava kuulla sinustakin Onnenpisara. Poika täytti tänään 3 kuukautta ja sen kunniaksi sai molempiin reisiinsä piikit ja rotaviruksen toisen annoksen. 6 tuntia myöhemmin poika tuntui tulikuumalta ja itku oli aivan loputon, joten jouduin antamaan hänelle panadolia. Nyt hän on nukkunut ja...
  14. S

    Helmivauvat 2015

    Voi kun minunkin pikkuinen söisi tuttia. :) Olisi huomattavasti helpompia nuo päiväunet. Minäkin "pakotan" pojan nukkumaan viimeistään 2 tunnin hereillä olon jälkeen. Ei hän itse muuten tajuaisi tarvitsevansa päikkäreitä vaan kiukuttelisi siihen asti kunnes hänet pakotettaisiin nukkumaan.
  15. S

    Helmivauvat 2015

    Päikkärit ovat ongelma meilläkin tällä hetkellä. Ulkona nukkuessa ei mitään ongelmaa, mutta kotosalla ei juuri nukkuminen onnistu ellei tissi ole suussa koko päikkärien aikaa. Pahimmillaan olen istunut 4 tuntia turhautuneena nukkuva poika sylissä, joka heräsi heti kun tissi tipahti suusta...
  16. S

    Helmivauvat 2015

    Minä käyttänyt pojalla ulkosalla sisävaatteiden päällä housuja, joista ei tuuli mene läpi ja fleece-/collegetakkia. Käsissä ja jaloissa on ne äitiyspakkauksen sukat ja vanttuut. Vaunuissa poika nukkuu sen äitiyspakkauksen makuupussin päällä, joten jos on kylmempi ilma niin sen reunoja olen...
  17. S

    Helmivauvat 2015

    Toukokuu noillakin on viimeinen toimintakuukausi ja jatkavat sitten elokuussa. Ajattelimme kuitenkin ottaa tämän toukokuun kokeilumielessä ja katsoa tykätäänkö tästä uimakoulusta vai vaihdetaanko syksyllä mahdollisesti johonkin toiseen.
  18. S

    Helmivauvat 2015

    Toukokuussa jo aloitetaan. Pikku delfiinit järjestää. Hankin jo pojalle uimapuvun ja -vaipan. Toivottavasti en ostanut liian isoja. :D
  19. S

    Helmivauvat 2015

    Vauvauintiin ilmoittauduttu. :)
  20. S

    Helmivauvat 2015

    Ikäviä nuo tulehdukset. Tämän viikon on poika nukahtanut illalla nätisti. Eroavaisuus edelliseen viikkoon on se että mies on ollut poissa kotoa illalla ja tullut kotiin vasta kun poika jo nukkuu. Tänä iltana "lukitsin" miehen toiseen huoneeseen ja nukutin poikaa toisessa huoneessa...

Yhteistyössä