Hakutulokset

  1. R

    40+ so what wol.13

    @Katti75 , ihania uutisia todellakin, lämpimät onnittelut! :love: Kävinkin täällä jo eilen pari kertaa kuikuilemassa kuulumisiasi. :) Tuon jälkeen on käsittääkseni jo oikein hyvät mahdollisuudet siihen, että kaikki menee hienosti loppuun saakka. Antaa ihanasti toivoa meille muillekin...
  2. R

    IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

    @Mariah33 , me oltiin alusta asti yksityisellä mun ikäni takia (olin jo 41 v. kun aloitettiin hoidot). Kallistahan se oli, mutta eipä toisaalta tarvinnut tuhlata aika jonotteluun. Eikös julkisella puolella 3 yrityskertaa ole kuitenkin ns. oletus, ellei mitään poikkeuksellista tule ilmi? Mulle...
  3. R

    IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

    @nyuu , kyllä tällä palstalla on ollut meitäkin, joilla vasta neljäs, viides tai kuudes hoito on tuonut tulosta. Mulla itselläni kolme ekaa hoitoa meni ihan metsään, ekasta ei saatu mitään siirrettävää eikä kahdesta seuraavasta mitään pakkaseen. Sitten vaihdettiin klinikkaa ja tulokset alkoi...
  4. R

    40+ so what wol.13

    No voi kurjuus, yöeläjä, ehdin jo iloita puolestasi. :( Kyllä siellä varmasti jotain yritystä oli, kun kerran sait viivaa tikkuun ja menkat oli myöhässä, mutta tosi ikävää ettei se sitten kantanut pidemmälle. Halaus ja voimia! <3 Katille vielä lämpimät onnittelut plussasta, jos en ole aiemmin...
  5. R

    Alkionsiirroista plussanneiden vauvaketju vol 2

    @maljakko , toivottavast teillä ei pikkuisen nuha pahemmaksi ylly. Meillä oli just noilla main (vajaan 6 kk:n iässä) pojan eka flunssa. Luin jostain, että imetyksen antama suoja kestää yleensä juuri puolisen vuotta ja sen jälkeen eka flunssa monesti iskee. Me ollaan käytetty tukkoiseen nenään...
  6. R

    Alkionsiirroista plussanneiden vauvaketju vol 2

    Kiva kuulla @maljakko että ootte lähteneet enempi liikkeelle vauvan kanssa. (y) Joskus noilla main mekin alettiin vasta enempi aktivoitua. Niin ja kiitos onnitteluista! :love: Meille ohjeistettiin nevolassa, että 8 kk asti olisi imetys ennen kiinteitä ja sit sen jälkeen toisin päin. Mutta mä...
  7. R

    Alkionsiirroista plussanneiden vauvaketju vol 2

    Onpas kurjaa että teidän pikkuisilla @kiuski ja @mavli on toimenpiteet tiedossa. (n) Varmasti vetää mielen matalaksi ja huolettaa, vaikka onneksi meillä Suomessa onkin sairaanhoito huippuluokkaa. Toivottavasti saadaan nuo operaatiot pian hoidettua niin että pääsette keskittymään mukavampii...
  8. R

    40+ so what wol.13

    @Hulbertiina , pahoittelut vielä täältäkin, että hoidot eivät tuottaneet tulosta. :( Ihanaa kuitenkin, että perheessänne on jo lapsia, joihin miehelläsi on läheinen suhde. :love: Toivon että letroilu tai luomuilu vielä toisi teille iloisen yllätyksen, vaikka elämä on varmasti hyvää näinkin...
  9. R

    Alkionsiirroista plussanneiden vauvaketju vol 2

    Tuo vauva-arjen rankkuus onkin mielenkiintoinen kysymys, rupesin sitä oikein pohtimaan omalla kohdallani. Mun näkemykseni on @MyMa n tavoin se, että vaihtelua on kyllä hurjasti. Välillä tuntuu, että joillekin oikein kasautuu kaikki vaikeudet, koliikki ja sairastelu ja uniongelmat, ja joku toinen...
  10. R

    Alkionsiirroista plussanneiden vauvaketju vol 2

    @maljakko , mä ymmärrän oikein hyvin sen, että on iso kynnys lähteä vauvan kanssa minnekään. Mullahan meni ekat neljä-viisi kuukautta niin, että aika harvoin käytiin missään. Meidän poika ei oikein viihtynyt vaunuissa ja saattoi milloin vain herätä huutamaan kurkku suorana, ja mietin vaan että...
  11. R

    Alkionsiirroista plussanneiden vauvaketju vol 2

    Kiva kuulla susta @SalamaT pitkästä aikaa, jossain vaiheessa mietinkin mitä teille mahtaa kuulua. Tosi mukavalta kuulostaa teidän vauva-arki (levottomia öitä lukuun ottamatta)! :) Väsymyksestä ja siitä valittamisesta komppaan vahvasti edellisiä. Siis totta kai saa valittaa, vaikka olis...
  12. R

    Alkionsiirroista plussanneiden vauvaketju vol 2

    Voi kurjuus, @kiuski, voin hyvin kuvitella huolen määrän. :( Toivotaan kovasti, että olisi vain väärä hälytys kyseessä. Ja hyvä juttu kumminkin, että asia on korjattavissa, vaikka toki leikkaus ja siitä toipuminen ovat rankkoja juttuja. Voimia kovasti, olet ajatuksissa. <3 Samoin @mavli...
  13. R

    40+ so what wol.13

    @Hulbertiina, oletko sä vielä testannut niillä tavallisilla raskaustesteillä? Mä en ole noita ns. herkkiä testejä koskaan käyttänyt, mutta mitä olen näiltä palstoilta lukenut niin ne ei välttämättä näytä yhtään sen selvemmin kuin vähemmän herkät testit - joillain jopa päinvastoin. Ja varhaiset...
  14. R

    ~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

    @atvk87 mä täältä sivusta huutelen, että ei se oireiden katoaminen välttämättä mitään pahaa tarkoita! Mulla katosi tissien arkuus jo joskus rv 8-9 paikkeilla, eikä tisseissä sen koommin tuntunut mitään ennen kuin vasta ihan loppuraskaudessa. Muitakin oireita oli tosi vähän ja ne vaihteli...
  15. R

    Alkionsiirroista plussanneiden vauvaketju vol 2

    Maitoasiasta vielä pikakommentti täältäkin: esim. tässä artikkelissa on mun mielestäni selitetty asia hyvin, enkä itse ole tämän luettuani maitoa vältellyt: https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000005787429.html Suuri proteiinipitoisuus on siis syynä miksi ei maitoa esim. ruokajuomaksi saa alle...
  16. R

    Alkionsiirroista plussanneiden vauvaketju vol 2

    @mavli, hieno juttu että pikkuinen on oppinut uusia taitoja! (y) Harmi että joudutte keuhkojen takia lisätutkimuksiin, mutta toivottavasti on vain joku harmiton juttu kyseessä. Kyselit ruokaboxi-palvelusta, mä olen pari kertaa tilannut sellaisen valmiin ruokakassin resepteineen ja kokkaillut ne...
  17. R

    40+ so what wol.13

    @tatti55, suuret pahoittelut vielä minultakin, todella kurjaa että kävi näin. :cry: Virkille myös lämmin halaus ja voimia tulevaan tyhjennykseen. Toivottavasti kaikki menee helpoimman kautta tällä kertaa. Kovin raskas ja kivinen tie tämä vauvan yrittäminen tuntuu kyllä olevan tässä iässä. :(...
  18. R

    Alkionsiirroista plussanneiden vauvaketju vol 2

    Tervetuloa mukaan kirjoittelemaan, @maljakko! Kiva kuulla että teillä sujuu arki noin mukavasti. Mäkin pitkään jännäsin pojan liikeelle lähtemistä ja mietin että hyvä vaan, kun ei kovin aikaisin oppinut ryömimään. :p Kyllähän sitä nykyisin joutuu enemmän perään katsomaan, mutta kunhan suurimmat...
  19. R

    40+ so what wol.13

    Voi @Katti75, onpa kurja kuulla, mutta ei vielä kannata luopua toivosta! Meillä on kaikissa kolmessa viimeisimmässä hoidossa ollut yksi tai useampi alkio, joita on jouduttu viljelemään kuudenteen päivään asti, ja joka kerta on jotain saatu pakkaseen. Tälläkin hetkellä meillä odottaa yksi...
  20. R

    Alkionsiirroista plussanneiden vauvaketju vol 2

    Taitojen oppimisesta ja vertailusta olen kyllä ihan samaa mieltä kuin mitä @MyMa ja tee muutkin olette kirjoittaneet. Ja tosiaan kannattaa muistaa, että suurinta ääntä pitää yleensä ne, joiden vauvat oppii jonkun taidon tosi aikaisin. Eikä siinä ole mitään pahaa, totta kai vauvastaan saa olla...

Yhteistyössä