Hakutulokset

  1. A

    ***Huhtikuun Helmet 2012 ' MAALISKUUSSA ' ***

    Ceali, joo onhan alatie riskittömämpi ja monella toipuminen siitä on nopeampaa kuin sektiosta, mutta kyllä toi 23h synnytys oli vaan sen verran helvetillinen kokemus, että sen rinnalla sektio oli ihan iisipiisi. Kuten joskus kirjoitin aikaisemminkin, että mä oon verrannut keisarinleikkausta...
  2. A

    ***Huhtikuun Helmet 2012 ' MAALISKUUSSA ' ***

    Kiitos kaikille onnitteluista!! <3 Josefia, viikkoja oli mulla tasan 38 eilen kun synnytys käynnistyi. Eli pari vkoa etuajassa poju tuli. Nyt meinaa tulla jälkisupisteluja ja inhottavia ovat... Sain onneksi särkylääkettä jotta saan nukuttua. Vauvanhoidosta Kävin lastenosastolla...
  3. A

    ***Huhtikuun Helmet 2012 ' MAALISKUUSSA ' ***

    Niin se lähtö synnärille sitten tuli, eilen illalla klo 21.30. Aamusta lähtien oli siis jatkuneet supparit, ensin 15min välein, iltapäivällä 10min ja illalla 5min. Synnärillä muuttuivat kivuliaammiksi, olin altaassa jonkun aikaa, sitten kokeiltiin palloon nojailua ja vaikka ja mitä. Kun sitten...
  4. A

    ***Huhtikuun Helmet 2012 ' MAALISKUUSSA ' ***

    Pomppuli, autonrenkaiden vaihto on sellanen asia, minkä haluaisin opiskella!! Mä hoidan kaikki litkujen lisäämiset autoihin ja muut perusjutut, mutta rengasta en kyllä osaa vaihtaa! Pitäskö meidän tarttua tässä kevään korvella härkää sarvista ja tosiaan ottaa se ihan asiaksi opiskella? :D Kun...
  5. A

    ***Huhtikuun Helmet 2012 ' MAALISKUUSSA ' ***

    Täällä edelleen! Koko päivän supistanu 10-15 min välein, supistus kestää sellaset 10sek ja sitten helpottaa. Ollaan viime hetken siivoiluja tehty, käyty Terrassa kattomassa tulevaa lattiaa yläkertaan (remppa alkaa huomenna) ja lounastamassa kahdestaan miehen kanssa. Vedin sellasen...
  6. A

    ***Huhtikuun Helmet 2012 ' MAALISKUUSSA ' ***

    Pomppuli, :D heh, joo mä mietin kuumeisesti to-do -listan järjestystä... :D Sairaalakassi VS autonpuunaus... Hmm!!! :laugh: No saa nähdä onko tää jotain kohdun aamujumppaa vaan vaiko ihan tosipaikka. Ei voi tietää. Esikoisesta kun ei ollut mitään missään vaiheessa. Mitäs sä Pomppuli...
  7. A

    ***Huhtikuun Helmet 2012 ' MAALISKUUSSA ' ***

    Supisteluita tullut nyt tunnin ajan 15 min välein.... Ovat tosin lyhytkestoisia kuin tähän asti mulla on ollut aina silloin kun on ollut sellasia monen minuutin maratonsuppareita. Kun jotenkin ajattelin että "oikeat" supparit olis vielä pahempia kuin harkkarit.... ??? Jotenkin tuntuu että...
  8. A

    ***Huhtikuun Helmet 2012 ' MAALISKUUSSA ' ***

    Pomppuli, sinäkö se putsasit kuivausrummunkin... :-) Onneks on muitakin kahjoja kuin vaan mä. ;) Mun tekis mieli siivota kans kaikki perus viikkosiivouksesta poikkeavat paikat, mutta ei fysiikka vaan anna periks ja sekös ottaa päähän. Autonpesuaineet tosin ostin tänään ja kaarat meinaan kyllä...
  9. A

    ***Huhtikuun Helmet 2012 ' MAALISKUUSSA ' ***

    Mulla alkaa olo olemaan jokseenkin jo yliaktiivinen.... :D Nyt kun mä sain ton selän kuntoon ja on "vaan" tää raskaus niin mä oon saanut ihan hirveesti lisävirtaa. Jotenkin mieli on ollut nyt viikon verran ihan mielettömän pirtee ja oon jaksanut 3-vuotiaan pikkuneidinkin kanssa vääntää, vaikka...
  10. A

    ***Huhtikuun Helmet 2012 ' MAALISKUUSSA ' ***

    Josefia, lakanoita pinnasänkyyn edukkaammalla hinnalla: suosittelisin minäkin Ikeaa tai kirppareita / huuto.netiä. Niistä meidän lakanat on, kun munkin mielestä noi on noissa perusmarketeissakin ihan liian hinnakkaita ja oon löytänyt käytettyinäkin ihan tosi hyväkuntoisia. Kantsii tietysti...
  11. A

    ***Huhtikuun Helmet 2012 ' MAALISKUUSSA ' ***

    Mymosa, tiistaina lääkärissä synnytystapaa arvioidessa multakin kysyi vaan, onko sektiohaavassa ollut kipuja tai tuntemuksia. Ja kun ei ole, niin sanoi että kaikki on ok ja alatiesynnytykseen ei ole estettä. Ja kaipa se alaosastoa roparessa tsekkas asian myös sieltä päin. ;) Olis ihan hirvee...
  12. A

    ***Huhtikuun Helmet 2012 ' MAALISKUUSSA ' ***

    Pomppuli, mulle tehtiin suunniteltu sektio esikoisesta perätilan vuoksi. Nyytti tuotiin mulle näytille syntymän jälkeen, kun oli kapaloitu. Sen jälkeen isä, vaavi ja kätilö lähti osastolle ja mä jäin saliin ommeltavaksi. Isä ja vauva tuli hetkeksi heräämöön, jossa vauva sai olla ihokontaktissa...
  13. A

    ***Huhtikuun Helmet 2012 ' MAALISKUUSSA ' ***

    Mulla olis ollut lääkäri ja synnytystapa-arvio tällä vkolla ja mä uuno olin kattonu ajan väärin! Missasin sen siis, mutta onneks sain uuden ajan ens tiistaille. mutta kyllä otti päähän! :mad: Minkä pitusia suppareita teillä on? Supistukset on mulla kestänyt vkolta 30 saakka useita minuutteja...
  14. A

    ***Huhtikuun Helmet 2012 ' MAALISKUUSSA ' ***

    Miten musta tuntuu että suht moni täällä pähkii tota sterilisaatiota... Huh, itse en kyllä todellakaan pystyis moista edes ajattelemaan tai edes täällä pohtimaan ennen kuin olis tosi vahvat perustelut itsellä käyty. Se kun on kuitenkin vähän eri asia, kuin moni muu ehkäisykeino. No, kukin toki...
  15. A

    ***Huhtikuun Helmet 2012 ' MAALISKUUSSA ' ***

    Tutulta kuulostaa! Mullakin ahdisti hengitystä makuultaan n. kk sitten, mutta vaihtoiko tyyppi asentoa vai painuiko vähän alemmas kun enää ei paina keuhkoja niin kovin. Alakertaa onkin nyt sit alkanut painamaan ja supistelee, itseasiassa just nytkin. Ja toi asennonvaihtaminen sängyssä on mulla...
  16. A

    Ovulaatiotesti kokemuksia?

    Kotona tehtävien ovistikkujen mukaan mä en ovuloi ollenkaan. Mutta jotain tapahtuu sentään, kun kaks muksuakin on saatu aikaan. :-) Mutta se oli sellanen ostos, että enpä tuhlais rahoja enää uudestaan niihin...
  17. A

    ***Huhtikuun Helmet 2012 ' MAALISKUUSSA ' ***

    Ainiin, onko muuten täällä muita, joita kiinnostaa Relaxbirth -synnytystuolin käyttö? PHKS:ssa se on ainakin, ja ajatuksena näin etukäteen se vaikuttais hyvältä. Avautumisvaiheeseen ammetta/suihkua ja ponnistuksessa Relaxbirthiä. Siinä mun plääni. ;-) Saa nähdä, miten homma sit oikeesti...
  18. A

    ***Huhtikuun Helmet 2012 ' MAALISKUUSSA ' ***

    Mä olen miettinyt että vois hommata esikoiselle (3v.) sellasen lähes oikeen vauvan kokoisen nuken. Voitas sitten hoidella meidän vaaveja yhdessä. :-) Yks kaveri just puhui, että poikansa oli saanut jonkun pehmolelun synnärillä ikään kuin pikkusisarukseltaan lahjaksi ja tää pehmo on ollut...
  19. A

    ***Huhtikuun Helmet 2012 ' MAALISKUUSSA ' ***

    Hankinnoista, tuplarattaitamä edelleen pähkin. Jos en löydä sopivaa sisärengasta kaverin vanhoihin tuplakieseihin, niin sitten ne on vaan ostettava. En kyllä haluis maksaa niistä enempää kuin max 250 e, kun ykkösvaunuina meillä on pari vuotta vanhat Gessleinit, jotka ostettiin esikoiselle...
  20. A

    mistä lapselle uimavaippoja?

    En toki tiedä missä aiotte uimavaippoja käyttää, mutta ainakin Lahdessa uimahalleissa ei uimavaippoja saa käyttää (huomaa nopeemmin, jos vahinko sattuis ja veden puhdistus voidaan alottaa mahd pian). Tässä voi kyllä olla paikkakuntakohtaisia eroja. Nimimerkillä Uimavaippojen kanssa ekan...

Yhteistyössä